בנטפליקס עשו עסקה טובה עם אדם סנדלר

לא ברור מה כולל החוזה של סנדלר עם ענקית הסטרימינג, אבל סרט שבו הוא מארגן פרנסה כמעט לכל המשפחה, כולל לעידו מוסרי, חייב היה להתמודד עם ביקורות שאפילו הוא לא ניצב מולם לפני כן • במפתיע מדובר בקומדיה מצחיקה ומוצלחת

"את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי". צילום: נטפליקס

קצת אחרי כולם גם אני קפצתי לנטפליקס לראות על מה כולם מדברים, וצפיתי ב"את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי" או בקיצור "בת מצווש". לא ברור מה כולל החוזה של אדם סנדלר עם נטפליקס, אבל סרט שבו הוא מארגן פרנסה כמעט לכל המשפחה, כולל לעידו מוסרי, חייב היה להתמודד עם ביקורות שאפילו סנדלר לא ניצב מולם לפני כן.

בכל מקרה נטפליקס עשתה עסקה טובה. "בת מצווש" היא קומדיה על יהדות הוליוודית שמחזירה ליהודים את התכונה ההיא שבהוליווד אמרו שיש לנו: חוש הומור. סנדלר זז הצידה ונתן לדור ההמשך לעשות את העבודה הקומית. בתו סאני מגלמת בתצוגת משחק נפלאה נערה יהודייה שחולמת יחד עם הבסטי שלה לנעוץ חגיגת בת מצווה בסגנון הפרום האמריקאי. אך בגלל ריב על היהודי השווה של השכבה ורבה מטורללת, השתיים מסתכסכות וגומרות אחת לשנייה את החיים.

"את מה זה לא מוזמנת לבת מצווה שלי", צילום: נטפליקס

אז מי שיבדוק בציציות את היהדות בסרט ייצא מודאג מהכיוון שאליו הולכת היהדות הרפורמית, אבל "בת מצווש" לא מרוכז רק בזה. הוא עוסק בהתבגרות ובחברות (או הריסתה) שעימן כולם יכולים להזדהות. התוצאה יותר מנסלחת, והכי חשוב: אדם סנדלר מופיע שם בדיוק במינונים הנכונים.

העולם של ילדי "תגלית" שמגיעים אלינו מדי קיץ, חלקם צאצאים להתבוללות עם היספאנים ואסייתים, יודע לייצר קומדיה בעיקר בזכות כותבים שלא נזהרו לעשות מהיהדות צחוק. יש מצב שחלקם יגמרו בגיהינום, אבל בעולם הזה יצאה להם קומדיה שיהודים, נוצרים ומורמונים מזמן לא עשו בנטפליקס.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר