ג'ון קרטר (תלת מימד) ביקורת סרט

John Carter Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'ון קרטר (תלת מימד)":
"מביך וילדותי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר John Carter
משחק טיילור קיסץ, לין קולינס, בריאן קרנסטון, סיראן הינדס, ג'יימס פורפוי, מרק סטרונג, וויליאם דפו, דומיניק ווסט, דריל סברה, פולי ווקר, תומאס היידן צ'רץ, סמנתה מורטון במאי/ת אנדרו סטאנטון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לג'ון קרטר (תלת מימד) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מביך וילדותי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע59.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני לא נמנה עם מעריצי הסרט "Wall-E" , אבל אני מאוד מחבב את "מוצאים את נמו". שתי ההצלחות הקולנועיות המסחררות הנ"ל הביאו את אולפני דיסני ופיקסר לשלב פעולה ולשים את מבטחם בבמאי/תסריטאי אנדרו סטנטון שיצר את שני הלהיטים וליצור יחד סרט מדע בדיוני פנטסטי המבוסס על ספרו הקלאסי של אדגר רייס בורואוז, "ג'ון קרטר ממאדים" משנת 1964.הבעיה המרכזית של הסרט המדובר היא שהקהל שלו הוא בוגר. קהל של בני נוער ומעלה, בעיקר בנים שרוצים לראות סרט מדע בדיוני מרהיב עין עמוס סצנות פעולה מהירות. התוצאה הפוכה לחלוטין. סצנות הפעולה המעטות שקיימות לא מספקות את הסחורה, אפילו סצנת הקרב בסוף הסרט לא מעניינת. נראה שסטנטון השקיע יותר בכתיבת תסריט מגוחך עם טקסטים איומים. כך הפך "ג'ון קרטר" מהאירוע הקולנועי הגדול של האביב לאסון קופתי מביך.
העלילה, אם יש כזאת בכלל, עוסקת בג'ון קרטר, חייל מצטיין במלחמת האזרחים האמריקאית המוצא את עצמו במאדים כאשר תושבי הכוכב סובלים מהתקפות של סאב טאן המרושע המופעל על ידי מאטאי שאנג המסתורי. מולם ניצבת נסיכה חכמה, אמיצה ויפה בשם דיה טוריס. יחד עם החייל האנושי מכדור הארץ הם יוצאים להציל את הכוכב מהשתלטותו של סאב טאן.לכאורה העלילה דלה אך בפוטנציאל יכולה לספק שפע של סצנות פעולה מרהיבות, מתח בלתי פוסק ובעיקר חוויה קולנועית מבדרת עבור הצופה הממוצע שרק רוצה לקבל תמורה נאה עבור המצלצלים שהוא השקיע כדי לצפות בסרט הגדול החדש של דיסני בתלת מימד. למרות התקוות הגדולות שנתלו התוצאה הפוכה לחלוטין. היא ילדותית, נמרחת, משעממת ולעיתים קרובות אפילו מביכה. כנראה זה מה שקורה כשאולפני דיסני ופיקסר שמתמחים בסרטים משפחתיים מנסים כוחם בז'אנר לא להם.
הסרט סובל גם מבעיית ליהוק חריפה. טיילור קיסץ הוא גבר נאה מאוד אבל את הסרט הוא בקושי מצליח להחזיק על כתפיו החסונות. עוד יותר איומה היא לין קולינס - מביך אפילו לראות אותה - הגברת הזאת פשוט איומה. אפילו שחקנים ותיקים ואיכותיים כמו בריאן קרנסטון, סיראן הינדס, ג'יימס פורפוי, מרק סטרונג ודומיני ווסט לא מצליחים לעבור מסך. באופן מפתיע דווקא הדמויות המונפשות באנימציית תלת מימד אנושיות ומעניינות הרבה יותר. ברגע שהדמויות המונפשות יותר מעניינות מהשחקנים בשר ודם הדבר צריך לעלות שאלות בקשר לכישוריו של סטנטון כבמאי.כמו בלהיט הגדול ביותר שלו "Wall-E", גם כאן יש רעיון מדליק שאיכשהו לא מגיע למימוש. בסרט ההוא דווקא פרגנו לו. כאן החוויה הרבה יותר קשה. כרגע זאת עוד הפקת ענק מיותרת ומביכה שתגרום לאולפני דיסני לחשוב היטב האם לשכור במאי סרטי אנימציה לביים את הפקת הענק הבאה שלהם. בכל מקרה אפשר לדלג על "ג'ון קרטר" ולראות סרט אחר.
ג'ון קרטר (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2307/10/2014 00:00:23
2/10אייקון ציון
גדול הציפיות שהיו מהסרט כך גודל האכזבה .2 בסולם statham.
שם: מיכאלגיל: 1220/03/2013 18:56:45
2/10אייקון ציון
סרט גרוע עלילה גרועה ארוך משעמם בזבוז זמן לא ממליץ
שם: מיכאלגיל: 1220/03/2013 18:56:45
2/10אייקון ציון
סרט גרוע עלילה גרועה ארוך משעמם בזבוז זמן לא ממליץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט