ביקורת: מכתבים לג'ולייט

אמנדה סייפריד. מתוך מכתבים לג'ולייט.

אמנדה סייפריד. מתוך מכתבים לג'ולייט.

"מכתבים לג'ולייט" הוא סרט נטול אפקטים ופיצוצים, המספר בפשטות מעשייה רומנטית מתוקה (אך לא מתקתקה מדי) על רקע נופיה היפים של איטליה. לעומת שתי קומדיות רומנטיות גרועות שביים בעבר במאי הסרט, גארי ויניק – "פתאום 30" (2004) עם ג'ניפר גרנר ו"מלחמת הכלות" (אחד הסרטים הגרועים ביותר של 2009) עם קייט הדסון ואן האת'וואי – "מכתבים לג'ולייט" נקי מהיסטריה, עם דמויות ראשיות מציאותיות (האיטלקים קצת פחות אמינים) ודיאלוגים טובים. אגב, אחד משני תסריטאי הסרט, חוזה ריברה היה בין הכותבים של "דרום אמריקה באופנוע".

סופי עובדת במנהטן כתחקירנית בכתב העת "הניו-יורקר" (בעצם מדובר בעבודה כבודקת עובדות, משרה שלצערנו לא קיימת בעיתונות הישראלית) החולמת להיות כתבת, שטסה לוורונה שבאיטליה עם ויקטור, ארוסה השף. שם היא מתוודעת לקיר מתחת למרפסת של יוליה, שכביכול שימשה השראה למחזהו המפורסם של ויליאם שייקספיר. על הקיר נשים באות לשים פתקים ומכתבים הקשורים לאהבות ולאהובים שלהן (כלומר "מכתבים ליוליה"). בחושיה העיתונאיים היא עוקבת אחרי אישה שאוספת את המכתבים הללו בסוף היום, מגלה חבורה של נשים שעונות למכתבים הללו, וחושפת סיפור אהבה שהחל 50 שנה קודם לכן.

מלבד אמנדה סייפריד ("מאמא מיה", "ג'ון היקר") החביבה המגלמת את סופי, וגאל גרסיה ברנאל ("דרום אמריקה באופנוע", "חינוך רע") שבתפקיד משנה בלבד ומעולם לא גילם דמות כה מעצבנת, מככבים בסרט ונסה רדגרייב וכריסטופר איגן, שחקן אוסטרלי ("אראגון" והסדרה "קרוב רחוק" כמו כל אוסטרלי), כאישה ונכדהּ האנגליים. כמו כן, מופיעים בסרט פרנקו נרו, בעלה של רדגרייב ואוליבר פלאט (שחקן המשנה הנצחי) כעורך "הניו-יורקר".

גאל גרסיה ברנאל עם אמנדה סייפריד. מתוך מכתבים לג'ולייט.

גאל גרסיה ברנאל עם אמנדה סייפריד. מתוך מכתבים לג'ולייט.

הסרט מעט מיושן וצפוי, אך הוא עשוי כהלכה ובסך הכול מהנה ועובר בנעימים. סימן סופי לסגנון המיושן ניתן לראות בכך שהסרט מסתיים בתנועת מצלמה מעלה לשמים והופעת צמד המילים שפירושן "הסוף".

דירוג: ★★★☆☆

מכתבים לג'ולייט
ארה"ב, 2010
105 דקות.
החל מה-03.06.2010 בבתי הקולנוע: לחצו כאן לבדוק זמני הקרנה בקולנוע ולהזמין כרטיסים
הקדימון:

בימוי:
גארי ויניק
תסריט:
חוזה ריברה
טים סאליבן
שחקנים:
אמנדה סייפריד
גאל גרסיה ברנאל

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

חבל על הזמן, חבל על הכסף

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?