ארגייל ביקורת סרט

Argylle Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ארגייל":
"עולם הריגול כרומן רומנטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Argylle
משחק הנרי קאביל, דואה ליפה, ג'ון סינה, סופיה בוטלה, סמואל ל. ג'קסון, ברייס דאלאס הווארד, סם רוקוול, בריאן קרנסטון במאי/ת מתיו ווהן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לארגייל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בלגן צבעוני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות30.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שהביא לעולם את סדרת סרטי "קינגסמן", "קיק-אס" וחידש את "אקס-מן", הקולנוען הבריטי מתיו ווהן מספק לנו סרט פעולה מלוטש נוסף. הפעם ההפקה היא של יוניברסל ו-Apple , כך שבעוד חודשים ספורים תוכלו ליהנות מהסרט רב המעללים והתפניות גם בשרות הסטרימינג של Apple, שהפך לאולפן סרטים איכותי עם הסרט זוכה האוסקרים "CODA" וכמובן הסרט החדש והמדובר של סקורסזה "רוצחי פרח הירח". לעומת שני הסרטים המשובחים הנ"ל "ארגייל" לעולם לא יהיה מועמד לאוסקר, הוא גם לא יזכה לביקורות טובות באמת. זהו סרט המיועד לקהל הרחב ולמרות איכויות ההפקה הגבוהות וצוות השחקנים הנפלא, מדובר פשוט בבלגן.התסריטאי ג'ייסון פוקס, שכתב את התסריט לסרט "פן" מ-2015 - אחת הגרסאות הקולנועיות המוצלחות לפיטר פן, כתב את התסריט לסרט הנוכחי. פוקס הוא שחקן מגיל צעיר בברודווי ומאז פיתח קריירה כשחקן בעיקר בתפקידי ביט ומשנה בסרטים וסדרות. בן למשפחת חסידים ניו יורקית, יוצא בשאלה שגם היה בצוות הכותבים של "וונדר-וומן" הראשון וגם שכתב את התסריט ל"זה 2". "ארגייל" הוא סרט מטא, כלומר עלילה, בתוך עלילה, בתוך עלילה, ומי שישאר לקרדיטים יגלה באמצע הפתעה.
הפעם הטון של הסרט הרבה יותר קליל לעומת הסרטים הקודמים של ווהן. נראה שהוחלט לייצר אנרגיה המזכירה יותר את סרטי "ספיי קידס" מאשר את "קינגסמן" ולשמור על טון שנע בין קומדיה רומנטית, לקומדיה קאמפית, לפארודיה על ז'אנר הריגול. כאשר צופים בסרט הנוכחי אי אפשר שלא לחשוב על סרטים כמו "בעקבות האוצר הרומנטי" והמשכו "בעקבות אוצר הנילוס" בכיכובם של מייקל דאגלס וקתלין טרנר או הלהיט של סנדרה בולוק משנת 2022, "העיר האבודה". ז'אנר סופרות של רבי מכר מצליחים העוסקים בהרפתקאות נקלעות בעצמן להרפתקה שכאילו יצאה מספריהן.הפעם מדובר בסופרת ספרי ריגול מאוד מצליחה, אלי קונוואי. היא יצרה דמות של מרגל בשם ארגייל ועלילותיו הפכו ללהיט בינלאומי. בדמיונה היא יוצרת עלילות רבות תהפוכות עם המרגל המסוקס. היא איננה יודעת שהעלילות בספריה הן אמיתיות לחלוטין וארגוני ריגול מתחרים מעוניינים לחטוף אותה כי ספריה ממש מנבאים את העתיד להתרחש. חלק חוששים שהיא תדליף מידע חשוב ואחרים מעוניינים במידע עבור התוכניות הבלתי ברורות שלהם. בכל מקרה כולם בטוחים שהיא המפתח לתעלומה גדולה. בסצנה מהנה למדי ברכבת אלי מבינה שהיא הסתבכה קשות כאשר איידן, מרגל אמיתי, מגיע כדי לחלץ אותה משורת מתנקשים לא ממש חביבה.
