ביקורת: וביום השלישי

"וביום השלישי". שרון אלכסנדר, הילה פלדמן.

"וביום השלישי". הילה פלדמן, שרון אלכסנדר

ביום השלישי הפריד אלוהים, כידוע, בין השמים למים והיבשה הופיעה, והיה לו עוד זמן לברוא עצים וצמחים, אז הוא אמר פעמיים כי טוב. על "וביום השלישי" בן השעתיים של משה איבגי קשה לומר דבר טוב. איבגי כתב, ביים ומשתתף בסרט שקיבל מימון על סמך שמו והמוניטין (שיצא לו בצדק כשחקן), כנראה, כי קשה להאמין שהוא הגיע מקריאת התסריט היומרני שכתב (עם אסתר נמדר-תמם וורד פוסט).

מעשה בשרה (עלית קרייז), עובדת מס הכנסה שיוצאת לבדוק את ספרי החשבונות של הרב אפללו בעיירה שממנה יוצאת הנערה ניקול (גל סלומון) אל תל אביב כדי לפגוש את החבר האמריקני שלה מייקל (ישי גולן); אלישע (איבגי), מנהל פאב בתל אביב, שיוצא עם שוטרת שאחותה הנשואה אילנה (אפרת בן צור), אם לשתיים, חווה קשיים בנישואיה עם בעלה שלומי (איצ'ו אביטל), ונפגשת עם גדעון (שרון אלכסנדר), זמר שהופיע בבר המצווה של בן אחותה; לוריין (הילה פלדמן) שאמה (חגית דסברג) גוססת; וגם מועמד לראשות הממשלה גורן (עמי ויינברג) ואשתו פנינה (לימור גולדשטיין).

יש נקודות מפגש אקראיות בין הדמויות, אילנה – דמות ראשית למדי – נעלמת לפרק גדול מהסרט, השיחות באנגלית בין ניקול למייקל אינן מתורגמות משום מה, ואין שום רמז למה שמתרחש בסוף הסרט וזה צורם בעיקר כשמועמד לראשות הממשלה מתראיין בטלוויזיה- על אף שמדובר בראיון עם רפי רשף, הגיוני ומתאים שישתלו דברים למה שיקרה בהמשך.

"וביום השלישי". עלית קרייז.

"וביום השלישי". עלית קרייז.

זהו הסרט הראשון שאני רואה שבו הניצבים מעניינים יותר מהדמויות הלא-מעטות שמאכלסות אותו: בחורות המתנשקות בחוף הים, מישהי המנחמת מישהי בוכה ברחוב, שתיים שמנהלות שיחה בשפת הסימנים בתחנת המשטרה, איש הניגש לערמת שקי אשפה ברחוב, אנשים היושבים עם מסכות של מנתחים מחוץ לבית קפה (בשל שביתת מפני הזבל בתל אביב) וחיילת עיוורת הנכנסת למלון.

במילה יומרה שהזכרתי טבוע רצון/כוונה/התכוונות לכוון גבוה. איבגי רצה להראות את הרפש, הדקדנטיות והשחיתות שלא חסרים בחברה שלנו (לא במקרה יש שביתה של מפני האשפה בסרט), אך הוא לא בחר דמויות או מצבים טובים או מעניינים לשם כך.

וביום השלישי
ישראל, 2010
הפצה: החל מה-28.04.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
משה איבגי
תסריט:
משה איבגי
אסתר נמדר-תמם
ורד פוסט
משחק:
הילה פלדמן
שרון אלכסנדר
אפרת בן צור
עלית קרייז
גל סלומון
איצ'ו אביטל
משה איבגי
כרמית מסילתי-קפלן
לימור גולדשטיין
עמי ויינברג

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?