כל מי שזוכר לטובה את הקרקס התקשורתי סביב עוזי כהן - או צופה בעונה הזאת של "השוטרים", או סתם נהנה מסערת סרטון ה"תמותו" - כבר יודע: אין על הזירה המוניציפלית. הכל מוגזם, הכל מביך, הכל שכונה. ובניגוד לפוליטיקה הארצית, כאן אפשר ליהנות מניתוק רגשי מסוים. מי שמדגים זאת היטב, גם בבחירות המקומיות הקודמות אבל גם באלה שנמצאות מעבר לפינה, הוא רון קובי. "טראמפ של הצפון", איש שאין לכם שום סיבה להכיר אם אתם לא חיים בטבריה - ואתם עדיין מכירים טוב מאוד.

"טבריה - מתחת לקו האדום", סדרת הדוקו שיצאה אמש לדרך בכאן 11, מביאה תיעוד מקיף של חמש השנים האחרונות בעיר - מהרגעים שבהם רון קובי הפך ל"רון קובי" ועד הבחירות הנוכחיות, אלה שהגיעו עד לבג"ץ ממש במקביל לשידור. עם פתיח שמזכיר אופרות סבון מהניינטיז, "מתחת לקו האדום" מציגה את כל דמויות המפתח: קובי, ראש העיר שיודח לאחר שלא יצליח להעביר תקציב (זה ספוילר?); שמעון כהן, פעיל חברתי חרדי מטעם ש"ס; יוסי בן דוד, ראש העיר שקדם לקובי; עורכת הדין שני אילוז, המתמודדת החדשה והמתוקשרת; ועוד שלל עסקנים, תומכים ובני משפחה. האירועים הם אלה שאתם מכירים מהכותרות, והיו לא מעט כאלה, אבל הם מונגשים בצורה ברורה ומתגמלת שעדיין מצליחה לעניין.

היתרון העיקרי של "מתחת לקו האדום" הוא לא בהגשה, אלא בגישה: כל המשתתפים הנ"ל, ורבים אחרים, מעניקים ליוצרת קרין קיינר גישה אינטימית ויוצאת דופן, כזו שהופכת את הסדרה לאבן דרך בתולדות הז'אנר. המצלמות מלוות אותם במכוניות, במשרדים ובריבים המשפחתיים, ולא נותנות עדיפות לשום צד. בשנים הראשונות, אלה שבהן קובי עוד היה ראש עיר, נדמה שהוא נחשף כמעט בכל דקה שבה הוא לא מתארח באולפן חדשות כלשהו - ולמרות הציפיות, דווקא היו די הרבה כאלה. גם אזרחים מן השורה, אלה שמקדישים את כל הכוחות והמשאבים שלהם למאבקי הדת והשליטה שקורעים את טבריה, זוכים כאן לחשיפה שמגלה כמה דמויות צבעוניות ומוגזמות. מעטות סדרות הדוקו שלא נמרחות יתר על המידה, וב"מתחת לקו האדום" אין דקה, פריים או ציטוט אחד שהיו צריכים לרדת בעריכה. כן, אפילו כשהפרשנות של קובי למצלמות מסתכמת ב"איך אומרים? תפרו לנו את התחת". 

המוקד העיקרי של הסדרה, לפחות בשלושת הפרקים הראשונים (מתוך חמישה) שנשלחו מראש לביקורת, הוא הקרב מלא היצרים בין קובי לבין כהן נציג החרדים. מצד אחד יש ראש עיר שנראה כמו דמות ב"ויפ", ומצד שני יש קהילה שלמה שמוציאה עליו חוזה ואפילו פולסא דנורא. וכשזה המוקד, "מתחת לקו האדום" היא לא רק דוקו שמשקף היטב את הקרעים שמטלטלים את ישראל - אלא גם ריאליטי שהוא המופע הכי טוב בעיר, פשוט עם משרה בכירה במקום מיליון שקלים. רמות האיבה בין קובי לכהן לא היו מביישות את ג'ו אקזוטיק וקרול בסקין מ"טייגר קינג", או את הגיבורות של "אויבות" מבית ריאן מרפי, וההשוואות האלה אמורות להבהיר עד כמה מדובר בקאלט פוטנציאלי. לכן כל מה שצריך כדי ליהנות מהסדרה הוא לעשות את מה שאף אחד מהמצולמים בה לא מצליח: להתנתק רגשית.