ביקורת: צוות לעניין

ליאם ניסן עם בראדלי קופר. מתוך צוות לעניין.

ליאם ניסן עם בראדלי קופר. מתוך צוות לעניין.

זר לא יבין. במשפט זה ניתן לסכם את העיבוד הקולנועי לסדרת הטלויזיה הפולחנית משנות ה- 80 "A-Team", או בתרגומה החופשי ביותר לעברית: "צוות לעניין". ואדגיש, לכל אותם אלה שגדלו על מעללי הצוות, אמנם אין מדובר בסרט חובה, אך עם זאת צפויה לכם הנאה והרגשה שהיה 'שווה את הטרחה'.

הבמאי, ג'ו קרנהן אשר מוכר לחלקנו מ"לחסל את האס" השנוי המחלוקת, מצליח לשמור על אווירת השטותניקיות של הסדרה המקורית, תוך כדי הצגה נאמנה למקור של דמויות הסדרה, ועל היחסים ביניהן – כל זאת מבלי להפוך לסתם מחזור מוגזם. באופן עקרוני, יש לנו בעיה עם עיבודים חדשים לדברים שנעשו בעבר, שכן אלת הנוסטלגיה תמיד תפריע לנו להנות באמת באופן אוביקטיבי, אבל במקרה זה – אנו מרשים לעצמנו לחרוג ממנהגנו.

נקודת הפתיחה של הסרט הינה בטרם התגבש הצוות המפורסם כפי שאנו מכירים אותו ומיד בתחילת הסרט נצפה ב'חניבעל' (ליאם ניסן) וב'פייס' (בראדלי קופר) עובדים יחדיו לשם הפלת גנרל מקסיקני מושחת, תוך שהם עובדים עבור צבא ארה"ב. במהלך המבצע שכאילו-משתבש-כאילו-תוכנן-מראש-להשתבש (או משהו כזה…) הם פוגשים די במקרה בשני חברי הצוות הנוספים – "B.A" (קווינטון "רמפג'" ג'קסון) ו'מרדוק' (שרלטו קופלי). יחד הארבעה מהווים חבורה בלתי מנוצחת של טירוף, צחוקים, יכולות טקטיות מרשימות והמון המון אבק שריפה. גם מבחינת העלילה לא נותר הבמאי כבול יותר מידי למקור, כאשר הרקע של מלחמת ויאטנם (בסדרה) עודכן ושודרג למלחמת המפרץ השניה. חובה לציין כבר עתה – החוק הבלתי כתוב של יוצרי הסדרה המקורית כי לא משנה כמה כדורים ירו לכיוונה של דמות מסוימת, הרי שלעולם כדור לא יפגע במטרתו (כל עוד אותה מטרה הינה אדם) – אזי חוק זה "אבד" במהלך העיבוד מחדש – וטוב שכך.

בראדלי קופר עם ג'סיקה בייל. מתוך צוות לעניין.

בראדלי קופר עם ג'סיקה בייל. מתוך צוות לעניין.

חלק מהשחקנים ב"צוות לעניין" מוכרים וחלקם פחות, אבל כולם ככולם עושים עבודתם נאמנה, החל מחברי הצוות עצמו אשר מצליחים להעביר את אוירת הטירוף והשטות ומצליחים לשכנע את הצופה כי מדובר ב"דבר האמיתי", ועד לאחרון ה"רשעים" שאף הם מאוד משכנעים ומוסיפים לא מעט לחווית הצפיה.

בתור כאלה שלהם רק כמה זכרונות מעורפלים מהסדרה, הרי שהצפיה בסרט הייתה חוויה מאוד מהנה, פרט לחצי השעה האחרונה של הסרט, שלדעתנו הייתה מיותרת, ולכל מי שזוכר משהו מהסדרה מומלץ ביותר. אולם לכל אלה מכם שמעולם לא ראו את הסדרה, או בכלל לא שמעו עליה, אנו מפרסמים "אזהרת הנאה", שכן בסרטי ישנן מספר לא מבוטל של בדיחות "פנימיות" שרק מי שצפה וזוכר את הסדרה יבין – מעין מועדון לחברים בלבד, אבל לא רק…. (כן, קצת מוזר…). לסיכום, מומלץ בחום, אבל לא לכולם, בעיקר למי שראה בצעירותו.

דירוג: ★★★½☆

צוות לעניין
ארה"ב, 2010
117 דקות.
הפצה: א.ד. מטלון, החל מה-19.08.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע
קדימון:

בימוי:
ג'ו קרנהן
תסריט:
מייקל ברנדט
דרק האס
סקיפ וודס
שחקנים:
ליאם ניסן
בראדלי קופר
קווינטון "רמפג'" ג'קסון
שרלטו קופלי

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?