שתף קטע נבחר

מהיר ועצבני 3

קצב האירועים בעונה השלישית של "הבורר" מהיר כל כך, עד שנדמה שאפילו השחקנים לא מצליחים לעמוד בו. ערן בר-און לא מצליח להבין על מה כל הבאזז הגדול

שנה וחצי עברה מאז סיימה "הבורר" את עונתה השנייה. במהלך התקופה, הספיקה הסדרה להימכר לרשת FOX (או כמו שאמר בנימה הומוריסטית היוצר רשף לוי "גנבתי להם את הסופרנוס ומכרתי להם את 'הבורר'"), HOT הספיקה לגדל סדרת דגל חדשה (אהלן קצר וניוטון) ואבי הטחול הספיק לקבל את הטייטל של הרקדן הרגיש והמצ'ואיסט בריאליטי הריקודים שתעלה בערוץ 2 בשבוע הבא.


כוכבי "הבורר". כאילו לא עברה שנה וחצי (צילומים: אלדד רפאלי)

 

הפרק הראשון לעונה השלישית נפתח באותה נקודה בה הסתיים הפרק האחרון בעונה השנייה, כאילו שודר בשבוע שעבר. הרי ברור לכל בר דעת, שכל חיינו בשנה וחצי האחרונות התרכזו להמתנה בלתי פוסקת לעונה החדשה, עד שאנו זוכרים במאת האחוזים כיצד הסתיימה העונה, למה נדב פלדמן רצח את יגאל הנאצי ומי דפק מכות לחברתו המאושפזת בבית החולים.

 

קצב האירועים מסחרר. ב-25 דקות (כך על פי התזמון שבתסריט, שנערך בסגנון "קדימה תריץ אחורה") הספיקה המשטרה להגיע בכוחות מצומצמים יחסית לזירת רצח ולעצור את נדב, ברוך אסולין ואת אבי הטחול שהושב בניידת ללא אזיקים. באותו פרק זמן הספיק החשוד המרכזי ברצח לברוח מהניידת, לחמוק מכדורים שנורו עליו ולהעביר לצד שלו בחורה דתיה ותמימה. וכל זה בעשר דקות (אמיתיות) אל תוך הפרק.

 

בחצי השעה שנותרה, ההספק היה גדול עוד יותר: הקמת צוות משטרתי מיוחד, הכנסת כל החשודים למעצר בו מפטפטים כולם ללא הכרה על מקרה הרצח למרות המודעות למצלמות ומכשירי ההקלטה המפוזרים שם, שחרור כל המעורבים בפרשה, ביקור של נדב בבית החולים, שם מתברר כי הוא נקע את הרגל, פגישה עם החוקר החדש עידו וינר (אותו מגלם רמי הויברגר הנפלא) שקיבל פיקוד על החקירה, כדור ברגל שחוטף החשוד פלדמן שמצליח לברוח ממנו בשנית, ושמוליק אחד שאלוהים יודע מי זה, שיושב ליד אורנה, שהפילה את עוברה בבית החולים. יסלח לי הבורר של העולם התחתון אם פספסתי עוד משהו בדרך.

 

שעתיים טיסה

וזה בדיוק מה שמרגיז. אם נניח בצד את הדיאלוגים המהירים וקצב האירועים שאפילו השחקנים לא עומדים בהם, חוסר הדיוק של סדרת הדגל החורפית זועק ממרחק. הרישול בתסריט גורם לתחושת חוסר רצינות אל מול הסדרה. האם אפשר להאמין לאירנה קובלובה שהתגברה על נדב פלדמן, כשלפי רצף האירועים הכרונולוגי מדובר בשעתיים שחלפו מאז הסתיימה העונה הקודמת?


העיקר שכל שלוש דקות ייזרק לאוויר איזה פאנץ'

 

האם בשעתיים אפשר להתגבר על לב שבור? האם ראיתם פעם שוטרים המגיעים לעצור משפחת פשע ללא כל צו מעצר?

וזה בלי שאמרנו מילה על הניצב המושחת שמג'נגל בין נאמנות ליגאל הנאצי לברוך אסולין, לו הוא זוכר חסד נעורים מימי השירות הצבאי, או משהו כזה.

 

כנראה שמטרת העונה החדשה היא לספק 40 דקות של פאן. זו היתה יכולה להיות דרמת בית חולים או קומדיית טבחים. סיפור המסגרת כנראה לא באמת משנה. העיקר שכל שלוש דקות ייזרק איזה פאנץ' לאוויר ("בכלא שאטה אין קונדישינר לשעיר היפה הזה שלך, תוך שלושה ימים הוא יהפוך לליפה") והבאזז תחת הסלוגן "דרמת פשע יוקרתית" יימשך וימשוך את הצופים, בלי שהאחרונים יקבלו את מה שהובטח להם באמת. רשף לוי, אתה יכול להירגע. סופרנוס זה לא. אז לא גנבת כלום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבורר בכבודו. סלח לי
צילום: אוהד רומנו
לאתר ההטבות
מומלצים