top of page
Search
  • Writer's pictureIdo Helman

איש הקוף

יש הרבה עלילה ב'איש הקוף', סרט הביכורים של דב פאטל כבמאי ותסריטאי. למעשה יש בסרט כול כך הרבה דיבורים, עלילה, סמלים הודיים ורמזים מטרימים להמשך שהסדרנים עוד מטאטאים את שאריות העלילה מההקרנה הקודמת.


אבל מה, ב'איש הקוף' יש גם אקשן משהו בן פרוצה. אז מה, לא תלכו?


העלילה בקצרה: קיד (דב פאטל) הוא צעיר אנונימי שמתפרנס מללכת מכות בזירת אגרוף עם מסכה של קוף. אחרי שנים רבות של זעם, הוא יוצא למסע נקמה באנשים שלקחו ממנו דברים חשובים מאוד...


יכול להיות שבשעה וחצי הראשונות של הסרט (לא קצר: שעתיים בדיוק אורכו של 'איש הקוף') תחשבו שהוא אוברייטד ושיש בו יותר מדי עלילה על חשבון האקשן. אני לא מאשים אתכם, יש בזמן הזה בדיוק סצנת אקשן אחת (אבל איזה אקשן, הא?) והמון המון עלילה שנלקחת בשיא הרצינות הרבה האפשרית.


אם תהיו סבלניים ותתנו לשעה וחצי האלה לשקוע, תקבלו את אחד מסרטי האקשן הטובים של השנים האחרונות. דב פאטל מוכיח שיש לו כישרון עצום בלביים סצנות אקשן ברוטאליות במיוחד. האקשן של 'איש הקוף' הוא מדמם מאוד, מלא בכיאוגרפיית מכות עוצרת נשימה וכיפית נורא נורא. חווית האקשן בסרט כול כך אמרסיבית שיש מצב שאחרי הסרט תרצו ללכת מכות עם מישהו (הכותב של הביקורת הזאת ממש לא ממליץ על זה).


ובנוגע לעלילה בסרט, זה לא שהיא כתובה רע או משהו כזה. להיפך: נראה שהתסריט נכתב מדם ליבו של דב פאטל, שראה בסרט הזדמנות להגיד לעולם איך הוא מרגיש כהודי-אמריקאי. אבל מסרט שכול כך שיבחו אותו בתור פצצת אקשן פחות ציפיתי לעלילה אישית ויותר, נו, לכמה שיותר אקשן.


אבל בשורה התחתונה, אם יש לכם סבלנות לאנשים מדברים ואתם יכולים לספוג את זה בשביל חצי שעה של אקשן פסיכי, 'איש הקוף' הוא סרט שתהנו ממנו מאוד. לא כיפי כמו 'קונג וגודזילה: אימפריה חדשה' אבל עדיין סרט שנועד בשביל חובבי אקשן אלים ומדמם במיוחד. מעניין מה יהיה הסרט הבא של דב פאטל כבמאי, נראה שיש לו כישרון.




112 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page