עדיף לשכוח. "בלתי נשכחים 4". צילום: יח"צ

מבקר הקולנוע שלנו מאוד מקווה ש"בלתי נשכחים 4" יהיה האחרון בסדרה

עם תקציב של 100 מיליון דולר, סרט האקשן החדש היה אמור לספק כמה רגעי חסד מהנים ומבדרים • אך הפרויקט, שעליו חתום הבמאי סקוט וו, לא עובד בשום פרמטר - והתוצאה היא לא יותר מחלטורה

אף אחד מכל סרטי "בלתי נשכחים" לא היה טוב במיוחד, ואף אחד מהם לא באמת מימש את הפוטנציאל שלו. אבל כולם הצליחו לתעל את הגוזמה ואת רוח השטות שאפיינו את סרטי האקשן של האייטיז־ניינטיז, ובכולם היו לפחות כמה רגעים מהנים ומבדרים שבהם גיבורי הפעולה של פעם - סטאלון, שוורצנגר, ואן דאם, דולף לונדגרן, ווסלי סנייפס וברוס וויליס, בין השאר - קיבלו הזדמנות נוספת להעלות חיוך מטופש על שפתותיהם של חובבי הז'אנר.

לא כך בסרט הרביעי (והכנראה אחרון) בסדרה (שמגיע אלינו לא פחות מתשע שנים אחרי החלק השלישי). שכן "בלתי נשכחים 4", שעליו חתום הבמאי סקוט וו, הוא חלטורה עצלה, עצובה ונטולת כל כיף שנכשלת בכל פרמטר.

האקשן עלוב ומחופף, האפקטים חובבניים ומכוערים, העריכה שערורייתית, ה"בדיחות" יגרמו לכם להיאנח בייאוש, והתוצאה הכללית כה עילגת ואיומה ששוב ושוב מצאתי את עצמי מתכווץ במושב מרוב מבוכה (דבר שכבר מזמן לא קרה לי). אין ספק שצריך כישרון מיוחד כדי לקחת תקציב של 100 מיליון דולר ולעשות בו סרט שנראה ונשמע כל כך רע.

"בלתי נשכחים 4" - טריילר. באדיבות יונייטד קינג

הסיפור, שמתרחש בשני לוקיישנים וחצי, פשוט מאוד: ברנש מרושע (איקו אוואיס, סרטי "הפשיטה") פורץ ל"מפעל הכימי הישן של קדאפי" (בחיי שזו הכתובית שמופיעה על המסך) וגונב ראשי נפץ גרעיניים. חבורת שכירי החרב של סטאלון וג'ייסון סטיית'האם, שכוללת הפעם גם את הראפר חסר הכריזמה פיפטי סנט ואת מייגן פוקס ("רובוטריקים"), נשכרת כדי לגנוב אותם בחזרה. אלא שסטיית'האם מחליט לפעול על דעת עצמו ומתעלם מהפקודות של מפקד המשימה, שמגולם על ידי אנדי גרסיה. עקב כך אחד מחברי הצוות נהרג, והרע הראשי מצליח להימלט עם ראשי הנפץ.

סטיית'האם מסולק מהקבוצה בבושת פנים, אבל כמובן לא מוותר. בשעה שחבריו יוצאים לחלץ את ראשי הנפץ מאוניית משא גדולה (שעליה מתנהל כל חציו השני של הסרט), הוא עצמו חובר לכוכב העל טוני ג'ה - שכהרגלו מגלם טיפוס רוחני שנשבע לא להיות אלים יותר, והשניים יוצאים גם הם לכיוון אוניית המשא.

כל השחקנים שמשתתפים ב"בלתי נשכחים 4" כבר עשו סרטים גרועים בחייהם, אבל אין ספק שהסרט הזה הוא סוג של שיא שלילי עבור כולם (בעיקר מפני שהוא אשכרה מוקרן בקולנוע ולא מסתפק בלצאת ישירות לדי.וי.די).

מלבד טוני ג'ה, שאינו מתקשה לגנוב את ההצגה (למרות שבקושי נותנים לו מה לעשות, ולמרות שאין כאן ממש הצגה לגנוב), כולם מגוחכים בקטע מבאס ולא אירוני. סטאלון בקושי טורח לעמוד, סטיית'האם מגיש הופעה ממוחזרת, עייפה וחסרת כל חשק, ואפילו הצבא של הרעים מורכב הפעם בעיקר מהיפסטרים חלשלושים ולא מזיקים. ההמלצה שלי? תשכחו מ"בלתי נשכחים" ותראו שוב את "ג'ון וויק 4".

"הבלתי נשכחים 4"
ציון: 1

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו