ביקורת: דרכו של לוחם

"דרכו של לוחם". קייט בוסוורת', ג'אנג דונג גאן.

"דרכו של לוחם". קייט בוסוורת

אוי! פשוט אוי! זה מה שיש לנו לומר על "דרכו של לוחם". אין זו דרכנו להשמיץ שלא לצורך, ולאחר שעה וחצי של חוסר אונים, נותרנו פשוט ללא מילים, וחבל, כי הרעיון הכללי דווקא די נחמד, ואף יכול היה להיות סרט ה"פיוז'ן" של השנה (שילוב של שני ז'אנרים או יותר), בהיותו מערבון אמריקאי ויפני, שעל הנייר נראה מרשים, אך בפועל עשוי כולו כטריילר רק חצי "מבושל". אוי לבושה למי שהוציא סרט כזה תחת ידיו.

אז מי שאחראי לאסון הזה הינו סנגמו לי, שאחראי גם לבימוי וגם לתסריט (כך שהוא אשם כפליים), אלמוני בעיני המערב, ועיקר פועלו מתרכז בקולנוע הקוריאני, גם שם זוכה הוא לאלמוניות – פרט לכמה תסריטים וסרטים קצרים – כך או כך איננו צופים לו קריירה מוצלחת פה במערב, כל עוד לא יתקן דרכיו, ויפה שעה אחת קודם. לפיכך, אין אנו צופים לסרט זה הצלחה כלשהי, ומוטב היה לו מלכתחילה שווק הסרט להורדה בחינם באינטרנט…שם מקומו הראוי.

עלילת הסרט עוקבת אחר יאנג (ג'אנג דונג גאן), לוחם יפני, איתו אנו עורכים היכרות בדיוק כאשר הוא מסיים מסע הרג מוצלח במיוחד, בדרכו להפוך ללוחם הטוב ביותר בכל הזמנים, תוך שהוא מחסל, הורג, חותך, מבתר ודוקר כל מה שעומד בדרכו, כאשר הרקע הרשמי למסע ההרג הינו מצב המלחמה בו מצוי השבט שלו עם שבט אחר (כן, מה לעשות, מערבון יפני טיפוסי). טוב, אז כמו שאמרנו, אותו יאנג רוצח כל מי שעומד בדרכו, כאשר אחת המטרות הינה חיסול בני השבט היריב, ממש עד האחרון שבהם. יאנג מפגין דבקות במטרה, אולם אין הוא מצליח להשלים את משימתו, כאשר הוא עומד מעל בת השבט היריב האחרונה, שהינה תינוקת. יאנג מחליט לנטוש הכל, וכאשר אותה תינוקת עימו הוא נמלט לארה"ב, בניסיון למצוא מעט שקט ושלווה. אולם כמו שניתן לצפות, הבלאגן והמוות כבר מוצאים אותו כמו שרק הוליווד יכולה להמציא…

"דרכו של לוחם". דני יוסטון.

"דרכו של לוחם". דני יוסטון.

אז כמו שרמזנו בפיסקה הראשונה, מדובר בסרט זוועתי, ולא בגלל הביתורים והדם (כי זה לא כל כך גרוטסק או משהו כזה), אלא כיוון שמדובר בסרט פשוט גרוע מכל הבחינות, כולל רמת המשחק. אולם לשם ההגינות יש לציין כי מלכתחילה, לא היה לשחקנים כל כך סיכוי, לאור הטקסטים המטומטמים שהוכנסו לפיהם – שהיו גיבוב של קלישאות נדושות, שלוקטו מכל סרטי המערבונים לאורך השנים ורוכזו להן בסרט אחד מיותר – אז אין לנו סיבה או רצון לנתח מי הפגין כישרון משחק ומי לא – כולם נכשלים.

הדבר היחיד שהיה איכשהו מוצלח ב"דרכו של לוחם" היה דווקא הצילום, אבל גם זה בעירבון מוגבל, כיוון שהצילום כולו נראה מוכוון טריילרים, כלומר – מלא סלאו-מושן (Slow-Motion), וכולל שימוש נרחב צביעת שמיים בצבעים דרמטיים (אדום-כתום לא הגיוני) ומספר רב של צילומים "בוני-שיא" (©), כדוגמת צילום שני צבאות אדירים שועטים אחד לעבר השני, רק שהבעיה הינה כי שום דבר לא מתממש, אין התנגשות, אין שיא, ואין כלום, רק בניית שיא – וזה פשוט מרגיז ומקומם.

דרכו של לוחם הינו סרט רע, פשוט רע, במלוא מובן המילה, ולכן איננו מומלץ לצפיה ע"י בני אדם, אלא כחלק מניסוי פסיכודלי על נזקי הקולנוע או משהו כזה. ראו הוזהרתם.

דירוג: ½☆☆☆☆

דרכו של לוחם
ארה"ב, 2010
100 דקות.
הפצה: חמישה כוכבים, החל מה-06.01.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
סנגמו לי
תסריט:
סנגמו לי
משחק:
ג'אנג דונג גאן
קייט בוסוורת'
ג'פרי ראש
דני יוסטון
טוני קוקס

מארק

איך אפשר להתייחס ברצינות לביקורת שמתחילה במילים "אוי פשוט אוי"? לא ידעתי שנכנסתי למדור הביקורות של ידיעות וורשה.

תאמין לי, "אוי" זה התיאור המדויק ביותר של מה שיעבור עליך כשתראה את הסרט הזה.

ואחרי צפיה בו, גם אתה תתחיל לדבר יידיש…

עד כדי כך גרוע – באחריות

נורה

אוי!!! איך לא נהניתם? האם כל סרט צריך לדבר באותה שפה?
אני נהניתי מאוד.
זה הרעיון של הקולנוע – לראות רעיונות וצורות ביטוי אמנותיות שונות וחדישות.

יאקוזה

או, פשוט אוי לביקורת המעצבנת. שוב שלחו מישהו שאינו חובב הז'אנר, זה בדיוק מה שיקרה אילו ישלחו אותי לבקר סרט דרמטי, ז'אנר שאינני מתחבר אליו.

הסרט בסה"כ מספק הנאה, קרבות, צילומי "סלאו מושן" של חרבות בין הטיפות וכו'. הסרט לא מתיימר להציג דיאלוגים רציניים ופה טעיתם!
סה"כ 100 דקות של הנאה צרופה, פשוט נהנתי.

גיא דולינגר

יאקוזה יקר,
קודם כל, חסרת לנו מאוד, טוב שחזרת.

ועכשיו לתגובתנו:

מה אתה מדבר?!
"שלחו מישהו שאינו חובב הז'אנר"?!!?! זהה סוג הסרטים המועדף עלי!! לכן גם כל-כך התאכזבתי…

הסרט כולו עשוי ב"כאילו", ונותן הרגשה של חזרה גנרלית, בה חסכו באפקים (CGI) אמיתיים, כאשר אין ולו צילום אחד חזיתי של שימוש בחרב. יודע למה? כי זה גם יקר יותר וגם מסובך יותר לצילום, אז פשוט צילמו הכל מאחור או מהצד – וזה מרגיז.

וגם, עלילה מטופשת.

ושוב, כמו שאנחנו טוענים פעם אחר פעם, ז'אנר הכולל חרבות ו/או אלימות רבה מכל סוג שהוא, אינו יכול להוות בשום מקרה תירוץ להיעדר עלילה או טקסטים רבע-הגיוניים או מושקעים.
אפקטים למכביר ללא תוכן אינם הופכים לסרט – אלא נותרים בחזקת "תצוגת תכלית", ולדרוש מאיתנו לשלם מחיר מלא של כרטיס עבור "תצוגת תכלית" במסווה של "סרט שלם ומוגמר" – לא מקובל עלינו.

וכמובן, תודה על תגובתך.

יאקוזה

היי גיא,
לא נעלמתי, אני תמיד אתכם…
קצת רחמנות עם הסרט, לפי הביקורת שלך אסור להתקרב לסרט וזה ממש לא כך. בכל זאת, אני לא היחיד שנהנה מהסרט, שים לב לתגובות של חלק מהאנשים ב- IMDB.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?