העיר הזאת: הביקורת

איזה כיף של סרט, בחיי

צריך לומר מראש1: אני לא מכיר את העוסקים במלאכה. אני בן 50. אני מניח שחלק מהאנשים כאן מפורסמים הרבה יותר אצל הצעירים ממני (אני שמעתי רק על אחד בשם טונה. איש עם שם של דג. לא מכיר שום שיר שלו).

צריך לומר מראש2: אני בדרך כלל שונא מיוזיקלס. ז'אנר שבעיקר מתרכז בשואו, מספר סיפור רק כתירוץ שמוביל כל הזמן לשיר, והסיפור (שגם ככה לא ממש מעניין את היוצר) כל הזמן נתקע כי יש ריקודים ושירים.

צריך לומר מראש3: להבנתי הסרט הזה מתבסס על הצגה שרצה בהצלחה. לא שמעתי עליה מעולם.

צריך לומר מראש4: "העיר הזאת" הוא מעין הערה פארודית על ז'אנר סרטי הבלש האמריקאים המתקרא "פילם נואר". ראיתי כמה כאלו פעם מזמן, אבל זכרונם קצת התערפל, כך שכל הרפרנסים שיש כאן לסרטים ספציפיים התפוגגו אצלי.

ולמרות כל ה"צריך לומר מראש" האלו:

איזה כיף של סרט זה "העיר הזאת", בחיי.

אולי היה ניתן לעשות לז'אנר הזה עלייה, ולקרוא לכל הדמויות בשמות ישראלים במקום ג'ו (מצד שני, העובדה שלאחת הדמויות כאן קוראים בנט, ויש כאן שיר שלם על זה, מאוד הצחיקה אותי. כמו כן, מנשה). ואולי היה ניתן קצת להדק את העריכה של הסרט הזה, כי ברגעים מסוימים השירים כאן קצת נוזלים למקומות סוג-של-פיוטיים, והקצב קצת נעצר (בדיוק מה שאני לא אוהב במיוזקילס).אבל ברוב זמנו של הסרט הזה מדובר בתצוגת תכלית של כשרון גדול, עם הרבה שאר רוח, כשרון המצאה מרשים, והרבה הרבה הומור ורוח טובה. יש כאן גם פרודיה על ז'אנר וגם התמזגות איתו (כלומר, זה גם סרט שצוחק על כל העניין הבלשי, וגם סרט בלשי מרשים למדי בזכות עצמו). השירים, ברוב הזמן, מושכים את הסיפור קדימה ולא מעכבים אותו, יש כאן קצב משגע, כשבחלק מהרגעים הם שרים, אבל גם כשהם מדברים, הם יושבים על ביטים מוזיקליים בדיוק כמעט כירורגי.

היו רגעים שחשבתי על "עיר החטאים", שהיה בעצמו פרודיה על סרטי קומיקס. העיצוב, ברגעים מסוימים, דומה קצת. אבל התקציב כאן שונה לגמרי, ו"העיר הזאת" עושה איתו את המקסימום, עם פיתולי תסריט מפתיעים (עד כמה שניתן להיות מפתיע ביצירה שדי ברור מהתחלה שתהיה כאן הפתעה), ויש כאן אפילו רגעים מרגשים באדיבותה של מוריה אקונס, שבהחלט יודעת לשיר, ובעזרת הקונספט הלא קונבנציונלי של הסרט הזה, היא מכניסה לקצב את הרגש.

סרט לא רגיל, "העיר הזאת". מקורי, עם הרבה הומור ורוח טובה, וגם עם עלילה מעניינת, עם גרוב מדליק ועם לב ורגש כתוספת. אחלה חוויה בקולנוע.

איתן ווייץ

ניתן ליצור איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

2 מחשבות על “העיר הזאת: הביקורת

  1. "העיר הזאת" הוא מעין הערה פארודית על ז'אנר סרטי הבלש האמריקאים המתקרא "פילם נואר". ראיתי כמה כאלו פעם מזמן, אבל זכרונם קצת התערפל, כך שכל הרפרנסים שיש כאן לסרטים ספציפיים התפוגגו אצלי.
    מי אני שאבקר אותך,אבל אני מצפה ממי שכותב על סרטים
    לגלות בקיאות בז'אנר הזה – פילם נואר.
    או ,לפחות,לדעת קצת יותר.

  2. איך עדיין יש הקרנות של הסרט. שבע ברכות אני מבין אבל זה?

כתיבת תגובה