בוב מארלי: One Love ביקורת סרט

Bob Marley One Love Movie Review

תמונת כתבדניאל עמיר על "בוב מארלי: One Love":
"חיקוי ל"רפסודיה בוהמית" שנכשל בגדול"
  שתף/י
פוסטר Bob Marley One Love
משחק קינגסלי בן-אדיר, לשאנה לינץ', ג'יימס נורטון במאי/ת ריינאלדו מרקוס גרין  
ביוגרפיה
ביקורת סרט לבוב מארלי: One Love מאת דניאל עמיר | כתב מדור "שובר מסך" וכתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"שחוק וסתמי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בין סרטי המשך ושלל מותגים, נותר גם מקום מועט לסרטים מקוריים בתעשיית המיינסטרים; עם זאת, "מקוריים" ניצב בסימן שאלה, כיוון שחלק לא מבוטל מסרטים אלו מבוסס על חייהם של אייקונים בשר ודם. הביוגרפיה הקולנועית אינה דבר חדש כלל וכלל, אך נדמה שבשנים האחרונות מצאה לעצמה נישה חדשה שמנסה לפנות הן ללב הקהל הרחב והן ללב האקדמיה הקולנועית: הביוגרפיה המוזיקלית.בשנים שחלפו מאז ש"רפסודיה בוהמית" הפך ללהיט מרסק קופות, קיבלנו בזה אחר זה עיבודים קולנועיים לסיפוריהם של אלביס פרסלי ("אלביס"), אלטון ג'ון ("רוקטמן"), לאונרד ברנשטיין ("מאסטרו"), ארת'ה פרנקלין ("ריספקט") ויטני יוסטון ובדרך אלינו עוד יצירות אודות איימי ויינהאוס (“Back to Black”), מייקל ג'קסון ("Michael"), מריאן פיית'פול (“Faithfull”) ובוב דילן ("A Complete Unknown").
הסרט החדש שיצא בבתי הקולנוע ברחבי העולם, הוא אודות אגדת הרגאיי בוב מארלי בסרט "בוב מארלי: One Love", על שם להיטו באותו השם. הסרט לוקח על עצמו את המטלה הגדולה לסכם את סיפור חייו של המוזיקאי הג'מייקני. אנו רואים בפלאשבקים מעט מילדותו לאם שחורה ואב לבן, את עלייתו לגדולה באמצע שנות ה-70, ניסיון ההתנקשות שעבר, גלותו ללונדון, הקלטת האלבום הנודע "Exodus" ב-1977, ומותו בטרם עת ממלנומה בגיל 36 ב-1981. כל אלו נדחסים לתוך 104 דקות. הרעיון השאפתני הזה כושל קשות מאחר מאחר והסרט עובד לפי הנוסחה הצפויה ומרגיש כמו צ'ק-ליסט ש-Chat GPT יצר אחרי שנשאל "איך יוצרים ביוגרפיה מוזיקלית?"סרטו של ריינאלדו מרקוס גרין מדגיש את העלייה ההדרגתית לפסגה, הכישלון הראשוני, ההצלחה המסחררת, הריבים במשפחה ובלהקה, הפלאשבק לילדות הקשה, ההשלמה עם המוות הקרב – כל אלו משטיחים את דמותו האייקונית של מארלי והקשיים שחווה בניסיון לשנות את מדינתו הפגועה. כך, מוצא את עצמו הצופה הממוצע במהלך הסרט תוהה איך לסרט על מוזיקאי מלא כשרון וקצב אין קצב.
איפה שסרטים כמו "רפסודיה בוהמית" או אפילו "אלביס" יכלו היו להתגאות בשחזורים הראוותניים שלהם לקליפים והופעות חיות, לעיתים אפילו על חשבון התקדמות נרטיבית, "One Love" לא טורח לעשות זאת; מלבד סצנה אחת או שתיים של הקלטות להיט זה או אחר באולפן או סצנה קצרצרה של הופעה, סרטו של גרין ממהר לשוב ולצטט את עמוד הויקיפדיה של המוזיקאי, שמא יחווה הקהל מעט הנאה. מה שווה ביוגרפיה מוזיקלית ללא מוזיקה? לא הרבה.מצבו הרעוע של התסריט מפיל לא מעט אחריות על כתפיהם הצנומות של שני השחקנים הראשיים, מארלי ואשתו ריטה – קינגסלי בן-אדיר ("ברבי") ולשאנה לינץ' ("לא זמן למות"). שנבחרו לתפקידים לאחר תהליך ליהוק ארוך של שנה. שני השחקנים הבריטיים מגלמים את התפקידים באמינות ובכבוד לדמויות האמיתיות – בן אדיר, שנמצא על הגל מאז הופעתו ב"ברבי" בשנה שעברה כבר הוכיח את יכולותיו הדרמטיות בתפקיד מלקולם איקס בסרט "לילה אחד במיאמי". הוא מביא לדמותו של מארלי מעין שבריריות כנה, לצד אמונה (על גבול הנאיבית) ביכולתה של המוזיקה לשנות את המציאות. לינץ', לעומת זאת, משמשת כעזר כנגדו, נעה בין רגשות של כעס ואכזבה לבין אהבה אמיתית לבעלה המפורסם והבוגדני. ועדיין, יהיו יכולותיהם של השניים (ושאר צוות השחקנים) מדויקות כפי שיהיו, השורות הבנאליות והפסאודו-פילוסופיות המושמות בפיהם, נשמעות כאילו יצאו מספר עזרה ראשונה בחצי מחיר, והמבטא הג'מייקני המוגזם עד כדי גיחוך פוגע באמינות, וחבל.את הסרט ביים ריינאלדו מרקוס גרין, שכבר ביים ביוגרפיה קולנועית קלוקלת אחת - "משפחה מנצחת" על האחיות ויליאמס ואביהן. למרות שזיגי מארלי (הבן), ואלמנתו ריטה מפיקים שותפים והיו מעורבים בעשיית הסרט, נראה שאין רבות מה להגיד בשבחו של "One Love". הביקורות בעולם קטלו את התוצאה. הקהל הגיע והפך אותו לשובר קופות אבל הוא לא עתיד לשחזר את הצלחתו הגדולה של "רפסודיה בוהמית". נקווה שהביוגרפיות המוזיקליות הבאות לא ייקחו את הסרט הזה כמודל לחיקוי.
בוב מארלי: One Love - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5915/04/2024 02:45:59
10/10אייקון ציון
נפלא!!!!
שם: לירזגיל: 3514/03/2024 13:46:43
8/10אייקון ציון
סרט חמוד, מספר את סיפור חייו של בוב מארלי. ההתחלה של הסרט קצת מסורבלת- להבין מי נגד מי, אבל ההמשך זורם ונחמד. החלק הכי טוב בסרט זה השירים של בוב מארלי ששזורים לאורך הסרט.
שם: meiגיל: 4410/03/2024 12:57:51
7/10אייקון ציון
הסרט מדלג על התחלה וסוף, קופץ ישר לתוך מקטע אחד מתוך חייו האדירים של בוב מרלי, אבל חסר הרבה עומק בצורה בה מספרים את הסיפור, קצת כמו ויקפדיה כזה. הסרט מעניין בגלל הדמות עצמה, אבל לא נותנים לצלול פנימה או להיסחף. השחקן הראשי אדיר. הסרט נחמד ולא יותר מזה.
קישורים
חץ בוב מארלי: One Love (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ביוגרפיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט