ביקורת: החיים הכפולים של וולטר

"החיים הכפולים של וולטר". ג'ודי פוסטר, מל גיבסון.

"החיים הכפולים של וולטר". ג'ודי פוסטר, מל גיבסון.

יש סרטים שזוכים ליחסי ציבור מהסיבות הלא נכונות. שמם של רוב השחקנים בהוליווד עלה בזמן זה או אחר לתפקיד הראשי של וולטר בלאק ב"החיים הכפולים של וולטר": סטיב קארל, ג'ים קארי, בן סטילר ואחרים. כשג'ודי פוסטר ("שתיקת הכבשים") נבחרה לבמאית, היא הביאה את חברה הטוב מל גיבסון לתפקיד הראשי. גיבסון, שבשנים האחרונות עלה לכותרות (או העלה את עצמו לכותרות) בשל חייו האישיים והתבטאויותיו ופחות בשל התפוקה הקולנועית שלו, משחק טוב ולראשונה בקריירה האמריקאית שלו הוא משתמש במבטא האוסטרלי המקורי שלו. מדובר בסרט טוב, לא 'מצוין', שלא מצליח בארה"ב גם בשל נוכחותו של גיבסון, אך לא רק.

וולטר (גיבסון), מנכ"ל חברת צעצועים נשוי ואב לשניים, מדוכא כבר שנתיים. הוא ואשתו (פוסטר) נפרדים ואין לו יחסים טובים עם שני בניו. כשהוא בשפל המדרגה,הוא מוצא בובת יד בדמתו בונה, וחייו משתנים בזכות זאת. חשבתי שזו קומדיה ושוולטר משתמש בבובת הבונה כדי להגיד דרכה לאנשים דברים שהוא לא מעז לומר בקול המקורי שלו. זו הרבה יותר דרמה מקומדיה, ווולטר משתמש בבובה כדי לפתוח ולפתח באמצעותה חיים חדשים לו ולמשפחתו.

הסרט מצליח לברוח ממלכודות צפויות מדי, למרות שהקטע האחרון היה יכול להיות יותר יעיל לו היה פחות -מה המילה?- חסר ייחוד, ובזאת האשמה נופלת בעיקר על פוסטר הבמאית. זהו הסרט השלישי שהיא מביימת, אחרי הראשון הטוב מאוד ("איש קטן ושמו טייט") והשני הרע ("חופשה משפחתית"). מלבד הקטע האחרון (שאינו רע בכלל, רק… שגרתי על גבול התבניתי), היא עושה עבודה נהדרת. היא, ללא ספק, מוציאה את המיטב מכל השחקנים שלה, מגיבסון ועד אנטון ילכין ("סטארטרק") וזאקרי בות' שמגלמים את בניו, וגם היא עצמה הצליחה ליצור דמות מורכבת אמינה.

"החיים הכפולים של וולטר". אנטון ילצ'ין, ג'ניפר לורנס.

"החיים הכפולים של וולטר". אנטון ילצ'ין, ג'ניפר לורנס

לזכות התסריט של קייל קילן והבימוי של פוסטר עומדת העובדה שהסרט לא גולש להיסטריה או להגזמות, הוא מעניין, בקצב הנכון ועם טון מדויק ולא פשוט ועשוי בחוכמה- לא הכול מוסבר מיד (פורטר לא סתם אומר לנורה "49" בתשובה לשאלה שלה). יצא להם סרט טוב שהם בהחלט יכולים להיות גאים בו. החלקים עם נורה (ג'ניפר לורנס, "קר עד העצם" ובקרוב "אקס-מן: ההתחלה") מוצלחים, אך הטיפול במה שמעיב על חייה עשוי בצורה פחות טובה, וגם משתמשים יותר מדי בעדכונים עלילתיים דרך דיווחים טלוויזיוניים.

ראיתי את הסרט בלי לחשוב על מיהו גיבסון אפילו לרגע. מי שיצליח לעשות זאת יהנה מסרט טוב ומבדר שגם עוסק בדברים שנוגעים לכל אחד.

דירוג: ★★★½☆

החיים הכפולים של וולטר
ארה"ב, 2011
הפצה: החל מה-19.05.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'ודי פוסטר
תסריט:
קייל קילן
משחק:
מל גיבסון
ג'ודי פוסטר
ג'ניפר לורנס
אנטון ילצ'ין
זאקרי בות'

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?