לאהוב פשוט ביקורת סרט

The Nature of Love Movie Review

תמונת כתבתומר כץ על "לאהוב פשוט":
"דרמה קומית על אהבה ללא התנצלויות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Nature of Love
משחק מגאלי לפין-בלונדו, פייר-איב קרדינל, מוניה שוקרי במאי/ת מוניה שוקרי  
רומנטיקה
ביקורת סרט ללאהוב פשוט מאת תומר כץ
ציון המבקר
"טבעה של אהבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
מדד פופולריות
3.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטה החדש של מוניה שוקרי ("אהובתו של אחי") מגיע לבתי הקולנוע בישראל' לאחר שהשתתף בפסטיבל קאן האחרון במסגרת תחרות ׳מבט מסוים׳. "לאהוב פשוט" כבר הספיק לזכות בתגובות אוהדות ממבקרים ולהצלחה קופתית נרחבת בצרפת ובקנדה, מולדתה של שוקרי.הסרט מוצג מבעד לנקודת מבטה של סופיה (מגלי לפין-בלונדו), מרצה לפילוסופיה בשנות הארבעים לחייה, הנמצאת במערכת יחסים יציבה עם קסבייה (פרנץ וילאם ראומה). לאחר שהשניים כבר ציינו עשר שנות זוגיות יחד ואף רכשו בית חדש, הזוג שוכר את שירותיו של סילבן (פייר–איב קרדינל), גבר צעיר ונאה אשר אמון על שיפוץ הבית. עולמם של הזוג מתהפך לחלוטין כאשר מאחורי גבו של קסבייה, ניצת רומן סוער במיוחד בין סילבן וסופיה.
על אף היותה מרצה לפילוסופיה, נראה כי סופיה נמשכת דווקא להפך הגמור ממנה; אדם ממוצא ספרדי, שאינו פילוסוף בלשון המעטה - אם כי חיית מין ורומנטיקן חסר תקנה. התסריט השנון והמדויק אינו עושה הנחות לדמותה של סופיה, ובמיוחד בכל הנוגע לצרכיה המיניים והרגשיים. דרך נקודת מבטה אנו נחשפים לאישה מודעת לעצמה, אשר מבינה כי אינה רוצה להיות חלק ממערכת יחסים של פשרות. סופיה רוצה לטרוף את העולם שמחכה לה בחוץ, וכמעט מתמכרת למסתורין ולחוויות שמחכות לה בדרך. היא אמנם עושה ככל שביכולתה להיאחז בציטוטים פילוסופיים בהרצאותיה כדי להסביר את הריגוש הסוער בחייה - אך הסרט חוזר ומדגיש כי לא כל הנוצץ הוא זהב.למעשה, "לאהוב פשוט" אינו נזהר או מנסה לטאטא את הפערים והמחלוקות החברתיות - אלא דווקא מתמקד ומביט באינטליגנציה רבה במורכבות העניינים. בעוד הסרט כמעט ומוכיח כמה אהבה יכולה להיות פשוטה, הוא חושף בד בבד את ההשפעות החברתיות על מערכות יחסים, וזאת בדגש על פערי מעמדות. בשלב מסוים הסביבה היא זו שמכבידה על מערכת היחסים ובסופו של המסע מחכה לסופיה שיעור משמעותי בגילוי עצמי. למרות האש חסרת המעצורים שבערה בתחילת הרומן של השניים, שוקרי מבהירה כי אין אהבה הנמשכת לנצח עם אותה האש כמו בתחילתה - לפעמים הביחד הוא הלבד.
בראיון עם הבמאית, מספרת שוקרי כי הבחירה לעסוק בסיפור הרומנטי דווקא מנקודת מבט חברתית הייתה מובנת מאליה. לדבריה, ״סיפורים רומנטיים תמיד מוצגים בסרטים בצורה אידילית. רציתי לבחון מפגש בין שני עולמות שונים. מה קורה כששני אנשים מרקעים מאוד שונים מתאהבים?״. אין ספק כי הכימיה בין השחקנים הראשיים מוצלחת במיוחד והיא מצליחה מיד לשאוב אותנו אל תוך העולם והרומן הסוער שלהם.הסרט בנוי היטב, מבוים בצורה טובה ומתוסרט בצורה מחוכמת. הצילום נעשה בחוסר שמרנות, לעיתים באופן שמיטיב עם הסיפור ועושה שימוש במבע קולנועי עשיר ומרשים - אך ישנם רגעים בעייתיים אשר הצליחו לזרוק אותי החוצה ולשאול את עצמי ״למה עשו לי את זה״. השם העברי של הסרט אינו עושה לו חסד - ואולי תרגום חופשי מאנגלית ׳טבעה של האהבה׳ (The nature of love), היה מתאים יותר. בנוסף לכך, הסרט אמנם מספק ראי חברתי על הרומן הסוער, אך אינו משאיר חותם עם אמירה מקורית או תובנה חדשה על עולמנו.
לאהוב פשוט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4128/02/2024 13:23:47
6/10אייקון ציון
אין שום דבר מצחיק בסרט הזה, שחלקים רבים ממנו היו סרט פורנו. אישה שהתשוקה שלה מביאה לפירוק הנישואין ובעלה שמגיב כמו רפיסה עם חשיפת הבגידה.
שם: tonywגיל: 5718/02/2024 08:31:52
7/10אייקון ציון
התעמקות משעממת למדי באספקטים השונים שיש לרומן שמנהלת אשה נשואה מחוץ לנישואים. הנושאים שעולים די נדושים: תשוקה, שעמום, אינטלקט. החידושים המרעננים- סצינות על סף פרונוגרפיה והיותה של הבוגדת מרצה באוניברסיטה אודות היבטים פילוסופיים של אהבה ותשוקה
שם: אתיגיל: 6914/02/2024 14:18:56
7/10אייקון ציון
אם אתם מחפשים קומדיה, הגעתם לסרט הלא נכון. יש כאן סיפור על רומן שניצת בין רגע, מפריד בין בני זוג, לעיתים מסקרן, דרמתי... בסך הכל לא רע
קישורים
חץ לאהוב פשוט (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט