בעלי מלאכה
במאי- דיוויד ייטס ("הארי פוטר 5-7”).
תסריט- סטיב קלובס (כל סדרת "הארי פוטר”) מבוסס על ספריה של ג'יי.קיי רולינג.
שחקנים- דניאל רדקליף, אמה ווטסון, רופרט גרינט.

על מה הסרט?
הפרק האחרון בסאגת הקוסם הצעיר ומלחמתו ברשע.

על מה באמת הסרט?
ספויילר- הטוב תמיד מנצח. עם איזה קורבן אחד או מאה.

הדבר הכי טוב בסרט
האווירה. כל הנוגעים בדבר מודעים למשמעות ההיסטורית של הסרט הזה בתולדות הסדרה שמלווה אותנו כבר עשור, והאווירה בסרט היא אכן של אירוע גדול מהחיים המקבל מימדים מיתיים של ממש, אמיתות נחשפות, תשובות מתקבלות, סיפורים זוכים לקלוז'רים, כל הדמויות שבות לביקור, קטעי זיכרון צפים והפנטזיה בשיאה יחד עם האפלה והאימה שהתפתחו במהלך הסרטים.

הדבר הכי גרוע בסרט
זהו, אין יותר סרטי הארי פוטר! מה נעשה כעת?

אין תמונה
סיום מרשים

הסצנה שתלכו איתה הביתה
סצנת הלחימה הסופית עם אתם-יודעים-מי, איך לא? זו הסצנה לה חיכינו מהסרט הראשון.

הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
הסצנה בין הארי לדמבלדור במפגש בין החיים למוות. מפלס הקיטש קצת עלה על גדותיו כאן. לפחות זכינו לראות שוב את הפרופסור הנערץ.

סקס
בתולי. סוף סוף נשיקה ראשונה, מוצלחת ומפתיעה במיוחד, בין הרמיוני לרון המוכיחה שוב שפחד, ובעיקר פחד מוות, הוא קטליזאטור מעולה לתשוקה וחרמנות. הנשיקה בין פוטר לבח"לתו היתה, לעומת זאת, מעט פרווה.

אלימות
מלחמתית. המפגש הסופי בין הטוב לרוע מרגיש כמו איזו מלחמת עולם של ימי הביניים עם צבאות של שרביטים, ענקים, לוחמי ברזל, נחשים, דרקונים, כיפות-מגן, הרס וחורבן טוטלי של הבית-ספר המיתולוגי יחד עם מספר מיתות של דמויות חשובות יותר או פחות. מזל שמדובר בקוסמים והם יכולים להחזיר הכול למצב המקורי בהינף כישוף, חוץ מאת המתים זאת אומרת.

סטיילינג
גותי. האפלה מתאפיינת גם בעיצוב הסטים והבגדים, הוגוורטס מעולם לא נראה כל כך שחור ומדכא תחת ניהולו של המנהל החדש (אלן ריקמן הגאוני), ותלת המימד הופך את המבוכים, המדרגות, המנהרות והכוכים למפחידים עוד יותר .

פסקול
מלחמתי.

מה למדנו מהסרט?
את מה שאומר דמבלדור להארי- אל תרחם על המתים. רחם על החיים. ובעיקר על אלה החיים בלי אהבה.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
שמרו את הטוב לסוף, אה?

אין תמונה
אפקטים מדהימים כהרגלם

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
ברוך שפטרנו. שום בשורה קולנועית לא הגיעה מהמותג הפופולארי הזה, וחוץ ממצגת מפוארת של מיטב שחקני בריטניה לא ממש הרווחנו כאן משהו.

המשפט הראשון שאמא שלי תגיד
ואני שמעתי שהארי פוטר בכלל אלכוהוליסט, מה הפלא כשמכניסים ילד לעולם השעשועים בגיל כה מוקדם, אני מתפלאת שזה הסתכם רק באלכוהול.

מה ראה הבמאי לפני הצילומים?
"החומה”- כדי לצטט את ילדי התלבושת האחידה והמורים הנוקשים.
"הסיפור שאינו נגמר”- בגלל סצנת הרכיבה על הדרקון.

שורה תחתונה
לא יכולנו לבקש סיום מרשים ומספק יותר לאפוס השאפתני ורחב היריעה הזה, והמלחמה הסופית בין הגיבורים גדלה למימדים הראויים לה. סדרת הסרטים הזו השתפרה עם התקדמותה, מה שהופך את הסרט הנוכחי כנראה לטוב מכולם. האפקטים מדהימים כהרגלם, תלת המימד מרהיב ומוסיף נפח עומק וריאליזם, הקצב מהיר, הסצנות מלאות אקשן ואדרנלין, ובמשך שעתיים ועשרה אין ולו רגע דל ומשעמם אחד. נותר רק לקנא בילדים שרואים את הסרטים לראשונה.

זמן מסך
130 דקות.

>> לכל ביקורות הקולנוע