משהו ממני ביקורת סרט

Piece of My Heart Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "משהו ממני":
"סרט ריקוד שמצליח לרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Piece of My Heart
משחק איליין מייג'ריק, רוס אנגלברט במאי/ת דנה נחושתן  
דרמה
ביקורת סרט למשהו ממני מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"ריקוד מנצח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז ראשית ימי הקולנוע ז'אנר הריקוד הוא אחד הפופולריים ביותר, במיוחד במה שמכונה הוליווד הקלאסית. פרד אסטר וג'ינג'ר רוג'רס היו מלכי הוליווד בשנות ה-30. ג'ין קלי כיכב במיוזיקלס הגדולים של שנות ה-50. ב"שיער" הפליא טריט וויליאמס בביצועיו וטרבולטה הנציח את מוזיקת הדיסקו ב"שיגעון המוזיקה". הריקוד מבטא ברוב הסרטים האלו את מצב רוחם של הגיבורים ואת הרגשתם ומאפשר ליוצרים לספק לקהל משלים בידוריים. לעיתים הריקוד גם שימש להציג את הצד הפחות שמח של החיים כמו ב"ברבור שחור" שם הייתה בימת הבלט סמל לאובדנה של הגיבורה. מה שבטוח הוא שסרט ריקוד טוב נמדד לא רק על פי הכוריאוגרפיה, אלא גם ביכולת של הריקוד והפרפורמר לתת לצופה ערך מוסף דרך התנועה .דנה נחושתן, יוצרת הולנדית עם עבר ישראלי שבעיקר עובדת בטלוויזיה ההולנדית, יצאה לספר את סיפורה של פרימה בלרינה הולנדית שחיה ופעלה לפני חמישה עשורים באמסטרדם אבל בסופו של דבר נזנח הרעיון הביוגרפי והפך לסרט על חברות בין שתי רקדניות שמקדישות עצמן לבלט ומתמודדות עם החיים הקשוחים שנדרשים מרקדניות הבלט המלכותי של הולנד. אחת הבחירות המוצלחות בסרט היא לבחור בתקופה ססגונית ומשוחררת שמאפשרת למעצבת התלבושות להשתולל ולהפליא בגרדרובה של הגיבורות . חלק מהסצנות היותר טובות בסרט מתרחשות בעולם חיי הלילה הפרוע של אמסטרדם והסרט מצליח לשלב בין המתירנות של התקופה לבין המוקפדות והסגפנות של עולם הבלט.
אירמה (איילין מיירינק הנהדרת), היא התלמידה המצטיינת לריקוד בבית הספר התיכון שלה ודרכה להיות פרימה בלרינה נראית סלולה ומובטחת. הדבר היחיד שמפריע לה הוא אביה המפוזר שלא מצליח לקום בבוקר כדי ללמד באוניברסיטה (ומהווה ניגוד לבתו החרוצה עד כדי אובססיביות). אולגה (רוס אנגלברט) היא התלמידה החדשה, שגם מגלה יכולת ריקוד לא מבוטלת ומאיימת להעפיל על אירמה. אירמה והצופה מבינים די מהר שלאולגה יש את הדבר החמקמק הזה שאין להגדירו שיאפשר לה לבלוט מעל לכל השאר ולהפוך לכוכבת זוהרת בשמי הבלט ההולנדי.במהלך שכבר נראה בלא מעט סרטי חברים ובטח בסרטי ריקוד, הבנות מתקוטטות ולבסוף נהיות חברות נפש ואף נחשבות כשתי צעירות מבטיחות בלהקת הבלט המלכותי של הולנד. אבל ממש כמו בפרפראזה על סרטי "כוכב נולד", אירמה נדחקת אט אט לאחור ואולגה הופכת לכוכבת האמיתית של הלהקה. אלא שעל פי נחושתן לתהילה יש מחיר ולמרות ניסיונותיה של אירמה לעזור, אולגה מוצאת עצמה בצניחה חופשית מטה.
לשתי השחקניות הראשיות זהו הניסיון הראשון במשחק והבוסריות שלהן בדרך כלל פועלת לטובתן, במיוחד מיירינק כאירמה משכנעת בכנותה ומצליחה להעביר את הרגשות הסותרים המתרוצצים בתוכה - כשמצד אחד היא מקנאה בהצלחה של חברתה ומצד שני מנסה נואשות לעזור לה שלא תדרדר לאפלה שמנסה לבלוע את אולגה.קטעי הריקוד בסרט שהוכנו על ידי מיטב הרקדנים והכוריאוגרפים בהולנד מרשימים ומרגשים. נכון שיש כאן קלישאות ונחושתן אינה ניחנת בדקויות של דארן ארנופסקי (שמצליח להעביר את נטלי פורטמן גיהנום ב"ברבור שחור"), אבל הסרט זורם ומצליח להעניק לצופה חוויה מספקת ואף מרגשת לעיתים."משהו ממני" הוא סרט לא רק על ריקוד, אלא גם על התמודדות עם הצלחה (וכישלון) ובעיקר סרט על חברות שעומדת במבחנים שונים ומשונים. ויש גם כלב אחד בוריס שגונב את ההצגה ומחמם את הלב. מומלץ בחום, לא רק לאוהבי בלט.
משהו ממני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4102/04/2024 17:23:50
5/10אייקון ציון
סיפור החברות מעניין ומצליח להחזיק את הסרט. היות ובלט לא ממש מעניין אותי ויש חלקים נכבדים ממנו בסרט, עבורי היה דיי משעמם.
שם: רעות מלמדגיל: 3719/06/2023 22:54:26
7/10אייקון ציון
סרט מעניין, עלילה מעט לא ברורה בהתחלה אך סך הכל סרט איכותי ושונה.
שם: מבקר סרטגיל: 3317/06/2023 21:46:49
1/10אייקון ציון
סרט נורא, דרמה מיותרת ואני עוד חובבת בלט מושבעת
קישורים
חץ משהו ממני (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט