שתף קטע נבחר

"תנוחי": כל ביצ'ית אומללה בדרכה שלה

בטלנובלה החדשה של אורי גרוס "תנוחי", ארבע נשים אקצנטריות מגיעות במפתיע לאי בודד, ולוקחות איתן אגו, ציניות וטירוף לא מרוסן. הסיטואציות הקומיות-מרירות שהן יוצרות עובדות היטב, אבל המנעד הרגשי-נשי קצת פחות

ארבע ביצ'יות שנצצו כמו יהלומים בסדרות האם שלהן וגנבו את ההצגה מהדמויות הראשיות, עושות סיבוב דאווין נוסף ב"תנוחי", הטלנובלה החדשה של אורי גרוס ("השיר שלנו"). הדיילת האולטימטיבית, ברוריה פסקל (אוולין הגואל ב"פיק אפ"), העיתונאית עם הפתיל הקצר, מרב בן בסט (צופית גרנט ב"חשופים"), עידית לינוביץ' (גילת אנקורי מעלה מהאוב את הביצ'ית האם מ"רמת אביב ג'") והנסיכה, נעמי שחר (חנה לסלאו מ"השיר שלנו"). כולן עולות על ספינת העצמה נשית להפלגה אידיאולוגית, רק כדי להיכנס לסירת ההצלה ברגע של כמו-טיטאניק, ולמצוא את עצמן על אי בודד.

 

אי בודד שלא ראה עוד נשים כאלה על חופיו. "תנוחי"  (צילום: אלעד ויסמן) (צילום: אלעד ויסמן)
אי בודד שלא ראה עוד נשים כאלה על חופיו. "תנוחי" (צילום: אלעד ויסמן)

 

"תנוחי" היא למעשה סיקוונס של ארבע סדרות שונות. יש משהו מקסים ברעיון של ארבע דמויות שמגיעות מהבית עם אהבת הצופים, ולא צריכות להנפיק את עצמן מחדש. האתגר הפעם הוא להמזיג אותן יחד לסדרה אחת, ואת זה לפחות חמשת הפרקים הראשונים עושים לא רע. הביצ'יות היו מאז ומתמיד דמויות מעניינות יותר, מה שמסביר גם למה לרוב הן אלה ששורדות את השכחה הקולקטיבית. לא פעם הן הדמויות הכי מעניינות, כי הדמויות המאושרות, מאושרות באופן דומה, אבל הביצ'יות אומללות כל אחת בדרכה שלה.

 

רבקה מיכאלי עושה את העבודה בהופעת אורח  (צילום: HOT) (צילום: HOT)
רבקה מיכאלי עושה את העבודה בהופעת אורח

 

דחקה של טלנובלה

מעצם ההגדרה המכנסת שלה, "תנוחי" היא קודם כל טלנובלה שנועדה להצחיק. ואת זה היא עושה. לעתים באופן קצת מגושם (לדוגמא, הריפרורים לתנ"ך בשירותים של פרידה הכט מ"האח הגדול") אבל לרוב הדמויות עושות את שלהן עם ים של אגו, ציניות, טירוף לא מרוסן ועליבות מורעלת שמופנית אל הסביבה שלהן וכלפי עצמן. ככה הן מייצרות מספיק סיטואציות קומיות-מרירות סלש ספלסטיק, סלש אילן רבינוביץ' בהופעה מהפנטת. כל זה קורה בתוך הזייה אחת גדולה, בתוכה אנחנו מתבקשים להאמין, לטובתנו, שהבנות אכן נלכדו על אי בודד ושאכן נעמי שחר מצאה שם שיח קנאביס.

 

נשים בדרך לאביונן. קנינו? לא בטוח (צילום: HOT) (צילום: HOT)
נשים בדרך לאביונן. קנינו? לא בטוח(צילום: HOT)

 

הסצנות המוצלחות הן אכן אלה שמפגישות בין ארבע הדיוות, ויוצרות סחיפה קומית. אך החלקים שאמורים לייצר מנעד רגשי אצלן ואצל הדמויות הנוספות - לא מצליחים לרגש, והן עקב אכילס של הסדרה, שההצדקה הטלוויזיונית שלה הוא ההבטחה לטראש שכולו "פאן פאן פאן". לפחות מחמשת הפרקים הראשונים נדמה כי "תנוחי" לא ממציאה את הגלגל של הטלנובלות מהעשור הקודם, וקשה לדעת עד כמה ניסחף עם הקו העלילתי שלה. אבל יאמר לזכותה שהיא ערוכה מצוין, שנונה לעתים קרובות, ופוטנציאל ההתמכרות לארבע הדמויות (פלוס הופעות אורח מצמררות של רבקה מיכאלי) בהחלט עונה על הציפיות. ובכל מקרה, שווה להישאר שם, ולו בשביל הסצנה האלמותית בה נעמי שחר מלמדת את ברוריה פסקל להגיע לאביונה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: HOT
גילת אנקורי ב"תנוחי". דמותה מפעם עולה מן האוב
צילום: HOT
לאתר ההטבות
מומלצים