"נעולים" – ביקורת

"נעולים". גאי פירס.

"נעולים". גאי פירס.

גיא – אני כועס. טוב אני גם מאוד מאוכזב, אבל אני בעיקר כועס. עתה אנסה להסביר מדוע: "נעולים" יכול היה להיות סרט מצוין ולהיות מוזכר באותה נשימה יחד עם האלמנט החמישי המעולה, יש בו הרבה פוטנציאל – החל מליהוק מעניין, כגון גיא פירס המעולה והמניירות המיוחדות-חצי-מחקות-את-בראד-פיט, המשך בעלילה המבטיחה אלימות בתנאי היעדר כבידה למכביר וכלה בתסריט משובץ הומור רב ומוצלח. אולם, למרבה האכזבה, בפועל מדובר בסרט די עלוב, וכפי שאחד מחברי לצפיה הגדיר זאת היטב – יש בו די חורים בעלילה שרק מהם ניתן לייצר עלילה שלימה.

עלילת הסרט מתרחשת ברובה בית סוהר המלא בפושעים הקשים ביותר שישנים בשנת 2071, אלא מה, שבית הסוהר מוקם דווקא בחלל – ושלא תדמיינו לכם עכשיו חבורה של מאות פושעים אלימים ואכזריים מעופפים להם בחוסר כבידה, במעין מחול בלט מגוחך שכזה, כיוון שהקטע של בית הסוהר המיוחד הזה הוא שכל האסירים בו נמצאים בתרדמת – אז יתהה הצופה – אם ממילא ישנים האסירים, אזי מדוע לטרוח ולשלוח אותם לחלל? כמו שאמרתי קודם, מלא חורים בעלילה.

בכל מקרה, ביתו של נשיא ארה"ב (מגי גרייס) מחליטה לקפוץ לבית הסוהר החללי הזה לביקור נימוסין וממש במקרה מתחוללת שם הפיכה של ממש בדיוק עם הגעתה. לכל הבלגאן נכנס סנו (גאי פירס), אשר נשלח להציל את בתו של הנשיא מכל אותם מאות חלאות המין האנושי.

אז ככה, אחד הדברים שהכי חרבו את הסרט היו האפקטים הרבים, שנראו כאילו נעשו באותו אולפן בו נערכים האפקטים של רחוב סומסום – ממש ביזיון. פשוט מעליב. וזה בכלל לא משנה שהסרט לא נהנה מתקציב הוליוודי נדיב, כי סרטים לא צריך לעשות כשלא מוכנים, ובעניין זה יש לקחת דוגמא מג'יימס קמרון שהמתין עם סרטו "אווטאר" למעלה מעשר שנים, עד אשר ניתן יהיה להמציא את הטכנולוגיה עבורו ועד אשר יצליח להשיג את התקציב הדרוש – רק נסו לשער לעצמכם כיצד היו נראים סרטם כמו שר הטבעות או אווטאר לו היו נעשים כסרטים דלי תקציב — בהחלט גורם לצמרמורת.

לזכותו של הסרט רק אציין את צוות השחקנים המכובד שלו, רובם לטעמי עושים עבודה מעולה, בהחלט בהינתן הנסיבות, בינהם גאי פירס, וינסנט ריגן (הקפטן מ-"300", וגם מ"טרויה"), וג'וזף גילגון שממש גונב את ההצגה. מנגד, מגי גרייס, ששיחקה תפקיד דומה גם ב"חטופה" המעולה עם ליאם ניסן, מצליחה להציג משחק אינפנטילי ולא משכנע בעליל.

"נעולים". ג'וזף גילגון.

"נעולים". ג'וזף גילגון.

סיכומו של דבר, מדובר בסרט מפוספס לחלוטין, והדבר היחיד שהופך את הצפיה בו לכדאית הינו המשחק של ג'וסף גילגן, שעושה עבודה מצוינת כפסיכופט. אלא אם ממש ראיתם את כל סרטי האקשן שישנם, וממש אין לכם סטנדרטים, הרי שלא ממש מומלץ לצפיה.

דירוג: ★★☆☆☆

נעולים
צרפת, 2012
הפצה: פורום פילם, החל מה-12.04.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'יימס מת'ר
סטפן סנט לגר
תסריט:
סטפן סנט לגר
ג'יימס מת'ר
לוק בסון
משחק:
גאי פירס
מגי גרייס
פיטר סטורמר
לני ג'יימס
וינסנט ריגן
ג'וזף גילגון

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?