עמוס בגסויות ונטול תחכום או אמירה כלשהי: "דוגי סטייל" הוא סרט סביר

העלילה לא מורכבת מדי (אלא אם לכלב שרוצה לסרס את הבעלים שנטש אותו אתם קוראים "עלילה מורכבת"), והסרט כולו עמוס באימג'ים מטרידים של איברי מין כלביים, הפרשות מצחינות ושפה גסה. "דוגי סטייל" של הבמאי האלמוני ג'וש גרינבאום הוא קליל ומרענן - אבל גם עשוי להרגיש מוגזם לצופה העדין | ביקורת סרט

דוגי סטייל"
דוגי סטייל" | צילום: באדיבות Tulip Entertainment

אוגוסט הלוהט הגיע ואיתו גלי חום קיצוניים - אבל גם המדבר הקולנועי הצחיח שקשה למצוא בו משהו ראוי לצפייה, למרות יוצאים מן הכלל סטייל "גראן טוריסמו". אופנהיימר וברבי, להיטי הקיץ הבומבסטיים, כבר הרבה מאחורינו ועכשיו זהו זמנם של סרטים זניחים להפציע על המסכים. סרטים שתפקידם נע בין למצוא תעסוקה לזאטוטים ולתת מנוחה להורים לבין סתם גיחה לקולנוע כי חייבים מזגן בסחוניה הזאת.

בין סרט אנימציה סוג ד' לסרט פעולה שאף אחד כנראה לא יזכור, עלה הסרט "דוגי סטייל" (Strays) שעושה שימוש באלמנטים מוכרים לעייפה של דיבוב חיות בית, בדיחות קקי-פיפי של חיות בית וניבולי פה מפה עד ללפלנד - ניחשתם נכון: של חיות בית. בקיצור, סרט קיץ טיפוסי.

לכתבות נוספות בתרבות ובידור:

את ההקרנה המיוחדת בה נכחתי ליווה מופע סטנד אפ של הסטנדאפיסט ארז בירנבוים. למה, אתם שואלים? אולי מכיוון שהסרט עמוס בגסויות עדלאידע, אז אנשי היח"צ חשבו שמתאים כאן סטנדאפיסט גס רוח בהתאם. אלא שלעומת הבדיחות הגועליות של בירנבוים על סקס בכלל וכלפי נשים בפרט שלא הצחיקו אותי כהוא זה, לשמחתי מצאתי נחמה קטנה בבדיחות הנמוכות של "דוגי סטייל".

על יצירתו של "דוגי סטייל" אחראים הבמאי ג'וש גרינבאום והתסריטאי דן פרולט. לפני שאתם פונים לשורת החיפוש של גוגל, תנו לי לחסוך לכם - לא תמצאו שם יצירות מוכרות של השניים. אולפני יוניברסל הפקידו בידי שני הצעירים הכמעט אלמונים את יצירת הסרט הזניח הזה בעיקר כי אוגוסט ולמי באמת אכפת מסרט שכולל הפרשות גוף של כלבים. השמות הגדולים של הסרט נמצאים דווקא מאחורי הקלעים ושייכים למדובבים. בתפקידים הראשיים אפשר למצוא את ויל פארל, ג'יימי פוקס, איילה פישר ורנדל פארק.

דוגי סטייל''
המלצה חמה: אל תיבהלו מהבדיחות הגסות | צילום: באדיבות Tulip Entertainment

העלילה לא מורכבת מידי, אבל תתפלאו - היא קיימת, ואפילו ישנו אירוע מחולל שבעקבותיו הדמות הראשית מחליטה לפעול. לאחר שננטש על ידי בעליו (האירוע), רג'י (פארל) כלב מסוג בורדר טרייר נאיבי להחריד, פוגש את באג (פוקס), בוסטון טרייר קטנטן אך קשוח, שמלמד אותו את רזי הרחוב ומראה לו כמה כיף זה שאינך שייך לאף אחד ולהיות חופשי מכל עול ורצועה. כשרג'י מבין באופן סופי שדאג נטש אותו, הוא מחליט לנקום בו ולעשות מעשה: לתלוש את איבר מינו (כן, כן). חוץ מבאג, נחלצים לעזרתו הרועה האוסטרלית מגי (פישר) והאנטר (פארק) הדני הענק.

