הצצה ליחסים ביקורת סרט

May December Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הצצה ליחסים":
"מלודרמה סוחפת עם שלושה שחקנים הנמצאים בשיאם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר May December
משחק נטלי פורטמן, ג'וליאן מור', צ'ארלס מלטון במאי/ת טוד היינס  
דרמה
ביקורת סרט להצצה ליחסים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חיקוי לחיים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שם הסרט "הצצה ליחסים" באנגלית הוא "מאי דצמבר", מונח לא ממש מוכר אפילו בארץ המקור שלו, המתאר מערכת יחסים עם פער גילאים משמעותי, כאשר אחד מבני הזוג מבוגר מהשני לפחות ב-10 שנים, בחלק מאותן מערכות יחסים פער הגילאים יכול להיות עד 20 או 30 שנה. בעברית נבחר לו שם אחר, שבכוונה או לא, מזכיר את שם סרטו הנודע של דאגלס סירק, "חיקוי לחיים". המלודרמה משנת 1959 מתארת את עולמן של שתי נשים ממעמדות שונים. היא בהחלט מקור השראה לסרטו הנוכחי של טוד היינס, שכבר הושפע בעבר מסגנונו הצבעוני של סירק בשני סרטיו הראשונים שנוצרו בשיא מגפת האיידס בראשית שנות ה-90, "Poison" ו- "Safe" ובהמשך עם "הרחק מגן עדן", "קרול" וגם המיני סדרה "מילדרד פירס".ב"הצצה ליחסים" בהחלט ישנם כל האלמנטים שהפכו את סירק לבמאי המלודרמות המוביל של הוליווד בשנות ה-50. מדובר במלודרמה שבמרכזה יש שתי נשים שונות מאוד אחת מהשנייה. אחת מהן עקרת בית בפרברים של אמריקה העממית והשנייה כוכבת הוליוודית המגיעה לביקור בעיירה. בסרט יש דמויות שרוצות להמציא את עצמן מחדש או לחזור לצעירותן ולתקן טעויות עבר. לא חסר שימוש במראות בסרט הזה שבו הדמויות בוחנות את עצמן או שהקהל צופה בדמויות ולוכד דרכן את המוסר הכפול שלהן. אפילו הצבע הירוק שבלט בסרטיו של סירק נוכח כאן במידה דווקא בצד של הצלע הגברית בסיפור. לעומת הסרטים הקודמים של היינס שהיו תקופתיים, הסרט הזה מתקיים במציאות של ימינו ולכן הצבעים יותר ריאליסטים אך עדיין יש תחושה מעודנת של הגזמה שלפתע צצה משום מקום המזכירה לנו שהדמויות לכאורה נורמליות, אבל הן בהחלט לא.
העלילה עוקבת אחרי אליזבת, שחקנית הוליוודית המוכרת בעיקר מסדרת טלוויזיה מצליחה שבה גילמה וטרינרית. היא מגיעה לעיירה כל-אמריקאית, שתושביה אנשים פשוטים למדי, כדי לפגוש את גרייסי שעמדה לפני יותר משני עשורים בלב שערורייה צהובה במיוחד. בגיל 36 היא בגדה בבעלה ונהלה רומן עם עובד בחנות בעלי החיים שבו היא עבדה. העובד היה חבר טוב של בנה והוא היה בן 13. השניים נתפסו במחסן במהלך אקט מיני וגרייסי נכנסה לכלא כאשר היא בהריון. כשהשתחררה מהכלא השניים התחתנו והקימו משפחה, הביאו עוד שני ילדים לעולם והתבססו כלכלית עם בית מרשים על שפת הים.ג'ו למד רפואה ועובד כרופא בבית חולים המקומי ואילו גרייסי עובדת בבית כאופה ומכינה עוגות לפי הזמנה לתושבי העיירה. לכאורה נראה שהסערה חלפה מעליהם וחוץ מתזכורות שמדי פעם צצות על סף ביתם נראה שצמד האוהבים מאושר, גרייסי בסוף שנות החמישים לחייה וג'ו באמצע שנות השלושים לחייו. כאשר אליזבת מגיעה לפגוש את האישה שהיא עומדת לגלם, כמו שהשם העברי של הסרט מציע, היא מציצה לחיי המשפחה, אבל הרבה יותר מזה. אליזבת היא יותר ממשקיפה, הרצון שלה להבין את ההתנהלות של גרייסי יוביל אותה גם לחקור את הגבולות שלה כאמנית.
ג'וליאן מור המתמחה בדמויות נשיות שבריריות על סף התמוטטות עצבים ("תמונות שבורות", "מגנוליה", "השעות" ועוד) כבר בעלת ניסיון רב שנים עם טוד היינס איתו היא שתפה פעולה לאורך הקריירה ב-"Safe", "הרחק מגן עדן" ו"מעשה פלאים". היא מספקת כאן את אחת מעבודותיה המרשימות ביותר. מור בונה את הדמות של גרייסי, דמות לא פשוטה הטוענת שהתאהבה בילד בן 13. היא לכאורה איננה מעוררת סימפטיה, מדובר באקט שנוי במחלוקת בלשון המעטה, אבל דמותה בעלת גוונים רגשיים כל כך מורכבים שאי אפשר שלא לרחם עליה. על אף שהיא אישה בוגרת בעלת ניסיון חיים, יש לה גם צדדים ילדותיים ולא מפותחים, אולי אף תמימים – ואולי זה גם משחק שהיא משחקת כדי להחזיק את משפחתה וקרוביה החוששים לגורלה.נטלי פורטמן המגלמת את אליזבת מספקת כאן את הופעתה המרשימה ביותר מאז "ברבור שחור". בסרט ההוא שזיכה אותה באוסקר היא גילמה בלרינה שהולכת עם האמנות של עצמה עד איבוד העשתונות. ב"הצצה ליחסים" היא מגלמת שחקנית היורדת אל תוך לב המאפליה של מערכת יחסים מפוקפקת של זוג כדי לדלות מתוכו חומרים בעזרתם תוכל לגלם את דמותה של גרייסי באופן הנאמן ביותר, בסרט שבו היא עומדת להשתתף. פורטמן יוצרת דמות לכאורה סימפטית אבל מתגלה כמישהי שהיא לא פחות מניפולטיבית וארסית מגרייסי. המפגש בין שתי הדמויות הנשיות המניפולטיביות ושתי השחקניות המעולות הנמצאות כאן בשיאן המקצועי לאחר תקופה ארוכה של סרטים בינוניים, הוא אחד מהשיאים הקולנועיים של שנת 2023.ההפתעה הגדולה של הסרט היא הופעתו של צ'ארלס מלטון, המוכר בעיקר מסדרת הנוער "ריברדייל", סרט הנעורים "גם השמש היא כוכב" ושובר הקופות, "בחורים רעים לתמיד" שבו היה לו תפקיד משנה. בסרט זה הוא מגלם את ג'ו, הבעל של גרייס. מלטון לא רק העלה משקל לתפקיד, הוא גם מתגלה כשחקן מוכשר המסוגל לגלם לא רק בחורים בעלי ביטחון עצמי עם שרירי בטן, אלא גם גבר שברירי המדחיק את טראומת הילדות שהוא חווה. אדם שהכאב שלו אוכל אותו מבפנים. דמות עדינה, שנאלצה להתבגר במהירות נגד רצונה כדי לגדל תינוקת ולחיות עם אישה המבוגרת ממנו בשני עשורים וקצת. אדם שנתקע בשלב הגולם ואף פעם לא באמת פרח. "הצצה ליחסים" היא מלודרמה סוחפת, בידור הוליוודי בוגר ומהוקצע עשוי למופת על ידי במאי שהוא אוטר לכל דבר. חסרים סרטים מסוג זה בבתי הקולנוע, עכשיו יש אחד ומאוד כדאי לצפות בו על גבי המסך הגדול.
הצצה ליחסים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכאלגיל: 6520/01/2024 19:23:27
3/10אייקון ציון
סרט הוליוודי טיפוסי במובן הרע של המילה. דמויות שטחיות וסכמטיות, סרט מלא קלישאות. לא נוגע, משעמם, בזבוז של שעתיים.
שם: עומרגיל: 4118/12/2023 15:43:22
6/10אייקון ציון
העלילה מבטיחה אבל הסרט איטי וכבד, עם פסקול גרוע. הסיפור הטרגי על הילדות שנלקחה מהגבר הוא הסיפור המעניין בסרט. לא ברור הסוף שנבחר לו שמציג את השחקנית ולא את הזוג..
שם: טעם טובגיל: 5908/12/2023 20:33:44
1/10אייקון ציון
שלא תבזבזו דקה על השעממון הזה! עלילה ללא עלילה ומשחק גרועעעע של כל השחקנים בעיקר הראשיות. סבל צרוף!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט