ישחקו הכוכבים לפנינו: אלו הם השחקנים הכי טובים בישראל

אור בן מלך וסוזנה פפיאן מככבים בסדרה החדשה של כאן 11 - "הצבי", וגונבים את ההצגה לחלוטין • קל להבחין כיצד הם מכפילים את הערך המוסף עד לרמה שבה הניצוצות ניתזים לכל עבר • ועדיין, הם לא מוערכים מספיק

אור בן מלך וסוזנה פפיאן בסדרה "הצבי". צילום: מתוך כאן 11

הצבי, כאן 11, 21:30

אור בן מלך המלך הוא כנראה השחקן הכי טוב בישראל. תגידו מה שתגידו, אבל כל דמות שהוא עשה עד היום בטלוויזיה היתה וואו.

בתכלס, לא משנה אילו תפקידים נתנו לו (אסא כץ המגמגם ב"המדובב", הרוצח של מוחמד אבו חדיר ב"הנערים", הסוכן התימני של אנה זק בסדרת נוער, או אלירן מוצפי מלה פמיליה בפרק מופת של "קופה ראשית") - בן מלך סחף כל דמות שלבש למחוזות עמוקים ויוצאי דופן. כל רגע שלו על המרקע הוא כמו קסם. כל סצנה שבה הוא מעורב גורמת לצופיה להתמכר אליו מייד.

סוזנה פפיאן היא כמו אור בן מלך, אבל בבת. השחקנית המוכשרת חווה כעת את הפריצה שלה למיינסטרים, ובצדק, לאחר שבשנה החולפת היא בלטה הודות לתפקיד ראשי מצוין בסדרה "סובייצקה" וקטפה מועמדות לפרס אופיר על הופעתה בסרט "גן קופים" של אבי נשר. כי כשפפיאן נמצאת בתוך סצנה - הניצוץ הטהור שניצת מהמשחק שלה מאיר את המסך.

היא כמו אור, אבל בבת. סוזנה פפיאן, צילום: מתוך כאן 11

עכשיו, תדמיינו מה מתרחש כשלוקחים שני שחקנים מעולים ומחברים אותם יחד. שני שחקנים טוטאליים שמסוגלים לתרגם את קשת הרגשות לכדי מבטים, תנועות גוף, מימיקה, וכדומה. שני שחקנים שבזכות יכולות מקצועיות מעל הממוצע מייצרים במקביל לדיאלוגים שלהם גם סאבטקסט שמרחף כל הזמן באוויר ומעשיר את אפיון הדמויות שהם מגלמים.

סדרת הדרמה החדשה של התאגיד, "הצבי" (שפרק הבכורה שלה שודר אמש בכאן 11), מתארת סיפור על צעירה יהודייה שעלתה לירושלים מאודסה עם משפחתה בסוף המאה ה־19. תוכניותיה לברוח חזרה לאהובה המהפכן שנשאר ברוסיה מתעכבות כשהיא מתחילה לעבוד בעיתון "הצבי", שאותו מדפיס ועורך באותה התקופה אליעזר בן־יהודה.

פפיאן נפלאה בתפקיד הבחורה החולמנית שנשאבת לעברית דרך עיניו של המנטור שלה, בעוד בן מלך עוטה את דמותו של מחיה השפה ובונה בתוכו מבוך של מורכבויות שלא חשבנו שקיימות באיש ההיסטורי.

סחף כל דמות שלבש למחוזות עמוקים. אור בן מלך, צילום: מתוך כאן 11

בן מלך ופפיאן הם מסוג השחקנים שלא זקוקים להמון מילים כדי להעביר תחושות או אמירות מבעד למצלמה. המילים שהסדרה מכניסה לפיהם מבוססות על עברית משנת 1885, והן מתגלגלות בפיהם עם מבטא קל ואותיות גרוניות בצורה כל כך מלאת תשוקה עד ששיחות החולין היומיומיות בין דמויותיהם הן כמו פלרטוט ארוטי קסום.

יש שחקנים שתמיד גונבים את ההצגה ועדיין לא יעריכו אותם מספיק. בן מלך ופפיאן הם זוג שחקנים מהסוג הזה, ולכן כששניהם מובילים זה לצד זו סדרת דרמה כמו "הצבי", קל להבחין כיצד הם מכפילים את הערך המוסף עד לרמה שבה הניצוצות ניתזים לכל עבר.

תגידו מה שתגידו, אבל אור בן מלך וסוזנה פפיאן הם הכי טובים שאפשר למצוא כיום בעברית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר