אחותי ביקורת סרט

Rose Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אחותי":
"ארדן אופלב חוזר למקורות בסרט מרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rose
משחק סופי גראבול, לנה מריה כריסטנסן, אנדרס ו. ברת'לסן במאי/ת נילס ארדן אופלב  
דרמה
ביקורת סרט לאחותי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש ואותנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נילס ארדן אופלב ביים לפני 17 שנים את הסרט המקסים ״החלום של מרטיןֿ״ על ילד ששומע את נאומו של מרטין לותר קינג ״יש לי חלום״ ומחליט שגם הוא יהפוך ללוחם למען צדק ושוויון בבית הספר היסודי שבו הוא לומד. מאז הספיק ארדן לביים את ״נערה עם קעקוע דרקון״ ולהפוך לשכיר חרב הוליוודי כשהוא מתמקד בעיקר בסדרות טלוויזיה כמו ״מר רובוט״ המצוינת. והנה בשעה טובה חוזר אופלב למקורות ומביים סרט דני צנוע בשם ״אחותי״.הסרט עוסק באינגר (השחקנית המעולה סופי גראבול), שהיא סכיזופרנית. מחלתה גורמת לה לומר את אשר על ליבה ולסבול מחרדות שונות. אחותה אלן מחליטה לקחת את אינגר לטיול מאורגן לפריז בתקווה ששינוי האווירה מהמוסד שבו היא שוהה יעשה לה טוב. אמן של האחיות בכלל לא בטוחה שזה רעיון טוב ,אבל אינגר די נלהבת ומבטיחה להתנהג יפה. מצטרפים לטיול בעלה של אלן וערב רב של דנים חביבים, כולל זוג זועף עם בעיות בנישואים ובנם הצעיר כריסטיאן.
כך משלב הסרט בין ז׳אנר החולה לבין ז׳אנר סרטי המסע - מזכיר במקצת את ״איש הגשם״ הנפלא של בארי לווינסון עם טום קרוז ודסטין הופמן (זוכה האוסקר על תפקידו באותו סרט). נדמה לי שסופי גראבול ממש למדה את המניירות של הופמן בכדי לגלם סכיזופרנית מוטרדת שאינה מודעת לסביבתה אך בבסיסה היא אדם הרוצה חום ואהבה. למרות הבסיס הקלישאי בדמותה גראבול משכנעת מאוד והסרט כולו מרגש בעדינות שבה הוא מתייחס לגיבורה ובמיוחד בעובדה שהיא מודעת לחלוטין למחלתה ומנסה להתמודד עימה (גם אם לא בהצלחה).בפריז הסרט מקבל תפנית ומתברר שלא בכדי רצתה אינגר להגיע לעיר האורות. כאן הסרט מעט הופך לפנטזיה ומתרחק ממקורותיו הקודרים, מה גם שיש אירוע היסטורי שמעניין במיוחד את בעלה של אחות של אינגר - אירוע שלא ברורה לי בדיוק חשיבותו בסרט (אולי כדי להעמיד את הסרט בקונטקסט היסטורי מסוים). לתמונה גם נכנס נהג מונית טוב לב מהסוג שמתקיים אך ורק בקולנוע והוא זה שיעזור לאינגר להגיע למטרת מסעה. למרות המופרכות בקטע זה של הסרט עדיין נותרת בו עגמומיות ובעיקר נותרת בו הנוכחות האדירה של גראבול בתפקיד אינגר הנזכרת בימי נעוריה.
אינגר מבינה, ממש כמו דורותי ב״קוסם מארץ עוץ״, כי לא תמיד הדשא של השכן ירוק יותר ,אבל כמו דורותי היא היתה צריכה לעשות את המסע שלה לפריז כדי להבין זאת והמסע בסופו של דבר השתלם לה. גם אחותה של אינגר ,בעלה ואפילו הילד החמוד מקבוצת המטיילים - כולם יגיעו לתובנות משלהם בעקבות המסע. סופו של הסרט מרגש במיוחד ובשלב זה כבר הזלתי דמעות ללא בושה. כוחו ועוצמתו של "אחותי, היא ביכולתו של הבמאי להציג לנו מציאות לא פשוטה המגולמת בדמותה של אישה לא בריאה שמודעת למצבה ומנסה להתמודד עם הלקויות שלה. אין בסרט סוף הוליוודי אלא הבנה והשלמה -ממש כמו בחיים.
אחותי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4126/04/2024 22:29:18
8/10אייקון ציון
לא ברור למה הסרט מתויג כקומדיה, כי לא מצאתי בו שום דבר מצחיק. בהחלט סרט חשוב ומרגש על קבלת השונה.
שם: עפריגיל: 4916/08/2023 17:58:46
10/10אייקון ציון
מעולה!!! שוב הדנים מראים שאין עליהם בקולנוע איכותי. חכם ואנושי.
שם: גרשון מנתניהגיל: 7513/08/2023 18:58:42
9/10אייקון ציון
הסרט אחותי הינו סרט שמשוחק היטב, מרגש שמבוסס על סיפור אמיתי.מומלץ לכל בוגר מבחינת החשיבות כיצד להתנהג ברגע שנתקלים במתמודדי נפש ומומלץ לכל גבר נשוי שעלול לנהל רומן עם צעירה רווקה ולכל רווקה שעלולה להתחיל לנהל רומן עם גבר נשוי.
קישורים
חץ אחותי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט