ביקורת: משחקי הכס

"משחקי הכס".

"משחקי הכס".

פורסם: "משחקי הכס" – סיכום העונה הראשונה | למי שכבר סיים לראות את העונה ומעונין בדיון על כולה…

"משחקי הכס" מחזירה אותנו לתרגיל שעשו לנו HBO רק לפני כמה חודשים עם "אימפריית הפשע": הרבה כסף שנשפך על סדרת טלויזיה ועוד הרבה יותר כסף שנשפך על יחסי הציבור של סדרת הטלויזיה, כשבסופו של דבר, קיבלנו הרבה עיצוב ואפס תוכן פורץ דרך או מענין במיוחד. כבר החכמתי אחרי "אימפריית הפשע" ונזהרתי לצפות מדי לסדרה הזו, אבל קברניטי yes לא השכילו לעשות כך גם הם, וכתוצאה, מדינת ישראל הקטנטונת היא הראשונה בעולם הלא-דובר-אנגלית שמשדרת את הסדרה – רק שלושה ימים אחרי השידור הראשון בארה"ב. הכבוד הזה ודאי עלה ליס הרבה כסף, ביחוד כשרק פרק הפתיחה של הסדרה עלה בין 5 ל-10 מיליון דולרים להפקה. זה כנראה לא היה שווה את זה.

הסדרה מבוססת על סדרת רבי המכר הספרותיים "שיר של אש ושל קרח" מאת ג'ורג' ר.ר. מרטין, שסירב נחרצות במהלך השנים לעבד את ספריו לקולנוע. משום מה, לפתע קרץ לסופר כן לעבד את ספריו לטלויזיה. דיוויד בניוף שכתב את הסרט "טרויה", כתב את התסריט של "משחקי" יחד עם דן וייס, ועל פי מרטין עצמו – תסריט הפיילוט נאמן כמעט לחלוטין למקור.

כבר הזכרתי זאת כדרך אגב, אבל שווה להתעכב על כך: "משחקי הכס" עומדת ברף החדש של עלויות גבוהות במיוחד להפקות טלויזיה מושקעות, שעד כה נהנה ממנו בלעדית ענף הקולנוע בהוליווד. מצפיה בפיילוט, אפשר בקלות להבין לאן הלך רוב הכסף: החזותיות של הסדרה מדהימה. הקמת הסטים המרהיבים לצילומים, שמזכירים ואולי אפילו מתעלים על טרילוגית "שר הטבעות", בהחלט תרמה לסדרה, אך קשה להתבסס עליה כדי למשוך שבוע אחר שבוע את הצופים.

"משחקי הכס".

"משחקי הכס".

למעשה, הצופים בארה"ב הגיבו באצבעות כבר בפרק הבכורה, כש-2.2 מיליון צופים בלבד צפו בו. המספרים הללו סבירים בהחלט, ואפילו גבוהים מפרק הבכורה של "דם אמיתי", אבל נמוכים מאלו של פרק הפתיחה של "אימפריית הפשע", שמשך אליו 4.8 מיליון צופים. את כל השלוש המדוברות הכתירו בתור היורשות של ה"סופרנוס", ואף אחת מהן לא באמת מדגדגת אותה. אבל כשאתה HBO ושרפת כל כך הרבה כסף על הפקה מושקעת, אתה משקיע עוד הרבה כסף בקידום כדי להביא את הצופים, רק כדי להוכיח לעצמך שהיתה סיבה שבזבזת כל כך הרבה כסף  על בנית התפאורות והתלבושות. בכך גם סללת לעצמך את הדרך להכריז שניה אחרי שתוצאות הרייטינג של ליל הבכורה אישרו שהפרק לא היה פלופ גמור – כי הסדרה הצליחה עד כדי כך שהיא מאושרת לעונה שניה מיד אחרי פרק הבכורה. על הדרך גם זכית בקידום חינם לפרק השני עם הודעה לעיתונות על כך.

העלילה שואבת מן הפנטסיה על אף שהעיצוב והרוח שלה מזכיר את אנגליה של ימי הביניים. קוסמים, עצים מדברים ושאר אלמנטים פנטסטים מדי לא תמצאו כאן (בפרק הבכורה בטוח, ועל פי הכרזות ההפקה גם לא בהמשך). במקום, תקבלו את סיפורה המורכב ומלא התככים של ממלכת רוברט ברתיאון, החושש לחייו. המלך רודף התענוגות אינו יכול לסמוך על איש, מלבד חברו משכבר הימים, הלורד אדארד סטארק (שון בין). זה שולט בצפון הממלכה של ברתיאון, ונדרש בידי המלך לעזוב את משפחתו ואיזור השליטה שלו, ולהצטרף לצידו של המלך בתור יד ימינו ומגנו.

