שתף קטע נבחר

ברוכים הבאים לבית הבושות

תוכנית הריאליטי "היפה והחנון" היא אולי הדבר הקרוב ביותר שיש היום לפריק שואו - אבל לאהוד קינן אין ספק שהיא תביא לעולם כמה ממטבעות הלשון המצחיקים ביותר שילוו את הקיץ


 

הנה נבואה לגבי תוכנית הריאלטי הבאה שנראה בטלוויזיה: עשרה טיפוסים חריגים מתחרים על פרס של מיליון שקלים ומתמודדים עם משימות והדחות ב-SMS. המשתתפים: אישה עם זקן, גבר קיקלופ, ילד עם זנב וראש ממשלה שנוסע לחו"ל על חשבונו.

 

"היפה והחנון", תוכנית הריאלטי החדשה של ערוץ 10, לא רחוקה מזה. היא נמצאת מספר פסיעות מלהיות אותו קרקס נודד שמציג לראווה את מוגבלויותיהם של אחרים, רק בשביל לשעשע את הקהל ולהרוויח עוד כמה שקלים מפופקורן ומצמר גפן מתוק.


"היפה והחנון". כמעט קרקס נודד (צילומים: יוסי צבקר)

 

בתוכנית זיווגו עשרה בנים "חנונים" עם עשר בנות "יפות", שלוהקו במשך חודשים אורכים, בהתאם לסטריאוטיפים מאוד ברורים של קבוצות האוכלוסייה הללו. בכל תוכנית, הזוגות ייאלצו לבצע משימות במשותף, כאשר המפסידים מודחים, עד לבחירת הזוג המנצח.

 

זוכרים את "עוף זו ציפור ופרה זו חיה". מהדוגמניות? בטח שזוכרים, ויש לנו אפילו את הסטיקר. ביפה והחנון מניין האמרות המשעשעות והסיטואציות הקומיות – גם אם משפילות לעיתים – עומד על עשרות, לפחות בפרק הראשון, וככל הנראה גם בבאים אחריו.

 

עונת הנדידה של תל-אביב

הבנות המחוברות לשדיים ולישבנים שלוהקו לתפקיד היפות, מוצגות בתוכנית כאנאלפבתיות מוחלטות – כאלה שלא מצליחות לקרוא ולהגות מילים עם שלוש-ארבע הברות, מתקשות להסביר את פירוש המילים "אינפנטילי", “אוטוריטה", "רנדומלי" ו"טריוויאלי" ועומדות חסרות אונים כשהן צריכות למלא מפה אילמת של מדינת ישראל.


היפות. מגשימות את חזון תעלת הימים

 

במשימה האחרונה, תל אביב נודדת לה בכל רחבי הארץ, לבנון עוברת לנגב, השמש שוקעת וזורחת באותו המקום וחזון תעלת הימים מתגשם כשאחת המשתתפות מניחה את ים המלח על הים התיכון. מצחיק? כן, כמו הקלאסיקה של אדם שמחליק על קליפת בננה. זאת בהינתן כמובן שאותו אדם הוא גם קטוע גפיים.

 

חולצות משובצות בגוב האריות

הבנים נבחרו גם הם בהתאם לסטריאוטיפ: פרט לחטא הנורא של היותם אנשים משכילים יותר מהממוצע, הם חובבי מדע בדיוני, ספרות ושירה, פנטזיה, משחקי מחשב ודמקה סינית (איפה השחמט?). המלתחה שלהם ממשיכה את קו החנוניות של שנות השמונים: חולצות משובצות, סוודרים וגרביים עם מעויינים וכמובן, תספורות איומות.


החנונים. לא מסתדרים עם המין האנושי באופן כללי

 

אותם ילדים, שלא ברור מדוע לא ציינו בתוכנית גם שהחטיפו להם מכות בבית הספר, סובלים בחלקם מלקויות חברתיות. באופן כללי, אפשר לומר שהם לא ממש מסתדרים עם המין הנשי, המין הגברי או המין האנושי בכלל.

 

“מחשב עושה מה שאומרים לו", הסביר אחד החנונים את ההסתגרות בעולם משלו, “ואפשר גם לכבות אותו". תמכור את הסיפור הזה למישהו אחר – אתה לא כיבית אותו כבר שנים.

 

הדרך להתמודד עם הלקויות האלו היא לשלוח את הבנים אל גוב האריות. בזה אחר זה, הם נשלחים לעמוד מול הבנות שיושבות על שפת הבריכה בבגדי ים, מתגברים בצורה כזו או אחרת על המבוכה ומציגים את עצמם ואת המוזרויות שלהם, כמו למשל היכולת ללקק את המרפק.

 

בזמן שהבנות מתמודדות עם האתגרים הגיאוגרפים, הבנים נשלחים למשימה לא פחות נעימה – "חבק את הבובה כאילו זאת אמא שלך”, דורשת הפסיכולוגית. והם מחבקים אותה, בעדינות. מיד לאחר מכן, הם נענים להוראה של הפסיכולוגית ובלי להירתע, הם מנשקים את אותה הבובה בשנית - הפעם כאילו היתה בת זוגם.

 

פס ייצור לסלבז

יתכן שהמשתתפים בתוכנית דומים באישיותם המציאותית והטלוויזיונית, יתכן שהם מקצינים את הדמויות של עצמם לנוכח המצלמות והרצון לתשומת לב ותפקידים שווים בפרסומות או בטלוויזיה, ואין ספק שידו של הבמאי וסכין העורך תרמו רבות לשדרוג המציאות.

 

בין אם נצפה בתוכנית, נתאהב בדמויות, ונצחק בקול ובין אם נעביר ערוץ במחאה ונצקצק בקריאות "בוז” ו”איחס, טראש!”, התוכנית תייצר לא מעט מטבעות לשון, ובעיקר סלבז חדשים שיהיו מרוצים מהמעמד החדש – רק תנו להם לסיים לסדר את האף ולגמור עוד משחק של דמקה סינית.

 

אה, ושמעתי שהמנחה של התוכנית הוא פיני טבגר. זה היה יכול להיות ליהוק מוצלח אילו היו מראים אותו מפעם לפעם.

 

  • היפה והחנון, ימי רביעי ב-21:00, ערוץ 10

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן נתנזון
פיני טבגר והיפות. לאן הוא נעלם?
צילום: קרן נתנזון
לאתר ההטבות
מומלצים