"רמפארט" – ביקורת

"רמפארט". וודי הארלסון.

"רמפארט". וודי הארלסון.

"רמפארט" (שם המחוז בלוס אנג'לס שבו מתרחש הסרט) הוא כמו שני פרקים של סדרת דרמה משטרתית, רק לא מעניין, מעמיק או טוב כמו סדרה טובה של ימינו. פעם אחת לפני שנים מעטות עבדו בטלוויזיה האמריקאית שחקנים, תסריטאים ובמאים שרצו לעסוק בקולנוע או טרם הצליחו לפרוץ לעולם הסרטים. בשנות השמונים והתשעים רצו סדרות דרמה טובות ומצליחות, ולקראת סוף שנות התשעים כחלק מתהליך מורכב ורב פנים, חל שינוי בסדרות הטלוויזיה האמריקאיות יחד עם ירידה באיכות סרטי הדרמה שיצאו מהוליווד (הדבר קשור, כמובן, לכסף; וגם לפריחת הקולנוע העצמאי, ריבוי ערוצי כבלים שמפיקים סדרות מקוריות, חשיבותן המוגזמת של ההכנסות בסוף השבוע הראשון של סרט, פנייה לקהל צעיר, הורדת סרטים באינטרנט ועוד ועוד).

"רמפארט" מתרחש ב-1999 (באותה שנה התחולל סקנדל משטרתי אמיתי שתוכלו לקרוא עליו בוויקיפדיה), והיה מתאים יותר לראות אותו בשנות השבעים, אז יכול היה, אולי, להיחשב מקורי וחושפני בין "הקשר הצרפתי" ל"סרפיקו". היום ניתן למצוא דמויות מורכבות יותר ועלילות מעניינות יותר בנושאים כאלה בדיוק בטלוויזיה.

וודי הרלסון, ששיחק גם ב"השליח", סרטו הקודם של הבמאי-תסריטאי אורן מוברמן, מגלם שוטר אלים שמצליח לתמרן את המערכת שרוצה להיפטר ממנו. לדייב (הרלסון) שתי בנות, אחת מברברה ואחת מאחותה קת'רין. יחד עם העומס והלחץ בעבודה, הוא מתמודד עם הנשים (חלקן מזדמנות) והבנות בחייו. את ברברה וסינת'יה מגלמות שתי שחקניות שבעיקר עובדות בטלוויזיה: סינת'יה ניקסון ("סקס והעיר הגדולה", "מזל סרטן") ואן הייש ("מצויד").

"רמפארט". וודי הארלסון.

"רמפארט". וודי הארלסון.

וודי הרלסון משחק טוב, וגם הקטעים המשפחתיים משכנעים, אך גם בהם משהו טלוויזיוני מאוד (בשאיפה ל"סופרנוס"), ואין בסרט שמץ של עלילה מקורית או מסקרנת במיוחד. אז עוקבים אחרי השוטר הזה שבא והולך ופוגש אנשים, אלים מילולית ופיזית, יורה ומשקר לעצמו ולאחרים. גם שחקני המשנה המוכרים (סיגורני וויברבן פוסטררובין רייט ונד ביטי) לא מצליחים להוסיף מספיק עניין ל"רמפארט".

דירוג: ★★☆☆☆

רמפארט
ארה"ב, 2011
הפצה: החל מה-23.02.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
אורן מוברמן
תסריט:
אורן מוברמן
ג'יימס אלרוי
משחק:
וודי הארלסון
סיגורני וויבר
אייס קיוב
בן פוסטר
רובין רייט

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?