בתוך העלילה הזו יש לא מעט בלאגן שעדיף לא להזכיר כדי למנוע ספוילרים. מה שכן, עוטפות אותה, מלבד העיצוב המדהים, גם אלימות ומיניות חסרות מעצורים. אני תוהה לעצמי כיצד מקבלי ההחלטות ב-HBO בוחנים אילו גבולות לפרוץ בסדרות שהם בוחרים להפיק. נדמה שבכל פעם הם מנסים לשבור שיא חדש. פעם אמרו להם: נביא לכם ארבע חברות והן ידברו על סקס. זה היה שינוי מרנין לאמריקאיות והוא הצליח לכבוש אותן ולהוליד עשרות חיקוים. אחר כך אמרו להם: נביא לכם ערפדים ששוכבים עם בני אדם בבוטות מינית מופרזת וחסרת כל תרומה לעלילה. גם זה הצליח להם. ועכשיו כשכבר עשו את זה, מה נותר לעשות? חייזרים? אנחנו עוד לא שם. [ספוילר?]נסתפק בסקס בכל סצינה שניה, בגמדים ובגילוי עריות.[/ספוילר] גם האלימות כאן מזכירה את הגבולות שפרצה לא מזמן "המתים המהלכים", עם ראשים כרותים וכדומה. אבל כמו במקרה של הסקס ב"דם אמיתי" ושל האלימות ב"המתים המהלכים", אין לזה ממש תרומה לסדרה בכל אספקט שהוא, ובטח שלא לריאליסטיות שלה. רק דרך להרשים אנשים בבוטות ובוולגריות שאמריקה השמרנית לא רגילה להם.

"משחקי הכס". שון בין.

"משחקי הכס". שון בין.

מכיוון שבנוף הטלויזיוני יש עכשיו בארה"ב פחות או יותר רק את "האחות ג'קי" (אצלנו המצב אולי קצת יותר טוב מכיוון שלקח לכמה סדרות זמן להגיע למסך הקטן אצלנו), "משחקי הכס" נראית כבחירה נעימה להעביר איתה תריסר פרקים. אילולא היה זה המצב, אפשר היה לחסוך את הזמן.

דירוג: ★★★☆☆

משחקי הכס
ארה"ב, 2011
הפצה: yes טלויזיה בלוין, החל מה-20.04.2011 בימי ד' בערוץ yes Action.
קדימון:

יצירה:
דיוויד בניוף
די.בי. וייס
משחק:
שון בין
קית הרינגטון
אייזק המפסטד-רייט
מארק אדי
ג'ייסון מומואה
צ'ארלס דאנס
ג'ון בראדלי
ג'וזף מוול
ניקולאי קוסטר-וולדו
פיטר דינקלייג'
לנה הידי
מישל פיירליי

אחד שיודע

אתה דביל ואין לך מושג
סדרה גדולה

מישהו

סוף סוף הגיע סידרה סבבה!

תומס

הנופים בהחלט מרהיבים. עם זאת, בנוגע לעלילה, אני ממש לא מסכים עם דבריו של המחבר. פרק הפתיחה הציג לנו באופן יפה ועמוק את הדמויות ותככיה – ואת הפוליטיקה השולטת במקום … זה נראה כאילו הפיילוט הכין לנו את קרקע לקראת ההמשך המשמעותי יותר, ואני בהחלט מצפה לאחד כזה. ואגב, הסוף הפיל אותי לגמרי מהכיסא.

אנונימי

אתה כנראה בור שלא מבין מה הוא אומר. הסדרה הזאת מרתקת ומצוינת לגמרי.

דניאל

סדרה ממש טובה! אני לא מבינה מדוע אתה קוטל אותה..
הסוף של הפרק הראשון השאיר אותי עם פה פעור והפיל אותי לגמרי…!
סדרה מעולה שהבאזז סביבה בחודשיים האחרונים היו שווה את זה לחלוטין.
משחק מצוין של כולם(המוכרים וגם הפחות- בעיקר של שון בין הנפלא מ"שר הטבעות"), עלילה מצויינת, אפקטים מעולים וכמובן נוף מרהיב.
בכול מקרה, לכול מי שעדיין לא ראה את הסדרה וקורא את הביקורת הנ"ל- נא לא לשלול! סדרה מעולה

אמיר

מה שאתה אומר על הרייטינג מוכיח כמה חסר הבנה אתה בתחום. א. הרייטינג של כל השידורים של הפרק הראשון עובר את ה 4 מיליון. ב. הרייטינג של הפרק השני כמעט לא יורד מהרייטינג של הפרק הראשון, דבר שכמעט לא קורה באף סדרה אחרת. ג. הרייטינג של הפרקים הראשונים של הסופרנוס בטח לא היה יותר טוב. ד. יש דברים אחרים שמענינים את HBO, כמו כמות המנויים החדשים שנרשמו אליהם, כמות הבאז שהסדרה מייצרת ואפשר למדוד אותה לפי נפח החיפוש ב GOOGLE. תבדוק ותשווה לאימפריית הפשע ודם אמיתי ותראה עד כמה הסדרה הזאת היא להיט מטורף.

עפר

דוקא יש שם דיבור מענין על מיניות כשהיא רוכבת על החאל בניגוד למנהגו הקבוע לבעול מאחור…. מקוה שהקו הזה בעלילה יפותח…

אייל

הביקורת לא מוצדקת בעליל
לא הוזכר פה שהסדרה מבוססת על נובלת המופת של מרטין שנחשבת בעיני רבים וטובים כסדרת הפנטסיה הטובה בהיסטוריה,הסופר עצמו הוא פרפקציוניסט לא קטן ודחה בעבר המון הצעות לסרטים וכ"ו ורק כאשר HBO התחייבו לתת מוצר ברמה הכי גבוהה הוא הסכים לאפשר ליצירתו לעבור למסך הקטן,לאחר צפיה של שלושה פרקים אני אגיד שזה ללא ספק יצירת מופת ופשוט להתעלם מדיברי המחבר פה שמנותקים מהמציאות.

דניאל

חבל שהביקורת שלך על הסדרה מבוססת על מה העזו לעשות ומה לא בסדרות אחרות- הסדרה מבוססת על סדרת ספרים שהחלו להיכתב לפני 15 שנה בערך, ולא על תסריט שנכתב במיוחד לטלוויזיה. ובגלל שלא קראת את הספרים ואתה שופט את הסדרה רק על פי הפרק הראשון- אין לך יכולת להחליט האם האלימות והסקס תורמים לסדרה או לא. לג'ורג' מרטין לא "קרץ" פתאום לעבד את הספרים לסדרת טלוויזיה- הוא פשוט חיכה לאנשים הנכונים שהיו מוכנים לשמור על הנאמנות לספרים (הוא סרב להצעות רבות ושמנות לעבד את הסדרה לסרטים) ועל זה מגיע לו סופר קרדיט (הוא גם היה כותב תסריטים בהוליווד- עד שנמאס לו).
בקיצור- ספרים מעולים, מחכים לספר "ריקוד עם דרקונים", וכפי שמסתבר כבר מ-3 הפרקים שראיתי- הסדרה גם מעולה.

כניראה שאתה לא באמת מבין את הסדרה וגם לא בחנתה אותה כתבתה מאמר מלא שטויות שאני לא מבין איך בכלל הגעתה אליהם עד שסוף סוף יש סידרה מדהימה שמשלבת סקס-מושך מלא צופים
אלימות מדובר פה בסידרה על ממלכה ומילחמה אז למה ציפית שכולם יהיו נחמדים וחמודים עם קוקיות בשיער?
כל הכבוד שכתבתה מאמר אבל הנתונים שלך שגויים הראתה לקוראים שאינך יודע על מה אתה מדבר וכמודם אמיתי גם לסדרה הזאת יהיו עוד עונות ותיראה שאתה טועה 🙂

הביקורת טובה – אני מסכימה. הכותב מבין מה הוא אומר למה אתם סתם מלכלכים? נכון, אני גם צופה בסדרה כי אני אוהבת פנטזיה והיא מהנה.

אבל סצנות הסקס והעירום בשני הפרקים הראשונים היו פשוט כדי למכור את הסדרה לצופים באמצעות סיפוק מידי בלי צורך לחשוב או לדמיין יותר מדי, וזה מקום די נמוך שסדרה צריכה לרדת אליו כדי למשוך צופים.

לצורך ההשוואה, אנו צפו בסדרת המופת "עמודי תבל" (הפקה של רידלי סקוט המצוין) שם תוכלו לראות בימוי עדין וחכם, שלא מראה בצורה גרפית אונס, סקס וגילוי עריות (למרות שהם חלק מעלילת הסדרה) ובכל זאת התוצאה הרבה יותר מרשימה, חזקה, ומפחידה.

אז לסיכום. הכותב צודק…זה מכעיס שסתם דוחפים סקס במקום תוכן רלוונטי, וגם אתם בסה"כ הכל צודקים כי כשמשלימים עם המניפולציה הזולה של במאי משחקי הכס, הסדרה בסה"כ מאוד מהנה.

זהו, אלו היו שני הסנטים שלי.

אחד שיודע

לזאת שמעליי
את, בדיוק כמו הכותב, לא יודעת לאן מתפתחת העלילה.
והכי מצחיק שאת אומרת שמנסים למכור בעזרת קטעי סקס את הצופים, הספרים האלה נכתבו לפני הרבה שנים, וכל קטע סקס כזה כתוב במפורש בספר.
הסקס הברוטאלי בחתונה של החאל? רצון להראות את הברבריות והפראיות של השבט במזרח.
הסקס בין האחים?
זה אחד הסיפורים המרכזיים בעלילה, היחסים בין ג'יימי לסרסיי. ואת קוראת לזה ניסיון למשוך צופים? בדיחה.
טיריון והזונות? טיריון, נחשב כדמות מכוערת. לאורך כל העלילה את תראי שהוא אף סוחר לעצמו זונה שמלווה אותו לאורך תקופה ארוכה. זה חלק ממנו.
הסדרה הזאת זה לא הארי פוטר, לא הכל חיובי ויפה.
ממליץ לך להפסיק לראות כבר עכשיו, למה זה גם יחמיר.

לאחד שיודע… אתה לא הבנת מה כתבתי.

אין לי בעיה עם תוכן העלילה אלא עם הבימוי…
אתה חושב שהארי פוטר ילדותי? אין ספק.

אבל הבימוי של משחקי הכס בפרקים הראשונים גם ילדותי! זה לא סקס "ברוטאלי" בחתונה של החאל. זה סקס של סדרת טלוויזיה נקי ויפה שמתחזה לברוטאלי ומהווה פנטזייה דבילית של סקס "ברוטאלי" שבו הכל נקי ויפה. זה מה שהתכוונתי. לחשוב שזהסקס שהראו בסדרה זה ברוטאלי זה ילדותי… זה סקס מסחרי 🙂

לדעתי הסדרה משתפרת בפרק השלישי והרביעי. אכן השחקן הטוב ביותר בינתיים הוא זה שמגלם את טיריון.

זהו. יש הרבה סרטים וסדרות פחות וולגרים שעל דרך הרמיזה מפחידים ומזעזעים ומעבירים משהו הרבה יותר מלוכלך… כמו "עמודי תבל".

מצד שני יש סדרות מצוינות שהיה בהם סקס ועירום יותר גרפיים כמו "קרניבל" וזה פשוט התאים לסדרה ולא היה בשביל למכור. (הסקס היה בין אנשים שלפי הנורמות שלנו לא בהכרח "יפים")

זה עניין של סגנון וכשרון בימוי.

לכל אחד הטעם האישי שלו וזה בסדר, אבל אולי אם תראה עוד סוגי סדרות תבין למה אני מתכוונת.

שוב, אין צורך לכעוס כל אחד מביע את דעתו וזה בסדר.

אחד שיודע

אם שתי אנשים רוצחים אחד את השני כדי לזיין בחורה באמצע חתונה לא העבירה לך את הברבריות והפראיות של השבט, אני לא יודע מה כן.
ואני עדיין לא מבין אך את אומרת שזה סקס מסרחי אם הסצנות האלו כתובות בספר, הסופר גם ניסה לעשות סקס מסחרי? לא חושב.

תשמעי, בתור אחד שגם קרא את הספרים ויודע לאן זה אמור להתפתח, מבטיח לך שאת עוד תופתעי.
קראתי לא מעט ספרים שלאחר מכן הכינו עליהם סרט, ובכל המקרים זה די כשלון חרוץ.
אבל פה הם באמת מנסים להיות דביקים לספר כמה שיותר(אם כמה תוספות כדי שיהיה יותר קל להבין את העלילה) ופעם ראשונה שאני באמת נהנה מסרט/סדרה שמבוסס על ספר שקראתי.

אחד שיודע

נ.ב
רק עכשיו הבנתי שאת יותר מתכוונת לדרך שבה הסצנות מבויימות, אז תתעלמי ממה שכתבתי לגבי הספר.

אחד שיודע שלום שוב! בסה"כ אני גם נהנית מהסדרה, למרות הביקורת 🙂

ונראה לי שאני גם אקרא את הספרים – הרבה אנשים ממליצים עליהם.

בכל מקרה… חג עצמאות שמח, ונראה מה יקרה בפרק החמישי:)

מישהי

אני דווקא נהנית מאוד מהסדרה! מהרגע הראשון! ואני בהחלט מתכננת לקרוא את הספרים!

אני חושבת שאמרו מספיק שהמבקר לא ממש מבין עניין אז אני מוסיפה!
סידרה נהדרת!

ג'ון שלג

סדרה איכותית, מהפרק הראשון קניתי את הספר וכבר סיימתי אותו, מחכה בשקיקה לפרקים הבאים.

העלילה מצויינת וכך גם התרגום שלה לטלויזיה!!!

מרגיש כמו סרט טוב שלא נגמר

צופה

מעניין על סמך מה ביססת את הביקורת השטחית הזו.
דומה כי אתה פשוט ממשיך קו של דעה קדומה.
מסכים לגבי אימפריית הפשע, באמת ששם היה ואקום גדול בין הPR שנעשה לתוצאה, אך לאו דוקא ב"משחקי הכס".
דווקא היום כאשר כל נושא העת העתיקה נטחן שוב ושוב בסדרות ובסרטים בעשור האחרון, מצליחים היוצרים כאן לתת מין מרקחת חדשה ומרעננת של תככים\סקס\אלימות ובצורה מלוטשת וכיפית לעין.
אכן כמו שאמר אחד המגיבים כאן: כמו סרט מגניב שלא רוצים שיגמר.

טל

ביקורת חלשה מאוד.
אני מזמין אותך לצפות בפרקים הבאים בסדרה, שאם ימשיכו את הקו המצוין של דבקות במקור הספרותי, צפויים לשנות את דעתך. אשמח לקרוא את הביקורת הבאה שלך שתשלול את הביקורת הזו.

טוב סבבה חפרתם תיראו את הסידרה בשקטטטטט!!! ותפסיקו להעביר ביקורות כאילו אתם עובדים בעיתון!!!!

איציק

איזה כיף לראות את התגובות…
הבקורת בעליל לא מוצדקת ורואים כי אין לך מושג לאן זה הולך וכל ההשערות שלך בנוגע לאיך הסדרה תתפתח או אפילו מה הולך בה שגויות … הסדרה אינה סובבת סביב המלך , זהו סיפורן של ממלכות ועמים רבים , המלך שמוצג בפרק הראשון הוא רק חלק קטן בתוך הפאזל המדהים הזה.
חוץ מזה אלימות ומיניות תופסים חלק גדול מאד בחיינו ולהראות אותם על המסך לא נחשב למסחריות .
מקווה בשבילך שתמשיך לראות ומקווה בשבילנו שהם ימשיכו לדבוק בספרים הנהדרים.

איצקו

אין לך מושג ולו חצי מושג, הביקורת וההשערה על התפתחות העלילה כלל לא נכונה, במקומך הייתי מוחק את הביקורת הזו ומונע מעצמי בושה נוספת בתור מבקר.

קיריל

בקשר לכל הבכיינות על סצנות של מין ואלימות, הסצנות הללו הם אחד לאחד למה שהלך בספרים, למי שזה לא יאה שלא יראה ויעבור לערוץ הולמרק.

חוצמזה הסידרה קיבל 9.5 בIMDB וזה אחרי 6 פרקים בלבד.
לכולם מי שראה את 4 הפרקים הראשונים וקצת השתעמם חכו לשלושת הפרקים האחרונים – המוח שלהם הולך לטוס לירח ובחזרה (כמובן אם הסידרה תישאר נאמנה לספרים ואני לא רואה סיבה שלא)

שרון

הסידרה מדהימה..
ברור שלא כל אחד מתחבר לזאנר הזה, הבנתי מהכתבות על הצוות והסופר שזה מאוד דומה.
לגבי הסקס הוא דומה לספר והגיע הזמן להפסיק עם הפוריטניות הצדקנית הזאת, הסצנות משרתות את העלילה
והופכות את הדמויות ליותר מורכבות ופחות פלקטיות
הדמות של הגמד מדהימה..השחקן משחק פשוט מרשים והכתיבה במקום.. מאוד אהבתי אותה.
אני מחכה כל שבוע לפרק הבא.

אין כרגע

איזה סידרה יא ה' המלך מת ונד ניכנס לכלא בתי סטארק ולאניסטר ניכנסים למלחמה!!!!!

אורון

סדרה מעולה עם עלילה מסועפת נופים מדהימים משחק מצויין מומלץ מומלץ

בן

שמעו..הסדרה הזאתי משאירה אותי במתח מפרק לפרק..
כל פרק יותר טוב מהפרק הקודם..כל פרק יש משהו אחר שמשאיר לי את הלסת ברצפההה..
הסדרה הכי טובה שיש

אני ממש לא מבינה את הביקורת, זאת אחת הסדרות המצויינות שראיתי בשנים האחרונות ואני מאוד נהנית מהעובדה שלא מאכילים את הצופים בכפית, אמנם כן יש סצינות סקס אבל הן מהותיות, למשל בסיפור של דניאריז והחאל, כל הרעיון הוא שהיא עוברת מהפך מקורבן שברירי לשליטה אסרטיבית דרך ההבנה שלה שיש צורך בראש ובראשונה לכבוש את ליבו של בעלה, והיא מתחילה מהמיטה. והיא צודקת. זהו ריאליזם בוטה, תואר ששומש רבות בכדי לתאר את הסדרה הזאת,היה יותר מעצבן אם היא הייתה מנסה שיחות נפש מתוחכמות וקלישאתיות והיו מוכרים לנו סצנות לאור השקיעה ומבטים נוגים. אנחנו מבינים את המניעים שלה ככל שהסדרה מתפתחת וזה מה שעושה סדרה לטובה. ובואו נוגה בזה סצנות הסקס לא מוגזמות מדי או בוטות מדי ומאוד נכונות לתקופה שסבבה סביב אדונים ופרוצות, בגידות תככים ופראות. הסיפור של החאל ודניאריז מבחינתי עשה את כל הסדרה. גם התככים והמזימות בסיפורים האחרים נהדרים ומתפתחים ללא הפסקה וגם כאן אין יותר מדי רעש מסביב אלא רק הצגת טבע האדם כמו שהוא- בוגדני ורודף בצע וכוח, בדיוק כמו שהיה במשפחות המלוכה בימי הביניים. כולם בוגדים, גם אלו שאוהבים כמו סטארק ואשתו, שבגד בה והוליד ממזר. מבחינתי זו סדרה מושובחת, העריכה מעט חובבנית, אבל הנופים, המשחק והעלילה מפצים על כך.

יאקוזה

בקיצור, לאחר צפייה בכל פרקי הסדרה ששודרו עד כה (בארה"ב)אני יכול לומר שמדובר באחת מסדרות המופת הטובות ביותר שיצרו אי פעם.
דבר נוסף שלמדתי (אפשר גם להבין מהתגובות) שמבקרים ישראלים הם פשוט "פלצנים" שחייבים להביע דיעה שונה מכל השאר.
חברים, לא להקשיב למילה אחת מהמבקרים, פשוט תצפו בסדרה!

יאקוזה

בקיצור, לאחר צפייה בכל פרקי הסדרה ששודרו עד כה (בארה"ב)אני יכול לומר שמדובר באחת מסדרות המופת הטובות ביותר שיצרו אי פעם.
דבר נוסף שלמדתי (אפשר גם להבין מהתגובות) שמבקרים ישראלים הם פשוט "פלצנים" שחייבים להביע דיעה שונה מכל השאר.
חברים, לא להקשיב למילה אחת מהמבקרים, פשוט תצפו בסדרה!

אנדר

לא ראיתי את הסדרה, אבל הספרים מצויינים ובהחלט אפשר לעשות מהם סדרת טלויזיה מעולה. למרות שיש קטעים שלא הייתי רוצה לראות על המסך.

