"מלון מריגולד האקזוטי" – ביקורת

"מלון מריגולד האקזוטי". טום ווילקינסון, ג'ודי דנץ'.

"מלון מריגולד האקזוטי". טום ווילקינסון, ג'ודי דנץ'.

"מלון מריגולד האקזוטי" הוא סרט מוצלח שעתיד להיות אחד הסרטים המצליחים ביותר השנה בישראל, להוציא את סרטי הפעולה והאפקטים למיניהם, דהיינו: זהו סרט בעיקר לקהל מבוגר- דבר כל כך נדיר ומבוקש(!) בימינו. מהסרט ייהנה הקהל שנהנה מסרטים כאלה, כלומר, מסרט דרמה עם סיפור נחמד, מאוכלס בשחקנים בריטיים מושלמים, צילומים יפים של הודו, ומינון נכון ומדויק של קטעים מרגשים ושורות מצחיקות.

בהקדמה פשוטה ומושלמת אנו מכירים את שבעת האנגלים -זוג נשוי וחמישה "בודדים"- שלא מכירים אחד את השני ועומדים לטוס יחד להודו. הם מתגוררים במלון מריגולד, שנתן לסרט את שמו, ושאותו מנהל סוני (דב פטל, הוא "נער החידות ממומביי"). הדיירים האנגליים לומדים להכיר אחד את השני ואת הודו, מתמודדים עם מקומם בחיים עם גילם המתקדם, וסוני הצעיר עסוק עד מעל הראש בניהול המלון במקביל למערכת היחסים שלו עם אהובתו המקומית.

ג'ודי דנץ' ומאגי סמית' בשיאן בסרט (הן שיחקו יחד ב"זכרונות אהבה מפירנצה" לפני עשרים ושש שנים), וגם שאר צוות השחקנים הבריטי לא מאכזב לרגע. היכולת של כל אחת ואחד מהם להוציא את המיטב גם מהמצבים הפחות-מקוריים ולהצחיק גם במשפטים הפשוטים ביותר, היא מאלפת. הבמאי ג'ון מאדן ("שייקספיר מאוהב", "החוב") לא גולש להיסטריה, מתעכב על דברים כשצריך ומתרחק כשצריך.

"מלון מריגולד האקזוטי". ג'ודי דנץ', דב פאטל.

"מלון מריגולד האקזוטי". ג'ודי דנץ', דב פאטל.

כל כמה שנים מנפק הקולנוע הבריטי סרט "קטן", אנושי, על בני אדם מהשורה, שמזכיר לחובבי הקולנוע הבריטי למה הוא אהוב כל כך. כבר שנים שלא הצטרף סרט ראוי לרשימה (נגיד… "אפריל הקסום", "ארבע חתונות ולוויה אחת", "ללכת עד הסוף", "בילי אליוט", "אהבה זה כל הסיפור"). מי שיבחר ללכת ל"מלון מריגולד האקזוטי" (על אף השם המעט מסורבל), לא יצטער על השעתיים שיעביר בחברת חבורת הבריטים -לפני ומאחורי המצלמה- המוכשרת הזאת.

דירוג: ★★★½☆

מלון מריגולד האקזוטי
אנגליה, 2011
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-15.03.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'ון מאדן
תסריט:
אול פרקר
דבורה מוגך
משחק:
מגי סמית'
ג'ודי דנץ'
ביל נייהי
פנלופה ווילטון
דב פאטל
טום ווילקינסון

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?