פרארי ביקורת סרט

Ferrari Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "פרארי":
"ביוגרפיה לא שגרתית שלא תמיד עובדת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ferrari
משחק אדם דרייבר, פנלופה קרוז, שיילין וודלי, פטריק דמפסי במאי/ת מייקל מאן  
דרמה
ביקורת סרט לפרארי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מעניין לפרקים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע38.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הז'אנר המזוהה ביותר עם הקולנוע האמריקאי הוא ז'אנר המערבון - הקאובוי הרכוב על סוסו הכובש את המערב וממשיך הלאה. נדמה שמאז והרכב החליף את הסוס כאמצעי התחבורה הפופולרי ביותר לא מפסיק הקולנוע להתפעל מקסמו הכמעט מיתי ולראייה סרטים רבים שמתייחסים לרכב כאל ישות בפני עצמה. מרדפי מכוניות ונסיעה מהירה הפכו למטבע עובר לסוחר בקולנוע האמריקאי והעולמי בסרטים כ"דרייבר" הנהדר וגם בסדרה הנוראית “מהיר ועצבני" המעלה על נס את עולם מרוצי המכוניות הלא חוקי (לפני שהפכה לסדרת בונד לעניים). ניתן גם לראות במכונית סמל פאלי וגם פיצוי לגבריות מעורערת.אנצו פרארי היה ונשאר מיצרני הרכב המהוללים והידועים בעולם והמכוניות הקרויות על שמו הן שם נרדף למהירות וליוקרה. רק לפני ארבע שנים ביים ג'יימס מנגולד את "פורד נגד פרארי" המצוין שהציג את קרבות השליטה בעולם הרכב. שם הופיעה דמותו של פרארי למספר דקות ושימשה יותר כרקע לעיסוק בנהגי יצרנית הרכב פורד ובמאבק אמריקאי-איטלקי על כוח ושליטה.
מייקל מאן הוא במאי מבריק שיודע לביים סצנות פעולה ספקטקולריות. ב"היט" הוא הפגיש בין דה נירו לפצ'ינו וסיפק את אחת מסצנות השוד היפות בתולדות הקולנוע וב"אחרון המוהיקנים" הוא עיבד לקולנוע באופן יפהפה את היצירה של ג'יימס פנימור קופר וסיקוונס הסיום של הסרט הוא שירה בתנועה, לא פחות. בעיניי הוא מאוד אנדרייטד וחבל. מומלץ לכל הספקנים לצפות באחד התפקידים הטובים של טום קרוז בסרטו של מאן "הנוסע" כדי להבין את העוצמה והתחכום של מאן.מאן שאף במשך שנים לעבד לקולנוע ספר שנכתב על אנצו פרארי והתוצאה מגיעה סוף סוף למסכים. השנה היא 1957 וחברת המכוניות של פרארי עומדת בפני פשיטת רגל. אנצו (בגילומו המרשים של אדם דרייבר) יעשה הכל כדי להציל את המכוניות שלו. "פרארי" היא ביוגרפיה לא שגרתית שמתארת תקופה קצרה בחיו של אדם שנלחם בכל החזיתות. מעבר לעבודתו הוא גם מתעמת עם אשתו שחושדת בו כי יש לו מאהבת (היא צודקת, אגב). אם דרייבר משכנע בתור פרארי, הרי פנלופה קרוז מביכה בתפקיד הרעיה ההיסטרית שלא מוכנה להיות במקום שני ועדיין אבלה על מות בנם בגיל צעיר מניוון שרירים.
אמנם הופעתה של קרוז והעובדה שכולם מדברים אנגלית במבטא איטלקי מזעזע לא מסייעות לסרט, אך אז מגיעים קטעי המירוץ, ובמיוחד מירוץ האלף מיילים שעליו מהמר אנצו פרארי כזה שיוציא אותו מהבוץ, רגע לפני שפיאט ישתלטו על החברה שלו. כאן מתעורר הסרט לחיים וסצנות המירוצים מזכירות את מייקל מאן הישן והטוב. חלק מהסצנות, כולל סצנה הרת גורל אחת שקרתה במציאות, עוצרות נשימה. הסרט נדמה לי כשתי יצירות נפרדות המתכתבות זו עם זו - אנצו על המסלול ואנצו איש המשפחה. חוסר הקוהרנטיות בין שני חלקים אלו של הסרט הטריד ובלבל אותי, אבל גם נתן לי את התחושה שמאן לא נכנע לקווי היסוד המקובלים של הביוגרפיה הקולנועית.אדם דרייבר הוא שחקן מרשים והוא נושא את תפקידו של פרארי בגאון. דרייבר מצליח להיטמע בתפקיד הדי טראגי שהוא מגלם של איש בסערת רגשות תמידית שאת קצב חייו המהיר הוא לוכד באמצעות המכוניות שלו. אנצו פרארי בגילומו של דרייבר הוא מעין אציל ללא תואר אצולה וכל הופעתו מביאה מכובדת אירופאית שמתחתיה מסתתר פרחח בן יומו. פרארי בסרט הוא די אניגמטי וייתכן שלכך כיוון מאן."פרארי" הוא סרט לא שגרתי על אדם לא שגרתי. לא בדיוק ברור לצופה מה הביא את פרארי להיות ברון הרכב האימתני, אך ייתכן ואת מאן מעניין הרבה יותר האדם מאשר המיתוס. הדיון האמיץ של מאן לא תמיד עובד והסרט לעיתים מקרטע, אבל בשביל סצנות האקשן הוא עדיין מומלץ.
פרארי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6712/03/2024 22:38:22
9/10אייקון ציון
סרט טוב,משחזר את התקופה באיטליה של 1957 וההסטוריית פיתוח מכוניות מירוץ,חשיבות מועדוני נהגי המירוץ,וחשיבותו של מר פרארי בכל זה.
שם: אוריאלגיל: 5906/03/2024 18:20:51
10/10אייקון ציון
נהניתי מאוד סרט הסטורי נהדר
שם: גיאגיל: 1413/01/2024 21:12:04
9/10אייקון ציון
סרט מעולה סרט חכם העומק של הסרט מושלם אהבתי את אדם דרייבר הוא משחק מעולה יש בסרט קצת אקשן שזה ממש מעולה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט