וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארץ נהדרת" חזרה: ימותו הקנאים, היא עדיין מצחיקה

לילך וולך

23.1.2012 / 23:04

הקנאים והממורמרים אמנם מחכים לה בפינה, אבל עם האיכויות המוכרות והרכש מצוין, "ארץ נהדרת" היא עדיין חתיכת אוויר לנשימה במציאות הישראלית

מצחיק בישראל – כלומר, לא מצחיק-מצחיק כמובן, רוב הזמן מבאס; אבל מצחיק כי עד שכבר יש משהו שדופק כמו שצריך ולא מזייף, זה מרגיז אותנו. מרגיז אותנו עד כדי רצון לחבל, עד כדי צרות עין, עד כדי תשוקה עזה לראות את המצליחן מחליק על קליפת בננה. כי מי הוא בכלל? מה זה השתן שעלה לו לראש? זו פחות או יותר התחושה שעלתה מקבלת הפנים הרווחת שחיכתה ל"ארץ נהדרת" בפרוס עונתה התשיעית – צקצוק בלתי פוסק, וחיכוך ידיים בציפייה להצביע – הנה, הנה, הנה – אמרנו לכם שזה לא אותו הדבר בלי אסי.

כש"ארץ נהדרת" תרד מהמסך, ועם כל עונה שעוברת מתגנב החשש שלא רחוק היום, יעברו שנים עד לאיזה איחוד היסטורי פה ושם ואנשים לא יפסיקו להתגעגע ולדבר עליה כאל אותה פנינה נשכחת ששינתה את פני הטלוויזיה, שנשכה בפוליטיקאים, שהיו בה חיקויים פנומנליים ואת הקאסט הכי נחשק. אבל כל זמן שזה ניתן לנו כרגע, חינם, בלחיצת כפתור – ננסה למצוא בה כל פגם אפשרי. כי זה הטבע האנושי, ואולי יותר מזה זה הטבע הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכון ראשון שיורה על מנת לפגוע. רועי בר נתן ומריאנו אידלמן מתוך "ארץ נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז כאמור – "ארץ נהדרת" פתחה הערב את עונתה התשיעית ומייד ירתה שלא על מנת להזהיר במערכון צורב על גלעד שליט, וה"טובה" שהוא חייב לבנימין נתניהו. מן המפורסמות שהמערכון הפותח את התוכנית הראשון לעונה, הוא בדרך כלל זה שנותן את הטון באשר לקו שאליו יוצרי "ארץ נהדרת" ייקחו את העונה, ומדובר בקו קיצוני. עם זאת, נראה שב"ארץ נהדרת" דווקא לקחו ללב את הביקורת על שמאלניות היתר שלכאורה בה הלכו בעונות הקודמות, והחליטו לפחות בתוכנית הראשונה קצת לרדת מההארד קור פוליטיקה כדי לפנות מקום לנושאים שהקהל הרחב הפוטנציאלי של "ארץ" יכול להזדהות איתם. עם זאת, שנת בחירות בפתח - ו"ארץ נהדרת" מעולם לא פספסה דרמה פוליטית טובה כדי להיכנס בעצמנו בכל הכוח.

בתוכנית הראשונה – המצחיקה למדי, והמושקעת מאוד – כבר סומן וי על כל הנושאים הנכונים לעסוק בהם אחרי החודשים הסוערים שידעה מדינת ישראל מאז ש"ארץ נהדרת" סיימה את העונה הקודמת. הדרת נשים, יאיר לפיד, ילדים בטלוויזיה, תג מחיר, תוכניות הריאליטי – כולם זכו לטיפול מדויק – גם מבחינת הגרעין הרעיוני, גם בדיאלוגים ובפאנצ'ים, ובעיקר בחיקויים שאין כמו שחקני "ארץ נהדרת" כדי לעשותם, ואין להם שום תחרות בתחומם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאדר החקיינים הכי טובים שיש. אלי פיניש מתוך "ארץ נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכניסה של שני הטאלנטים החדשים לצוות "ארץ נהדרת" היתה לחלוטין חלקה – רועי בר נתן המעולה פשוט קורץ מכל החומרים ש"ארץ" עשויה מהן, וירון ברלד הוא חיזוק של מופרעות וחוסר גבולות לגזרת טל פרידמן. "ארץ נהדרת" הוכיחה עצמה כחממה לגידול קומיקאים מוצלחים, מצליחים ורווחיים – זו עסקה משתלמת לכל הצדדים, ויותר מלכולם זו עסקה משתלמת לקהל.

לא. לא כל רגע היה פנינה, לא כל דקה היתה הברקה. אבל אפשר להפסיק לחכות ל"ארץ נהדרת" בפינה בפרצוף חמוץ, וליהנות – משמח ש"ארץ נהדרת" חזרה, פשוט כיוון שמשמח שתהיה עוד תוכנית סאטירית חכמה ומושחזת. טוב לראות שיש קאדר קומיקאים אינטליגנטי ומוכשר שלא מרגיש צורך לגרבץ את המכנה המשותף הנמוך ביותר שיש לנו בנמצא. ובמציאות הלא מצחיקה בכלל, חשוב מאוד שיהיה מי שיבקר אותה, יפקח עליה עין וגם יצחיק אותנו תוך כדי כך. מי שירצה להמשיך ולהתמרמר, יעשה זאת ממילא. רק עשו טובה ותעשו את זה בשקט – בדיוק משדרים "ארץ נהדרת".

עלמה זק בראיון בלעדי: "צריך עוד כוח נשי בארץ נהדרת"
"ארץ נהדרת" במחאת האוהלים: התגייסות מלאה
"ארץ נהדרת" - מה אתם חשבתם? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully