ביקורת: בין השמשות

"בין השמשות". אורלי זילברשץ.

"בין השמשות". אורלי זילברשץ.

בשל היצע הסרטים הישראלים בשנה האחרונה, סרט דרמה בינוני כמו "בין השמשות" הופך לטוב בסרטים דוברי העברית שהוקרנו השנה. הוא מציג משחק טוב, דיאלוגים מוצלחים, ורצון כן להראות אנשים שבדרך כלל לא רואים בסרטים ישראלים: אנשים מן הישוב שחיים את חייהם, בלי שום קשר ל'מצב', לַסכסוך, ללא חיילים או דתיים. זאת מעלה גדולה של הסרט, אך הוא צפוי מדי (פיר פתוח של מעלית, מעניין מה יקרה… ו'גילויים' שונים אחרים לאורך הסרט).

סרטו הראשון של הבמאי והתסריטאי אלון זינגמן עוקב אחרי יום בחיי מספר דמויות: חוה (ריימונד אמסאלם, "שבע דקות בגן עדן") שנוסעת לחפש את אמה הביולוגית דליה (אורלי זילברשץ), עולה מארגנטינה (נטליה פאוסט) שמגיעה לבית חולים בשביל שבנה בן התשע יעבור ברית מילה, הרופא (גל זייד) שאמור לבצע את הניתוח, אלכס (שמיל בן ארי) שאוסף את בתו אושרי (רותם זיסמן-כהן, "גיא אוני") מנמל התעופה אחרי חודשים שטיילה בחו"ל, ושוטר (רמי דנון). מקרים דומים לאירוע שבמרכז הסיפור בין אלכס לבתו עלו מספר פעמים לכותרות החדשות מאז שצולם הסרט לפני שנתיים.

בגיזרת המשחק הטוב, כאמור, ראויות במיוחד לציון זילברשץ ומיכאלה עשת כאמה של אושרי, ששמה לא הופיע בטופס לבחירת המועמדים לפרסי אופיר 2010. עשת מופיעה בימים אלו על המסך הקטן בתור אשת ראש הממשלה ב"ילדי ראש הממשלה".

"בין השמשות". יערה פלציג.

"בין השמשות". יערה פלציג.

אולי לא היה רעיון טוב להגביל את העלילה לשעות היום של יממה אחת. יש קטעים שנמתחים למספר חלקים מבלי שיהיה בהם מספיק תוכן לשם כך, בדומה ללעיסת מסטיק כשכבר אין לו טעם. אין שום סיבה הגיונית שחוה תגרור את בתה הצעירה למסע החיפושים שלה, וגם מבחינה עלילתית כמעט ולא "משתמשים" בבת שלה: היותה בסרט לא תורמת דבר מלבד הידיעה שחוה המאומצת היא אם בעצמה. הבעיה המרכזית שהיתה לי, בסופו של דבר, היא שהסרט לא באמת עוסק ביחסי הורים וילדים כפי שכנראה התכוון. זה לא נכון ש"העיקר הכוונה", בטח לא בכל הנוגע לסרטים.

דירוג: ★★★☆☆

בין השמשות
ישראל, 2010
הפצה: החל מה-23.06.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
אלון זינגמן
תסריט:
אלון זינגמן
משחק:
אורלי זילברשץ
ריימונד אמסאלם
שמיל בן ארי
רותם זיסמן-כהן
נטליה פאוסט
גל זייד
יערה פלציג
רמי דנון
מיכאלה עשת
כליל ארבל

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?