שתף קטע נבחר

מה תודה? תשתפרו

"ותודה שטסתם", הסדרה החדשה של יוצרי "הממלכה הקטנה", מלווה עוד מצעד של דמויות גרוטסקיות, הפעם בשדה תעופה. ולמרות שהיוצרים איבדו קצת מהעוקץ שלהם, יש סיבות להתמיד

"שום שפה עלי אדמות לא הפיקה מעולם את הביטוי 'יפה כמו נמל תעופה', ובלי ספק אין זו מקריות גרידא", כתב דאגלס אדאמס, זכותו תגן עלינו ב"שעת התה הארוכה והאפלה של הנפש". חרף כל הניסיונות להפוך אותם למזמינים או סימפטיים, שדות תעופה הם בסופו של יום (שלעולם אינו מגיע כשאתה בשדה תעופה) מִרְבָּצים של כל מה שמעיק במין האנושי.

 

היוצרים של "ותודה שטסתם" ("Come Fly With Me"), דיוויד ווליאמס ומאט לוקאס, שהביאו לכם את "הממלכה הקטנה", זיהו את אותו הפוטנציאל. כחיישנים מהלכים של חולשות אנושיות הם הבינו שמדובר במצע המתבקש לחזון הקומי שלהם, שזה להשתין בבריכת הגנים בה הם שוחים. פקיד ההגירה הגזען, הבחור הצעיר שעובד בדוכן ההמבורגרים, לא בדיוק הצ'יפס הכי טרי באריזה אבל עדיין מחכה לקידום לתפקיד טייס, שני הפפראצים שמפספסים כל פעם מחדש את הסלבז (האמיתיים) שמגיעים לשדה.

 

"ותודה שטסתם". אומרים שבהמשך זה משתפר

 

"ותודה שטסתם" שעלתה לשידור אמש (א', 21:50, yes comedy) היא סדרה מוקומנטרית העוקבת אחר התנהלותן של חברות תעופה זולות במיוחד, מהסוג שצץ בשנים האחרונות, ובהן אתה משלם על הכסא במטוס וכל מה שמעבר לזה יאלץ אותך לשלוף את הארנק. מככבים בה העובדים הקבועים והנוסעים האקראיים, ובסגנון עדות "הממלכה הקטנה" היא מורכבת בעיקר מגברים לבושים כנשים. ווליאמס ולוקאס, שגם מגלמים את רוב הדמויות בעצמם, מנצלים את הטירוף הבועתי שמציעים שדות תעופה כדי להצעיד פעם נוספת את תהלוכת הדמויות הגרוטסקיות וחסרות המודעות שלהם.

 

הסדרה עלתה ב-BBC1 הבריטי בדצמבר האחרון, וזכתה לרייטינג נאה אבל המבקרים שם אהבו אותה קצת פחות. אפשר להבין למה, אחרי צפייה בפרק הראשון. הידיים ידי ווליאמס ולוקאס וההומור הוא אותו הומור מוכר של שניהם, אבל נדמה שמשהו מהעוקץ קצת הלך לאיבוד. מינון הבוטות ירד, לפחות בפרק הראשון, והמערכונים מעלים חיוך, אבל רק כשמגיע קטע טוב באמת, מבינים שבעצם שאר הפרק קצת רץ על אוטומט.

 

מתוך הסדרה. קצת נחים על הנוסחה

 

העוקץ הבלתי צפוי והמפתיע של שני היוצרים קצת מתעמעם כאן. ההומור שלהם תמיד היה נוסחתי, וזה חלק מהקסם שלו, אבל התחושה היא ש"ותודה שטסתם" מרבה לנוח על הנוסחה שלה במקום לרכב עליה, ממש כמו אותה עובדת בדוכן הקפה בשדה, שמקפידה למצוא סיבות לסגור את הדוכן כל בוקר כדי להבריז מיום העבודה שלה, או להבדיל, אולי כמו מה שקורה לאחרונה ל"ארץ נהדרת".

 

"ותודה שטסתם" היא עדיין מוצר ייחודי יחסית, ממשפחה טובה, והשמועות אומרות שהפרקים הבאים משתפרים. את הקרדיט של היוצרים אי אפשר לקחת מהם, וזה אחד מאותם מקרים שבהם הצופים נשארים מול מה שהווה בגלל מה שהיה, בתקווה שמה שיהיה, יצדיק את הנאמנות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"ותודה שטסתם". מצחיק, אבל לא מספיק
לאתר ההטבות
מומלצים