הרפתקאותיה המופלאות של אדל ביקורת סרט

The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הרפתקאותיה המופלאות של אדל":
"חביב ומהנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec
משחק לואיז בוריו, מתיה אמרליק, ז'אן פול רווה במאי/ת לוק בסון  
זר
ביקורת סרט להרפתקאותיה המופלאות של אדל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חביב ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לוק בסון, האיש שביים להיטים גדולים כמו "לאון", "ניקיטה" ו"האלמנט החמישי" הפך לאחד המפיקים המצליחים בצרפת בשנים האחרונות עם סרטי פעולה קלילים, זולים ומבדרים כמו סדרת סרטי "טקסי", "המשלח" וגם סרטים כמו "חטופה", "אני אוהב אותך, פיליפ מוריס" ו"אהבה וצרות אחרות". מרביתם מוצרים קולנועיים קלילים ונטולי יומרה אומנותית אך מוכיחים שגם הצרפתים יכולים להפיק מוצרים הוליוודים מבדרים לא פחות טוב מהאמריקאים עצמם.לעומת הקריירה הענפה של בסון קריירת הבימוי שלו די תקועה במקום. נראה שמאז "ז'אן דארק", הפלופ הקטסטרופלי שלו משנת 1999 , הוא לא מצליח למנף אותה מחדש. הוא ביים סרט יומרני מגוחך בשם "אנג'ל A" שהיה סוג של אסון ביקורתי וקופתי. הוא עבר לבימוי סרטי ילדים בסדרת סרטי "ארתור והמיני מונים" הלא מוצלחים במיוחד ועכשיו, לראשונה מאז 2005 , נראה שהוא מראה סימנים של חזרה לעצמו עם "הרפתקאותיה המופלאות של אדל". קומדיית הרפתקאות תקופתית מודעת לעצמה עם שפע הומור, שחקנית כובשת, שלל פעלולים ותסריט מופרך לחלוטין.
לא ברור למי מיועד הסרט הזה שמצליח לערבב בתוכו את האווירה של "אמלי", וגם כול מיני מוטיבים מסרטים אמריקאים פופולאריים, כמו "אינדיאנה ג'ונס", "לילה מוטרף במוזיאון" ו"טומב ריידר". לואיז בורגואן המקסימה מגלמת את אדל, סופרת והרפתקנית שאחותה התאומה הפכה לצמח בעקבות תאונת טניס מוזרה במיוחד. כדי לרפא את האחות היא צריכה למצוא מומיה מצרית עתיקה של רופא חכם ולהעיר אותה לחיים, ועד שהיא תצליח לעשות זאת, היא חייבת לשחרר מהכלא מדען מבריק שנידון למוות, להשתלט על פטרודקטיל בת 136 שלפתע בקעה מהביצה במוזיאון ועוד שלל תפניות עלילתיות הזויות.הסרט שאורכו 105 דקות מתנהל במהירות ואין בו רגע דל. הוא משעשע לכול אורכו, הוא מפתיע בחלקו ובעיקר יש בו המון מודעות עצמית אבל גם סוג של תמימות של פעם. יש המון אנרגיות חיוביות בסרט הזה: כולם נחמדים ולא באמת מזיקים - הדינוזאור המעופף, המומיות האלגנטיות והצייד הרשע שהוא יותר סוג של שלומיאל מאשר רע אמיתי.
האם זה הקאמבק הגדול של לוק בסון? בהחלט לא, אבל זה סוג של התחלה. לראשונה הוא יצר סרט שגם מבוגרים יכולים לצפות בו וליהנות בלי להרגיש שמזלזלים בהם, נכון, זה לא "אנג'ל A" האומנותי והמשמים שבעיקר עשה לי כאב ראש. זה גם לא "האלמנט החמישי" ו"לאון" שהיו לשוברי קופות בינלאומיים והפכו לקלאסיקות, אבל זה בהחלט מוצר צריכה מבדר שאפשר להעביר איתו את הזמן בהנאה ולהיזכר ברגעים המוצלחים של הסרט שלוק בסון הוא לא רק מפיק שמכיר את טעם הקהל הרחב. הוא גם יודע לביים ואפילו לעשות זאת היטב.
הרפתקאותיה המופלאות של אדל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט