ביקורת: ת'ור

"ת'ור". כריס המסוורת'.

"ת'ור". כריס המסוורת'.

לעומת גיבורי העל המפורסמים, סופרמן, באטמן וספיידר-מן, לא ידעתי דבר על "ת'ור" – מאיפה הוא בא, מהם כוחותיו, מיהם אויביו או איך הוא נראה. "ת'ור" הוא חלק בסדרה הבלתי נגמרת של סרטים על פי קטלוג חוברות הקומיקס של חברת מארוול, כשבשנה הבאה יהיה הסרט "הנוקמים" (2012) שיאכלס את ת'ור, הענק הירוק וקפטן אמריקה (ביולי נוכל לראות את הסרט אודותיו בכיכובו של כריס אוונס).

כמו ב"סופרמן" (כריסטופר ריב) וב"סופרמן חוזר" (ברנדון רות'), עשו בחוכמה כשליהקו לתפקיד הראשי שחקן אלמוני לתפקיד הראשי – במקרה הזה, כריס המסוורת' האוסטרלי – והקיפו אותו בשחקנים מוכרים, במקרה הזה אנתוני הופקינס, נטלי פורטמן וסטלאן סקרסגארד. קלארק גרג מגלם בסרט את הסוכן פיל קולסון, שאותו גילם בשני סרטי "איירון-מן".

הטירה ב"ת'ור".

הטירה ב"ת'ור".

"ת'ור" מתחיל על כדור הארץ ואז גולש לפלאשבק ארוך ומתיש על תולדותיו של ת'ור. אחרי שצולחים אותו, הסרט עולה על הפסים הנכונים. ת'ור הגבוה והשרירי תקוע בכדור הארץ בעוד שבאסגרד, הכוכב שלו (שבו הגרסה העתידנית של הטירה מ"הקוסם מארץ עוץ"), נמשכות האינטריגות הפוליטיות שכוללות את אבא של ת'ור (הופקינס) ואחיו לוקי (טום הידלסטון).

הטירה מ"הקוסם מארץ עוץ".

הטירה מ"הקוסם מארץ עוץ".

הקטעים על כדור הארץ עובדים מצוין, תודות לחוש ההומור שיש בהם ולקאט דנינגס ("הלילה של ניק ונורה") החמודה, האתנחתה הקומית שנעלמת כמעט לחלוטין בחצי השני של הסרט. החלקים באסגרד פחות מעניינים, ארוכים מדי ובעיקר רציתי שיחזרו לדמויות אנושיות יותר – בקטעים הללו בעיקר עומדים אנשים בחדר ומדברים, אין כמעט התרחשות עלילתית, לא מדובר בטקסטים שייקספיריים ולמרבה הצער ארבעת החברים של ת'ור, שלחמו לצדו ודואגים לו, חסרי כל אישיות.

הסרט המוקרן בתלת מימד לא צולם לשם כך, והדבר ברור – הסיבה היחידה שהמירו את הסרט לתלת מימד היא האפשרות לקחת יותר כסף על כל כרטיס קולנוע. את הסרט ביים קנת' בראנה, על פניה בחירה יוצאת דופן לסרט שכזה לבמאי שידוע יותר בדרמות על פי מחזותיו של שייקספיר (תמיד שווה להמליץ על "המלט" ו"מהומה רבה על לא דבר" המעולים שלו). הוא עושה עבודה טובה, הוא יודע לעבוד עם שחקנים, ויש קטע מסוים עם ברקים (ת'ור הוא אל הרעם במיתולוגיה הנורדית) שיכול לעורר זיכרונות מ"פרנקנשטיין" (1994) המוצלח של בראנה. המלחין הקבוע שלו, פטריק דויל, מספק את הסחורה אך כבר הרשים יותר בעבר ("מהומה רבה על לא דבר", למשל), ויש פה שימוש תכוף מדי בצילום ממבט על.

המסוורת' משחק טוב (לא קל להפוך אדם יהיר לחביב) וקטעי הפעולה משרתים את המטרות שלהם. העלילה הרזה מלכתחילה די מחוררת ודברים שרירותיים לחלוטין מתרחשים כשצריך (כמו בסיפורי המיתולוגיה), אך התנופה בבימוי והחן של השחקנים מצילים את הסרט שנגמר ברוח של 'המשך יבוא' (קלישאה קולנועית מספר 33). אני מהמר שהסרט, שעלה 150 מיליון דולר, ירוויח בין 300 ל-350 מיליון ברחבי העולם, ולא בטוח שיהיה סרט המשך. אחרי כתוביות הסיום ישנו קטע שמוביל לסרט "הנוקמים" (2012) שהזכרתי קודם.

דירוג: ★★★☆☆

ת'ור
ארה"ב, 2011
הפצה: החל מה-28.04.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
קנת' בראנה
תסריט:
אשלי מילר
דון פיין
זאק סטנץ
מארק פרוטוסביץ'
סטן לי
ג'ק קירבי
משחק:
כריס המסוורת'
נטלי פורטמן
טום הידלסטון
סטלאן סקרסגארד
קאט דנינגס
ריי סטיבנסון
אנתוני הופקינס
אידריס אלבה

יאקוזה

תודה,
יש לי שאלה לגבי התלת מימד, שאני חייב לציין שאני כל כך שונא, האם הוא נראה טוב? או שהוא מזכיר את "התנגשות הטיטאנים"?

האם יש הקרנות ללא תלת מימד?

קודם כל- הסרט עצמו לא גרוע כמו "התנגשות הטיטאנים". והתלת מימד פה: בסדר; שום דבר לא בולט מדי ויש עומק בתמונה, שאינה כהה מדי כמו במקרה של "התנגשות".
הסרט לא מוקרן לא בתלת מימד.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?