ילד אורז ביקורת סרט

Riceboy sleeps Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "ילד אורז":
"אחד הסרטים היפים ומרגשים שנראו בקולנוע לאחרונה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Riceboy sleeps
משחק צ'וי סונג-יון, אית'ן הוואנג, דויון נואל הוואנג במאי/ת אנתוני שים  
דרמה
ביקורת סרט לילד אורז מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"סוחט דמעות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות עולים לאקרנים יותר ויותר סרטים שמתייחסים לתופעת ההגירה ומשמעויותיה. הסרט היפהפה "מינארי", שמביא את סיפורם של משפחה מהגרת בארה"ב והתמודדויותיה עם דגש על ההתאקלמות הזוגית במקום ההגירה. הסרט "חיים שלמים" שעוקב אחר מפגש מחודש בין שני חברי ילדות שנפרדו בעקבות הגירה והפער שנפער ביניהם בעקבות אותו שינוי וכעת מגיע גם הסרט "ילד אורז".הוא מביא את חווית ההגירה של אם יחידנית ובנה עם דגש על השינוי הזהותי ותרבותי שהם עוברים לאורך פרק זמן של כעשור. הסרט שם דגש בעיקר על עולמו הרגשי וזהותי של הילד שחייו מתהפכים בעקבות ההגירה. ניתן למצוא קווים מקבילים בין הסיפור העלילתי לסיפור חייו של הבמאי ותסריטאי אנתוני שים שהיגר מקוריאה לקנדה בהיותו ילד.
הסרט מתחיל בשנת 1990, תחילת ההתאקלמות של סו-יאנג ובנה הקטן, דונג-יום בקנדה. סו-יאנג מחליטה להגר עם בנה לקנדה על מנת ליצור להם חיים טובים יותר לאחר שבקוריאה בעלה שם קץ לחייו. בתקופה זו מתרחשת ההתאקלמות שלה ושל בנה למנטליות השונה ולתחושתם כזרים במדינה אחרת. הם מתבקשים להחליף את שמותיהם, הילד חווה בריונות, התעללות מילולית, משקפיו הגדולים, מראהו החיצוני ומזונו הם מושא ללעג בידי הילדים בכיתה. לאחר שהוא בוכה על מר גורלו, אומרת לו אמו כי אסור לו לבכות: "אם תפגין חולשה מול אנשים הם ירמסו אותך. מותר לגבר לבכות רק שלוש פעמים בחייו: כשהוא נולד, כשאביו מת וכשאמו מתה" ובכך מכינה אותו להתמודדות הלא פשוטה בחיי היום יום ולהדחקת רגשותיו.תשע שנים לאחר מכן, נראה כי השניים הסתגלו לחיים בקנדה. סו-יאנג ממשיכה לעבוד במפעל, היא נהנית מחברתן של העובדות הקוריאניות במקום העבודה ואף נמצאת במערכת יחסים רומנטית עם סיימון, גבר קוריאני שגדל בקנדה. גם בנה שעונה כיום לשם דייוויד ונמצא בגיל ההתבגרות נראה בעל חזות מקומית. הוא צבע את שיערו לבלונד, משתמש בעדשות מגע, לבוש בבגדים אופנתיים, משתמש בסמים ומתנהג בטיפשות כמו שאר חבריו. כשהוא מקבל משימה בבית הספר להכין עבודה על שורשיו, הוא מתחיל לשאול יותר ויותר שאלות על מוצאו המשפחתי. יחד עם חדשות לא פשוטות שמקבלת האם, היא נאלצת לספר לו על אביו ולעשות איתו מסע שורשים למולדתה ולמפגש הבלתי נמנע עם המשפחה שלא ראה. מפגש זה ישנה את הקשר ביניהם מהקצה אל הקצה ויעזור להם למצוא את דרכם אחד לשני.
שים מביא סיפור משפחתי שובה לב שמציף נושאים שונים שלא מדוברים מספיק. בראש ובראשונה הוא מביא את נושא הגזענות והקושי של קבלת השונה. כך כשרואים את דונג-יום הקטן חובש זוג משקפיים גדולים ומוציא את קופסת האוכל שלו, עם האוכל הקוריאני הטיפוסי. הוא זוכה לקריאות קלס ולעג, על היותו שונה שאוכל אוכל 'מסריח' ומכונה על ידי הילדים 'ילד אורז' עד שהוא מחליט לזרוק את האוכל, כלומר את זהותו לפח. זוהי סצנה קשה שמעידה על הקושי להתאקלם בחברה ועל ההחלטה להשתנות על מנת להשתלב במקום לקבל את הזהות האמיתית. בנוסף, הסרט מראה את האהבה העצומה של אם לבנה שתעשה עבורו הכול כדי שיהיו לו חיים טובים.הסרט מראה כמה חשוב להיות קשובים ולזכור להיות סובלניים אחד כלפי השני. שים מביים את הסרט ברגישות ובעדינות. השימוש המושכל באנקדוטות ההומוריסטיות מוסיף חן וצחוק ששוברים את העצב לאורך הסרט. גם צילומי הנוף הנהדרים של כריסטופר לו נארגים בעדינות ובחוכמה בסרט ומשתלבים נהדר עם המוזיקה של אנדרו יונג הון לי. יחד עם זאת, יש לציין כי הקצב של הסרט קצת איטי והחצי שעה אחרונה מעט נסחבת וניתן היה לקצצה. אין ספק שגולת הכותרת בסרט היא בעיקר המשחק המרגש של צ'וי סיאנג יונה שמגלמת את סו-יאנג ודוהיון נואל הוואנג ואיתן הוואנג שמגלמים את דונג-יום כילד וכבוגר. זהו סרט מקסים וסוחט דמעות – אל תשכחו להגיע עם טישו.
ילד אורז - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איריס מדררגיל: 6017/02/2024 18:02:35
10/10אייקון ציון
סרט יפה ,מרגש ועדין שווה לצפות
שם: דורוןגיל: 6923/01/2024 14:02:17
8/10אייקון ציון
סרט רגיש ומרגש ועשוי בניחוח המזרח הרחוק(שפה,אוכל וכו).נכון שהעלילה מתנהלת באיטיות,אך מאידך, הצופה יושב מרותק לכסא והזמן עובר במהירות.בעיני,הנאה צרופה. שאפו לאם ולשחקן הצעיר.מומלץ.
שם: קוביגיל: 5417/01/2024 21:45:14
1/10אייקון ציון
סרט גרוע מכל בחינה , עצוב ומדכא מאד ,ממש לא מה שצריך בימים אלו ובכלל , יש לנו מספיק צרות גם בלי זה . במילה אחת זוועה ממש, לא להתקרב
קישורים
חץ ילד אורז (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט