סגור
פנאי סדרה חטיפה Apple TV Idris Elba in Hijack
אידריס אלבה ב"חטיפה". יותר רודף צדק מרודף בצע (צילום: Aidan Monaghan Apple TV)

בסדרה החדשה "חטיפה" לטוב יש נייד של אפל

"חטיפה", סדרת האקשן של אפל טי־וי על מטוס חטוף, מזכירה המון סדרות עבר, ובכל זאת מותחת ומהנה. בעיקר בזכות המופע המרהיב של אידריס אלבה

"חטיפה", סדרת המתח והאקשן החדשה של אפל טי־וי, משייטת באוויר אך מנסה לעמוד על כתפיים של כמה וכמה סרטים וסדרות. רובה מתרחשת על מטוס, כאשר קבוצה של טרוריסטים משתלטים עליו. הדבר הראשון שהחוטפים עושים הוא לקחת את הטלפונים של כל הנוסעים ולנתק את ה־WiFi. במקביל הם מאיימים על מי שרק חושבים להתנגד כי מעשה זה יקרב את מותם.
הטיסה, שבה הנוסעים עצבניים ומוכנים להרוג זה את זה עוד לפני שנחטפו, כאילו היו על טיסת לואו־קוסט מישראל, היא בת שבע שעות, מדובאי ללונדון. הסדרה, בהתאם, היא בת שבעה פרקים, שכל פרק מוקדש לשעת טיסה. כן, כמו "24", רק קצרה יותר.
במרכז הסדרה, ומי שסוחב אותה בקסם הטבעי שלו, הוא אידריס אלבה ("הסמויה", "לותר"), הפעם בתפקיד איש עסקים שטס בביזנס. כבר בפרק השני מתוך שניים שעלו לשירות הסטרימינג (ספוילר), אנחנו מגלים כי במקצועו הוא סוג של נושא ונותן תאגידי, ומה שיעשה במטוס הוא להשליך מיכולותיו האלה על תיווך באירועים עם בני ערובה. הוא עושה את זה במיני תחבולות כל כך מתוחכמות שחלק מהנוסעים לא יודעים באיזה צד הוא — של הטובים או הרעים. אבל אנחנו, הצופים בבית, שראינו אותו שולף אייפון עדכני של אפל מהכיס בדקות הראשונות של הסדרה (מעשה שלפי השירות השייך לתאגיד רק דמויות טובות עושות), וגם קצת מכירים אותו מכמה התרחשויות בתחילת הסדרה, יודעים שהפעם הוא יותר רודף צדק מרודף בצע.
הדבר האחרון שהוא מצליח לעשות לפני שהרשת מתנתקת הוא למסור לאשתו, שממנה הוא פרוד, כי הוא בסכנה ושהוא אוהב אותה. כן, זה מזכיר את שוברי הקופות "מת לחיות" ו"המתווך".
קשה לעשות סדרה על חטיפת מטוס מבלי לחשוב על הפיגועים במגדלי התאומים. אכן, בסדרה לומדים על מסקנות עולם התעופה מאז 11 בספטמבר 2001. החוטפים, אף שעלו על המטוס בדובאי ואף שאחד מהם יודע ערבית, אינם מוסלמים קיצונים (לא היו עושים סדרה כזו היום) ובקבוצת הטרור יש ייצוג לכולם: צעירה לבנה, צעיר שחור, מבוגר לבן ועוד. למרות זאת, כמה מהנוסעים, המניחים כי מדובר בטרור ערבי, רוצים להתנפל על החוטפים, ממש כפי שעשו בטיסה 93 ובסרט שנעשה על פיה. הם לא אומרים את זה, אבל ברור שהאירועים שבסרט ההוא הם ההשראה. זה קורה בתחילת הסדרה, כשעוד נכונות לנוסעים ולצופים שעות של צפייה, אז אפשר להבין שהניסיון לא עולה יפה.
"חטיפה", שיצרו ג'ורג' קיי ("לופן") וג'ים פילד סמית ("קרימינל"), היא עוד אחת מהסדרות שהיו מוצלחות יותר כסרט, אבל כפי שכבר ידוע, קהל הצופים מעדיף לצפות במיני סדרה של שבעה פרקים בני שעה, מאשר להתחייב לפיצ'ר בן שעתיים. כך גם יש יותר מקום לעלילות ביניים, שבהן יבלטו ארצ'י פנג'אבי ("האישה הטובה") כמומחית לטרור, ובן מיילס ("זיווגים") בתפקיד הטייס.
זאת לא סדרה חדשנית, כפי שאזכורי הסרטים וסדרות העבר מוכיחים, אבל היא שומרת על מתח ראוי, ומעל לכל היא כל־כולה אידריס אלבה, שבתחילה מוכיח את יכולות המשא ומתן שלו, אבל בהמשך אפשר לנחש שיציג גם יכולות אקשן, של שחקן שהיה מועמד להיות הג'יימס בונד השחור הראשון. לסיכום, ביחד מתקבל משהו מוכר, קצת לעוס, כמו מגש של אוכל בטיסה, ועם כל זאת מהנה, שאולי כדאי לחכות שכל פרקיו יהיו מוצעים בשירות, כי השעון מתקתק וצריך להספיק להציל את העולם.