את אלי מגלמת ברייס דאלאס הווארד ואת איידן מגלם סם רוקוול. הראשונה מאוד מתאימה לדמות הסופרת שאיננה מבינה מה מתרחש סביבה כי כל חייה היא רק דמיינה את הדמויות השונות, כאשר הקהל צופה במקביל גם בפנטזיה בכיכובם של הנרי קאביל, ג'ון סינה, אריאנה דבוס והזמרת דואה ליפה. במציאות ישנם המון רעים לובשי שחור וסם רוקוול המגניב שלא בדיוק נראה כמו ג'יימס בונד טיפוסי, אלא מתגלה כגרסה קצת יותר מציאותית ופחות פנטסטית לדמותו של המרגל. התסריט של ג'ייסון פוקס בנוי סביב סדרה של טוויסטים ותפניות עלילתיות שהופכות את ההרפתקה ב"עולם האמיתי" של אלי ואיידן למופרכת כמו אופרת סבון יומית. עוד לוקחים חלק בחגיגה שמות מוכרים כמו: סופיה בוטלה (כוכבת הסרט "ירח המרד" בנטפליקס וכוכבת סרטו של גספר נואה "קליימקס"), סמואל ל. ג'קסון שהגיע להכניס קצת ירוקים לכיס ובקושי עושה משהו, בריאן קרנסטון ("שובר שורות") בתפקיד הרשע התורן וקתרין אוהרה האגדית שרחוקה ממיצוי הכישרון הקומי המשובח שלה כאמא של אלי.החלק השני שבו מתרחשת התפנית העלילתית פחות מסתדר עם הליהוק של הכוכבת של הסרט שפשוט מרגיש לא מתאים. גם הכימיה שהיתה קומית בין שתי הדמויות הופכת לרומנטית ובין שתי אבנים באמצע שום מקום (כמו בסרט "הכל בכל מקום בבת אחת") יש יותר ניצוצות רומנטיים מאשר בין דאלאס הווארד לרוקוול. בכל מקרה נראה שהשניים נהנו לבצע תפקידים שלא ממש מאפיינים את הקריירה הקולנועית שלהם. זאת אחת הבעיות של הסרט, שנע בין ההתרחשות בעולם האמיתי לבין הפנטזיות הרומנטיות בכיכובו של הנרי קאביל. לכן סצנת אמצע הקרדיטים אפילו פוגמת בסרט עצמו ומרגישה לא קשורה.תסריט המטא של "ארגייל" הוא לכאורה חכם ומלא אירוניה, אבל הוא ממש לא. הסרט לכאורה חוגג את תרבות הפופ והקאמפ, אבל הוא אפילו לא מתקרב לזה. הוא גם מנסה לספר סיפור רומנטי בתוך עולם הריגול, אבל כדי שנאמין צריך להיות גרעין טהור של אמת בסרט והמוצר עצמו מלאכותי ומזויף לחלוטין. אפילו רגעי השיא כמו החלקה מפתיעה על נפט, קרב יריות שנראה כמו ריקוד סלוני בצבעי טכניקולור והסוף המזכיר את "שקרים אמיתיים" - כולם מאוד יפים ומבוצעים היטב אך מרגישים מזויפים. כדי שקהל יוכל ליהנות מחוסר ההיגיון הכל כך קיצוני בתוך העלילה המופרכת להחריד של "ארגייל" היה צריך לחגוג את המופרכות הזאת עד הסוף. ווהן ופוקס בטוחים שהעלילה מבריקה ולהוטים להוכיח זאת ולכן התוצאה מאוד נוצצת ולעיתים גם מבדרת, אך מאוד לא מספקת. מרוב מודעות עצמית, היוצרים איבדו את המודעות העצמית של עצמם.
ארגייל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5902/04/2024 02:50:44
8/10אייקון ציון
סרט נהדר אקשן במיטבו
שם: במבט שניגיל: 5518/02/2024 06:40:44
10/10אייקון ציון
שנון מצחיק וצבעוני מאוד, סרט שהוא פשוט כיף גדול
שם: איריס מדררגיל: 6017/02/2024 17:53:32
5/10אייקון ציון
סרט הזוי לא מצחיק,ארוך ומעייף עם הרבה חזרות ועלילה שקופצת מרגע לרגע
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט