לא פלא שסדרת האקשן הישראלית "משמר הגבול" נמכרה לנטפליקס

הסדרה שיצר מני יעיש ועלתה ב־HOT VOD וב־NEXT TV, פיצחה כנראה את הנוסחה לאיך עושים אקשן טוב בעברית • מה שטוב לענקית הסטרימינג הבינלאומית שרכשה אותה, לבטח יהיה טוב לצופה הישראלי • יש בה אמנם גזענות, אלימות וגבריות מוחצנת - אבל זה מה שהופך אותה לתוכנית אקשן טובה

"משמר הגבול", אחת הסדרות המוצעות לצפייה באפליקציית NEXT TV. צילום: אוהד רומנו, HOT

לכאורה, לא אמור להיות מסובך לייצר סצנות אקשן טובות. מחממים את הדמויות, שולפים אגרופים ואקדחים, מוסיפים מרדף, מצלמים בתזזיתיות, עורכים באמצעות קאטים מהירים ומלבישים מוזיקה קצבית.

אבל זאת סתם אשליה. כי בשביל אקשן איכותי צריך הרבה יותר. כדי שצופים ייהנו מצפייה באלימות ובקרב מכות, הם זקוקים לסיפור רקע ולדמויות מורכבות (נגיד, WWE). אקשן טוב צריך ריאליזם ואיזשהו ערך מוסף שיעשיר אותו. אי אפשר לעלות סתם ככה לזירת איגרוף ולהתחיל לחבוט. צריך טקטיקה.

"משמר הגבול" - טריילר. באדיבות HOT

הסדרה "משמר הגבול", שיצר מני יעיש והפרק הראשון שלה זמין מאתמול ב־HOT VOD וב־NEXT TV, פיצחה כנראה איך עושים אקשן טוב בעברית. היא משלבת טרור לאומי ופשיעה מקומית, התקפי זעם, מאבקי אגו, בעיות סמכות וגבריות מתפרצת.

מובילה אותה הדמות המעורערת של אבי ברכה (בן סולטן, האח של ניב), נער בעייתי מבת ים שמסתבך עם ערבים מיפו, מתערבב עם ארגוני פשיעה ומתגייס למג"ב כדי לסגור חשבון עם הערבים, בדגש על החמולה שהוא מסוכסך איתה. שלום מיכאלשווילי הוא מפקדו הקשוח, ושלומי שבת (בתפקיד משחק ראשון) מגלם את אביו של הנער ומקלל בטורקית.

"משמר הגבול", צילום: אוהד רומנו, HOT

אפשר לבקר את הגבריות המאצ'ואיסטית של "מג"ב", שהמתח בין הדמויות שבה גולש שוב ושוב לקטטות סוערות ודיבור נגוע. אבל מה שטוב לנטפליקס, שכבר רכשה אותה לשידור, בטח יספק קהל ישראלי שגם ככה ניזון יום וליל מסרטונים ויראליים של אלימות, גזענות ומאבקי אגו מתמשכים.

"משמר הגבול" - פרק הבכורה, HOT VOD ו־NEXT TV

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר