ביקורת: בלו ולנטיין

"בלו ולנטיין". ריאן גוסלינג, מישל וויליאמס.

"בלו ולנטיין". ריאן גוסלינג, מישל וויליאמס.

"בלו ולנטיין" הוא סרט דרמה מעולה, שהולך עם הרעיון שלו עד הסוף – לדכא לצופה את החיים. שלא תבינו לא נכון, "בלו ולנטיין" הינו סרט שחובה לראות: הוא עשוי היטב, הן מבחינת תסריט, הן מבחינת משחק ואפילו בכל הנוגע לפריפריה, כגון צילום, מוזיקה וכיוב'. ואולי בכך טמון העוקץ, כיוון שכל זה מסתכם בסרט אחד מאוד מאוד מציאותי, ולצופה אין כל ברירה אלא להתמסר לעלילה ולהזדהות עם הדמויות לגמרי, מה שלא מסב נחת רבה לצופה לאור אוירת הדכאון הנוראי שמשרה הסרט לכל אורכו.

על הבימוי והתסריט אחראי בחור בשם דרק סיאנפראנס, אשר עד היום היה אחראי בעיקר על סרטים קצרים, רובם דוקומנטריים. השמועה אומרת שסיאנפראנס חיכה עם הסרט הזה למעלה מעשור, ובדרך ספג תשובות שליליות מכל החברות הגדולות. אבל ללא ייאוש, סיאנפראנס לא וויתר, ובסוף הצליח ליצור את הסרט המורכב הזה, ולנו לא נותר אלא להודות לו על סרט רגיש ואמיתי, כזה שלא מאכיל עם כפית את הצופה, אלא יורק לו בפנים ומצפה שנאהב את זה. ואכן, אהבנו.

סיאנפראנס היה יכול גם לבחור בדרך הקלה – מציאת שני שחקנים פחות מוכרים (וכנראה פחות מוכשרים), אבל הוא בהחלט בחר באפשרות המורכבת יותר, והעביר את שני השחקנים הראשיים – מישל וויליאמס וריאן גוסלינג, לבית ספר של חזרות לקראת הצילומים, כזו שלא מביישת אף לא בתי ספר גבוהים למשחק. לצורך העניין נשכרה דירה מיוחדת שנבחרה לצורך הכניסה לתפקיד, בה גרו השניים במשך כמה שבועות ואף חיו מתקציב המשקף את הדמויות בסרט. מישהו אמר אותנטיות ולא קיבל?

"בלו ולנטיין". ריאן גוסלינג, מישל וויליאמס.

"בלו ולנטיין". ריאן גוסלינג, מישל וויליאמס.

בלו ולנטיין מספר את סיפורם של שניים, דין (גוסלינג) וסינדי (וויליאמס), במציאות מורכבת אך פשוטה – אשר מוצאים אחד את השנייה בלב הפשטות הכואבת, ועוברים תהליך מורכב ביחד של זוגיות שיודעת ימים טובים יותר וטובים פחות. הסרט מתאר יום בחיי הזוג, בלב משבר זוגי, עם פלאשבקים לעבר של השניים ולסיפור ההתאהבות שלהם. ככה, מיטלטלת המציאות בין האהבה הפורחת לבין הדעיכה שלה. כואב מאד, הרבה יותר ממה שזה נשמע על הנייר. למעשה, מדובר בשני סיפורים מקבילים, במקרה על אותם אנשים – סיפור על תקווה ועל אהבה, וסיפור על אובדן האהבה ודעיכה.

שני השחקנים הראשיים, ריאן גוסלינג ומישל וויליאמס, מבריקים בסרט. משכנעים לאורך כל הסרט, והם אלו שגורמים לנקודות הקשות בסרט להיות אפילו עוד יותר קשות ממה שניתן לתאר אותן. מעבר לפרצופים היפים, אפשר להודות בלב שלם שהמשחק של השניים מדויק, מצוין ומשכנע – ואחרי הסרט הזה אין ספק שהשניים קופצים גבוה מאד בסדר ההערכות שלנו לשחקנים הוליוודים.

אז לסיכום, כמו שכבר אמרנו – מדובר בסרט דרמה מצוין מכל הבחינות, חובה לצפיה, מומלץ ביותר.

דירוג: ★★★★½

בלו ולנטיין
ארה"ב, 2010
הפצה: החל מה-24.02.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:
לחצו כאן לקדימונים וקטעים מהסרט
בימוי:
דרק סיאנפרס
תסריט:
דרק סיאנפרס
ג'ואי קרטיס
קאמי דלוין
משחק:
ריאן גוסלינג
מישל וויליאמס
מייק ווגל

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?