top of page
Search
  • Writer's pictureIdo Helman

מסכנים שכאלה

בשנים האחרונות, במיוחד מאז שעברו לעשרה סרטים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, האקדמיה שמחלקת את האוסקרים גילתה פתיחות ואהבה לסרטים מוזרים. כאלה שלא סביר שסבתא שלכם תאהב, אבל הם קול ייחודי בתעשיית הקולנוע.


יורגוס לנטימוס התפרסם עם סרטו הקיצוני והמעולה 'שיני כלב' ומאז עבר להוליווד. עכשיו יצא לו סרט חדש בשם 'מסכנים שכאלה' ובשיא הכנות שכבר מלא זמן לא ראיתי סרט כזה טוב.


ההמלצה לי היא דווקא לבוא לסרט עם כמה שפחות ידע, אבל בקצרה: בלה בקסטר היא אשה שהוחזרה לחיים ע"י מדען בסגנון פרנקנשטיין והושתל בה מוח של תינוק. עם ידע מוגבל מאוד על העולם שבחוץ., בלה יוצאת למסע לקבל קצת יותר ידע על העולם ועל הדרך גם לעזור, נו, למסכנים שכאלה.


אמה סטון חייבת לקבל אוסקר על הסרט הזה. ההופעה שלה ב'מסכנים שכאלה' היא אולי הכי טובה שראיתי השנה עד כה. הצורה בה היא נכנסת לדמות, מדברת כמו ילדה קטנה ומתנהגת כמו אדם עם שריטה בשכל היא פשוט מדהימה. היא לועסת את התפאורה, מה שנקרא, וההופעה שלה גם היא אולי היא טובה בקריירה שלה עד כה.


הוויזואליה בסרט היא פשוט ממתק לעיניים. לנטימוס משתמש בצבעים שונים ובעיצוב תפאורה כאילו אקספרסיוניסטי כדי לתאר את העולם שבחוץ, ממש כמו טים ברטון כשעוד היה במאי טוב. זה הופך את 'מסכנים שכאלה' לסרט שיותר ממענג להתסכל עליו.


גם התסריט, שמבוסס על ספר, כתוב היטב. הסרט מדבר על תמימות, על הרצון של אנשים לעזור לאחרים ועל כך שלפעמים העולם הוא מקום קר ואכזר. אני ממש מרגיש, בלי ציניות, שיצאתי עם תובנות חדשות בנוגע לנושאים הללו.


אבל מעל הכול? הסרט פשוט מרתק. הוא נמשך לא פחות מ-141 דקות ובמהלך כול הדקות האלו הייתי מרותק לסרט. לנתימוס מביים את הסרט כמו מאסטר והופך את חווית הצפייה ב'מסכנים שכאלה' למענגת וחיובית.


בשורה התחתונה, הקרב על סרט השנה בעוף הזהב 2024 מתחיל לקבל צורה. 'מסכנים שכאלה' הוא כרגע הסרט הכי טוב שמוקרן עכשיו בקולנוע. סוחף, מרהיב, ייחודי ופשוט כיף אחד גדול. אל תעיזו להחמיץ!




77 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page