שתף קטע נבחר

"מרוששות": להיות עני זה קוּל

הסדרה הקומית "מרוששות" רחוקה מלהיות יצירת מופת, אבל היא מצליחה להצחיק, וגם להגיד משהו על פערים חברתיים בין עניים לעשירים

אומרים שאתה יודע שהתגברת על משהו כשאתה מוכן לצחוק עליו. הסיטקום "מרוששות" (2 broke girls) של CBS שעלתה לפני חודשיים בארצות הברית ואתמול ב-HOT, מוכיחה שהמשבר הכלכלי בארה"ב עבר את שלב ה-too soon והגיע לטלוויזיה גם מהצד של הקומדיה.

 

אם זה לא מספיק, הסיטקום שמספר את סיפורן הקורע (לב) של שתי בחורות בברוקלין שממלצרות למחייתן והחלום האמריקני שאורב לפתחן מסתכם בהקמת מאפייה, כבר זכה בתואר הבכורה הקומית הנצפית ביותר בעשור האחרון בארה"ב, וזה מן הסתם אומר שבדיחות על עניים ועל המשבר הן כבר לא מילה גסה, אפילו בעיני הצופים האמריקנים של ערוצי הברודקאסט. (סוציאליזם, לעומת זאת עדיין כן).

 

"מרוששות". נועזת יחסית (צילום: באדיבות קומדי סנטרל) (צילום: באדיבות קומדי סנטרל)
"מרוששות". נועזת יחסית(צילום: באדיבות קומדי סנטרל)
"

 

מקס בלאק (קאט דנינגס) היא מלצרית למודת ניסיון חיים בדיינר ברוקלינאי. קרוליין צ'אנינג (בת' בהרס) היא בתו של איש עסקים ו'מושחת נמאסת', שכל הרכוש של המשפחה שלה עוקל והיא מצטרפת לדיינר כדי להרוויח קצת פפלינוס. החיבור ביניהן הוא חיבור קלאסי לסיטקום קלאסי – שני עולמות מתנגשים, והפעם זה גם כיף, כי העשירים אוכלים אותה והעניים הרבה יותר קולים מהם. לפחות מקס, שמהווה את הציר השפוי מול ערימת ישויות הקיצון שסביבה, שואפת בעיקר להישרדות כלכלית. "אין לי עתיד", היא אומרת, באנטיתזה מרעננת למלצריות שמחלקות אוכל בין אודישן אחד לשני.

 

לא כמו רייצ'ל מ"חברים"

"מרוששות" (שמגיעה מהיוצרים של "סקס והעיר הגדולה") בהחלט עושה מאמץ לייצר אמירה על פערים חברתיים בין עניים לעשירים, או לפחות עניים שהיו פעם עשירים ועדיין חושבים כמו עשירים, ומזכירה במשהו את "רוזאן", אולי הקומדיה הראשונה שהביאה למסך את מעמד הביניים של ארה"ב, שמתמודדים עם בעיות אמיתיות כמו משכורת וחינוך, ולא נראים כמו רייצ'ל מ"חברים".

 

אל תצפו פה ליצירות המופת הקולנועיות שהכבלים מספקים בעשור האחרון, אבל יחסית לסיטקום קלאסי בערוץ ציבורי, "מרוששות" מצליחה להצחיק, וגם להגיד משהו – לא משהו שלא שמענו קודם, אבל היא לפחות אומרת אותו - בלי לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, וזה בדיוק מה שרשם הרופא לאמריקנים המותשים, ואולי גם לנו. היא נועזת יחסית לערוץ ציבורי ("אני אוננתי!" מתעקשת מקס כשהשותפה שלה רומזת שבכתה בגלל פרידה), ועושה מאמץ לשמור על עדכניות (היוש, טוויטר!). נכון שלפעמים היא קצת מזיעה מהמאמץ, אבל היא לגמרי עונה על דרישות צפיית פאן, והיי, יש בה גם סוס!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות קומדי סנטרל
"מרוששות". צפיית פאן
צילום: באדיבות קומדי סנטרל
לאתר ההטבות
מומלצים