תחכום זו לא התכונה הכי חזקה ב"דוגי סטייל". מצד שני, זה לא בדיוק הסרט שאמור להיות מתחכם. אז אם סרטים מטופשים הם לא המנה החביבה עליכם - תפסיקו לקרוא כאן. בשביל סרטים מתוחכמים ואינלטיגנטים יש לנו את כריסטופר נולאן או את גרטה גרוויג. כל תפקידו של "דוגי סטייל" הוא להצחיק והוא עושה זאת בעיקר עם בדיחות בגובה הדשא, ואם לשפוט לפי הצחוקים באולם - בהצלחה רבה. למרות שבמהלכו ישנם רגעים שנמתחים יתר על המידה והבדיחה כבר מיצתה את עצמה, עדיין מדובר בסרט קליל ומצחיק לשעת לילה מיותרת בליל קיץ חם.

דוגי סטייל''
ואם כבר בהמלצות עסקינן: תאמצו כלבים. | צילום: באדיבות Tulip Entertainment

חוץ מתחכום שלא קיים או ניסיון כלשהו לייצר אמירה חברתית, פוליטית או וואטאבר (למרות רפרנסים בודדים אך רובם עוברים מעל לראש), נקודת החוזק של הסרט היא הדיבוב (וזהו בערך). השחקנים הראשיים עושים עבודה טובה, חוץ מפארל שלא בא לידי ביטוי כמו חבריו למיקרופונים. פוקס מתעלה על כולם כבאג בעזרת ניואנסים מצחיקים של שפת רחוב.

"דוגי סטייל", כיאה לסרט בסגנון כזה, משוחרר מכל עכבות ויוצריו משתמשים בכל האלמנטים הקיימים לרקיחת סרט קומדיה המוני ומטופש. יש בתפריט מבחר מכל טוב: הפרשות מצחינות, שפה גסה, אימג'ים מטרידים של איברי מין כלביים באורך בלתי הגיוני, ולבסוף עוד קצת הפרשות מצחינות. חלק נכבד מהסצנות יעלו בכם צחוק מתגלגל וחלקן יביכו אתכם. מה שבטוח הוא שהסרט עושה את מה שהוא נועד לעשות.

האם מדובר בסרט טוב שיניב הצלחה מטאורית ליוצריו? לא ממש. בכל זאת, לא מדובר בסרט הכי זכיר בספריית הסרטים של אוגוסט (ספק אם יש כזה בכלל). אפילו "תראו מי שמדבר עכשיו", מסדרת סרטי "תראו מי שמדבר" בניינטיז, שבו הכלבים מדברים ולא התינוקות, יותר זכיר ממנו. בעצם, לא כל כך בטוח. בכל מקרה, "דוגי סטייל" הוא סרט חד פעמי, ולא במובן שלא יהיו עוד סרטים כאלה (כי יהיו). אלא שברגע שתצאו מהאולם, לא תזכרו דבר ממנו למעט אולי הסצנה האחרונה שלו.

זה סרט קליל, מרענן אבל לצופה העדין ירגיש מוגזם. הוא מזכיר בסגנונו את "מסיבת נקניקיות" של סת' רוגן וחבריו, שאי אפשר לתאר אותו אחרת חוץ מסטייה מינית ממושכת. גם ב"דוגי סטייל" עולה לפעמים הרגשה מוזרה שמדובר במימוש פנטזיות חולני של היוצרים ותו לא. אבל, אם תתעלמו מזה, אולי תצחקו קצת. זה לא יזיק.

"דוגי סטייל": 3 כוכבים | במאי: ג'וש גרינבאום | ארה"ב,  93 דקות