top of page
Search
  • Writer's pictureIdo Helman

ארגייל

'ארגייל' הוא סרט גרוע.


זה בסדר, קורה לפעמים שרואים סרטים גרועים. בתור מישהו שיצא לו לראות לא מעט סרטים נתקלתי גם בדי הרבה סרטים גרועים. כאלו שרציתי את הזמן האבוד שלי שהתבזבז על צפייה בהם.


אבל 'ארגייל' זה משהו מיוחד. מדובר בסרט שהוא כול כך גרוע, כול כך זוועתי, כול כך 'מי אישר את הדבר הזה' שהוא גרם לי לכמה רגעים לאבד אמון בדבר הזה שנקרא קולנוע.


אבל רגע, פרה פרה.


הסרט עוסק בסופרת (ברייס דאלאס הווארד, שאחרי הסרט הזה צריך לשלול לה את רישיון המשחק) שכותבת סדרת ספרי ריגול בשם 'ארגייל'. יום אחד היא והחתול שלה מגלים שמה קורה בספרים שלה קורה באמת, ואז קורים המון טוויסטים ואיבדתי את הרצון והיכולת לעקוב אחרי העלילה של הסרט.


יש ב'ארגייל' המון טוויסטים, משהו בסגנון 'הדמות הזאת הייתה בעצם טובה/רעה/גבינה צהובה כול הזמן הזה!!!!!!!', ומרוב טוויסטים מגניבים כבר אי אפשר לדעת בעד מי אנחנו, מי אנחנו רוצים שימות ומה לעזאזל קורה על המסך עכשיו.


הסרט עמוס בקלישאות סרטי מרגלים. מלבד מיליון הטוויסטים בו הוא הרבה פחות מגניב מכפי שהוא חש את עצמו ומכיל עשרות קלישאות שהופכות את הצפייה בסרט למשעממת במיוחד עבור מי שראה בחייו יותר משלושה סרטי ריגול.


הקאסט מתבזבז על דמויות בלתי נסבלות. הגיבורה הראשית (ברייס דאלאס הווארד, כאמור) והשותף שלה למסע הריגול (סם רוקוול) הם צמד חמד שרציתי לתת להם סטירה כבר מהסצנה הראשונה שלהם ביחד. בראיין קרנסטון מגלם דמות שפעם היא האבא של הגיבורה הראשית ופעם הוא נבל שרוצה במותה (רמת העקביות של הסרט הזה קצת מזכירה סרטים של אבי ביטר), סמואל אל ג'קסון לא מביא שום דבר חדש לשולחן, הנרי קאביל מגלם דמות עם כריזמה של קרש חיתוך וגם שאר השחקנים מגלמים דמויות שלא אכפת לי מהם.


אבל הכישלון הגדול של הסרט נעוץ בסצנות האקשן שלו ובאורך. מת'יו ווהן, הבמאי של 'ארגייל' שביים בעברו סרטים ממש כיפיים כמו 'אבק כוכבים', 'קיק אס' ו'אקס מן: ההתחלה' מראה חוסר כישרון מוחלט בבימוי סצנות האקשן בסרט. הן מביכות, עשויות ברישול ומתהדרות באפקטים ממוחשבים מכוערים במיוחד שהופכות את 'ארגייל' לסרט שלא נעים להסתכל עליו.


מסיבה שלא הצלחתי להבין, 'ארגייל' נמשך לא פחות מ-139 דקות. 139 דקות ארוכות כמו הנצח, משעממות ולא נחוצות. היה צריך להוריד לפחות 135 דקות מהסרט ואת שאר הסרט בלמלא בסצנות מוות ארוכות ומפורטות במיוחד של דמויות הסרט הזה.


עד שיוכח אחרת, 'ארגייל' הוא הסרט הכי גרוע שראיתי מזה הרבה זמן בקולנוע. מדובר בסרט שהוא סבל טהור ומשעמם מתחילתו ועד סופו וקשה לי להאמין שיהיה השנה עוד סרטים גרועים ברמה המאוד מאוד מאוד נמוכה שלו. להתרחק כמו מקורונה מהאולמות שמקרינים את הסרט הזה.




57 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page