קיטו

הביקורת שלך נכונה ביחס לאימפרית הפשע אבל לא ביחס למלחמות הכס. אימפרית הפשע מעוצבת ומסוגננת אבל חלולה מפני שהיא לא מספיק מעניינת ובטח שלא עמוקה. אני בד"כ לא מתחבר לפנטזיה, אבל משחקי הכס שואבת אותך פנימה עם הויזואליות המרהיבה והעושר האדיר של העולם שמתגלה לצופה. נכון, זה לא הסופרנוס. אין לה את העומק הפסיכולוגי והרבדים התרבותיים שהיו לסדרת הטלויזיה הגדולה בכל הזמנים. אם כבר, היא יותר דומה ל"סמויה", מפני שבשתיהן נפרש בפני הצופה עולם עשיר ומפותח, ממש יקום מקביל, שעמוס בתככים פוליטיים ומאבקים על כוח. הסמויה היא כמובן הרבה יותר ריאליסטית, ולכן יש בה אמירה חברתית מטרידה שנעדרת ממשחקי הכס. הסמויה היא סדרה טובה יותר. אבל עם כאלו נופים, נשים וצילומים..תענוג צרוף לצפות במשחקי הכס.

אורן

אחת הסדרות אם לא הא…כותב בור, משחק אותה נביא זעם…הלאה איתך, תחליף קריירה. בעצם לך תראה את ספרטקוס דם וגבורה – יותר לרמתך…

Raanan

מסכים עם רז.
זאת העלילה של הספרים.
לא סתם תרגיל להשגת רייטינג.

הפרק הראשון היה הכי פחות טוב מאחרים אבל הסדרה רק הולכת ומשתבחת.
הסדרה היא בין הסדרות הכי טובות שיצאו לטלוויזיה,הפקה מרשמיה,שחקנים מעולים ועלילה מרתקת.
ובאמת שאין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר.
ממליץ על הסדרה בחום(אבל עדיף לא לילדים קטנים,או לילדים בכלל)

אחד

אלי שגב יצאת חומוס, לך תמכור את הביקורות שלך בשוק הפישפשים אולי שם יהיו להן קונים.

[…] של "משחקי הכס" המשיכו להיערם שבוע אחר שבוע, בעוד הביקורת הראשונה שלי מערימה על עצמה מנגד עוד ועוד תגובות שנאה מגולשים לאתר. […]

נועם קורן

סדרה מדהימה !
לא מנסה לרצות את הצופים , נותנת זמן מסך לדיאלוגים ,משתמשת בסקס ואלימות כדאי לפתח את הדמויות ולהראות לצופים את רמת הנחישות שלהם

יצירת מופת !
אני לא רואה איך אפשר לתת לה ביקורת רעה ,אלא אם כן המבקר מעדיף סדרות כמו החברה הכי טובה דל פריס הילטון בדובאי ,מה שאני חושדת הוא המקרה
צריך לשלול לו את המקלדת

דן

סידרה מספר אחת שראיתי . אין דברים כאלה . העלילה היא מופתית עם המון הפתעות לא נמרחת יותר מידי
כתבה לא רצינית בעליל . אני מציע למחוק את הכתבה היא לא מוסיפה כבוד

יורי

לרוב, כאשר לוקחים ספר טוב (או סדרת ספרים) והופכים אותו לסרט או לסדרה התוצאה מאכזבת. (במיוחד אם אהבת את הספרים) כמובן שיש יוצאים מהכלל, וזו בהחלט אחת מהם. התפאורה, הסטים, התלבושות ואפילו נימת הדיבור נאמנים לחלוטין למקור (ככה בדיוק דמיינתי את רוב הדמויות כאשר קראתי לראשונה את הספרים). רמת המשחק היא הגבוהה ביותר שיצא לי לראות על המסך הקטן (במיוחד מי שמשחק את טיריון לאניסטר). מי שחושב שסצינות המין והאלימות לא תורמות כלום לעלילה מראה כי לא קרא מעולם את הספרים. אני ממליץ לכולם לראות שוב את כל הפרקים של העונה הנוכחית לפני שיוצאת העונה הבאה, כי כמעט כל ההתרחשויות קשורות אחת בשניה ומרמזות על העתיד לבוא.

אייל

חתיכת ביקורת עלובה!!! כתב עלוב ומסכן.
סידרת מופת

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?