שתף קטע נבחר

לחיי חיים בריאים יותר

אחרי פורומאים מאוסים, משחק מקדים מתיש ובאיחור של תשע שנים, גם אצלנו התחילה "האח הגדול". סמדר שילוני מתחננת שיתנו למתמודדים לנשום ולספק לנו בידור טהור ונטול אסמסים


 

אם ראיתם ערוץ 2 היום (ב'), בטח שמחתם לגלות עוד סיבה לתת לנו מדליה: ב"קשת" גילו את אמריקה. כמה חבל שהולנד, איטליה, בריטניה, שוודיה ועוד כמה מדינות נידחות גילו אותה לפניהם בתשע השנים האחרונות. אבל זה לא הפריע לה, כרגיל, להמאיס את העניין כולו עוד לפני שהוא התחיל.

 

גיורא חמיצר וטל ברמן הנחו את הפורפליי הכי ארוך ומתיש בתולדות הטלוויזיה, החל משעות אחר הצהריים, הכל כדי שלא יהיה לכם ספק, שהערב התחילה "האח הגדול", ומה בדיוק אתם אמורים לחשוב עליה (תשובה בהמשך).


"האח הגדול". סטראוטיפים אחד אחד (צילומים: ערוץ 2)

 

"אירוע טלוויזיוני חסר תקדים בגדולתו ובעוצמתו!" זעקו תוכניות הקדם, ואני אומרת – וואללה היסטורי. בחיים לא ראיתי ערוץ טלוויזיה שמלקק לעצמו כל כך הרבה. סחתיין. אז ירדתם קצת על "הישרדות", שילמתם את החוב המתבקש לכל המשווקים ששמו כסף על התוכנית והעמדתם פנים ששעשועון הריאליטי שלכם הוא אירוע חדשותי שאי אפשר להגזים בדיווח עליו. זה מילא. אבל למה, לעזאזל, כל תוכנית בערוץ הזה צריכה להיראות כמו "כוכב נולד"?

 

למזלה ולמזלכם, ולא ברור איך זה קרה אצל זכיינית שלוקחת את עצמה כל כך ברצינות, לפחות במשדר הפתיחה פוצצו את הבלון הזה ארז טל ושחקן החיזוק המזהיר שלו, אסי עזר. לפחות שני אלה הבינו שיש להם עסק עם בידור טהור ממשפחת הטראש והצליחו להקליל קצת את הבילד אפ הצפוי עד כאב של הזכיינית (טוב הבנו, וילה, מצלמות, מיטות ממש! אפילו בריכה מחוממת. בסדר, הבית נראה מעולה. עשר. עכשיו אתם מוכנים לעזוב לי את האוזן לרגע?).

 

שעתם הגדולה של הגזים

"האח הגדול" אכן שינתה את פני הטלוויזיה בעולם, אבל כנראה שב"קשת" לא הבינו את זה, למרות שהמשפט הזה שובץ בקריינות שלהם בתדירות בה משובץ שיר של עלמה זוהר בפלייליסט של גלגלצ. נכון שהתוכנית הגיעה לערוץ ישראלי בכמה שנים איחור (כמובן ש"פרויקט Y" נמחקה מספרי ההיסטוריה כי בציונות מותר הכל, וערוץ 2 הוא-הוא הציונות), אבל אם היא כבר פה – לפחות תעשו לה מקום ותנו לה לעבוד. תנו לה לשנות את פני הטלוויזיה.


עזר וטל. היחידים שהבינו שמדובר בטראש

 

כמו שזה נראה עכשיו, אני חוששת שמתכוונים להעמיס אותה יפה למיטת הסדום של שידורי ערוץ 2, ולהפוך אותה לעוד מוצר משומש, חסר נשמה, מגנט אסמסים מזדקן, בלי שום כבוד לכל תרבות הריאליטי שהתוכנית הזאת מביאה איתה. תרבות שאומרת בעיקר דבר אחד – אנחנו פה בשביל להתבדר ואנחנו לא מתביישים בזה. אנחנו פה בשביל להסיר את הגבולות בין הטלוויזיה לבין מי שצופה בה, אנחנו כאן כדי לקבל מראה לא מחמיאה של עצמנו. אנחנו לא פה כדי לדבר דרך העניבה. נראה אתכם עושים את זה עכשיו כמו שצריך.

 

ושוב, למזלה ולמזלכם, את "האח הגדול" יהיה קשה להרוס. כל זמן שאמא זכיינית ואבא רגולציה יסירו את טלפיהם מהילדים שבבית ולא ינסו לחנך אותם על חשבון האישיות שלהם, סביר להניח שנקבל תוכנית סבירה עד טובה. הגדולה של הנוסחה היא שלא משנה באיזה הרכב היא תעלה על המגרש, המשחק תמיד יהיה מעניין. נקווה שהעריכה לא תחנוק את העסק, ותתן למשחק לנשום.

 

על פניו הדיירים של הווילה (להוציא אולי את ליאון - גיי המחמד, שפרה - המעצבת שחזרה בשאלה והברקת המאה – יוסי בובליל, לא ילד ולא זאב, לא שפנפן אלא דורבן שקולע בזמן. אין, זה האיש שיביא את הבשורה) די משעממים. בהפקה לא לקחו סיכון וליהקו פנימה סטריאוטיפים מביכים בשטחיותם – הביץ', ההרצליה פיתוחית, מלח הארץ שהתייצב כמו נציג הסוכנות ללחוץ את הידיים לכולם בכניסה, טברייני שומר מסורת, אשקלונית שבטוחה שבתל אביב אנשים מתים על המדרכות, תל אביבי שחצן ועוד כמה כאלה.

 

נשאר רק לקוות שהטבע האנושי קצת יותר מורכב מזה ושמתחת לתוויות שהוצמדו למתמודדים מסתתרים כמה גזים, שקידוחים עדינים בסיר הלחץ של הווילה יעלו אותם לפני השטח, רק כדי שיתלקחו בטמפרטורת החדר. את "הקומדיה האלוהית" אפשר להשאיר לאליטות. אני בהחלט אסתפק בקומדיה אנושית הגונה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ 2
טל והאב הגאה
צילום: ערוץ 2
צילום: ערוץ 2
הבת שעוד לא יודעת
צילום: ערוץ 2
לאתר ההטבות
מומלצים