"הנוקמים" – ביקורת #1

"הנוקמים". סקרלט ג'והנסון, כריס אוואנס, ג'רמי רנר.

"הנוקמים". סקרלט ג'והנסון, כריס אוואנס, ג'רמי רנר.

בשנים האחרונות היו לנו את הסרטים "הענק", "איירון-מן", "קפטן אמריקה" ו"ת'ור" המצליחים, ועכשיו גיבורי-העל של כל הסרטים הללו מצטרפים יחד כדי ליצור את קבוצת "הנוקמים" (אליהם מצטרפת האלמנה השחורה מ"איירון-מן 2"), ויחד הם נלחמים בלוקי מ"ת'ור" וצבא חייזרים שמגיעים אחריו לכדור הארץ. אם אהבתם ונהניתם מהסרטים שהוזכרו בהתחלה, תיהנו גם מ"הנוקמים".

באופן מפליא (או בעיקר: לא צפוי, אם זה לא אותו דבר) רוב הסרט מתרחש על כלי מעופף אי שם בשמי כדור הארץ. הקטעים בין גיבורי-העל השונים נחמדים; אני מבין את ההיגיון שבקרבות ביניהם, אך הם לא היו מעניינים במיוחד. כולם טובים בתפקידים שלהם אך רוב הזמן השאיר אותי די אדיש למתרחש עד קטע הפעולה שחותם את הסרט. כך גם מוות שמתרחש בסרט משפיע על הדמויות וקשה להשתתף בצערם.

העלילה בסרט משנית מדי. בדרך כלל יש אנשים בצרה שגיבורי העל יוצאים להציל. פה הם יוצאים להציל את העולם, את האנושות? אך אין שום מעורבות שלנו. אין אפילו איזה סיפור אהבה צדדי ממשי (יש עקבות של משהו בין הדמויות של סקרלט ג'והנסון וג'רמי רנר המיותר). ג'וס וידן כתב וביים את הסרט, ואין מספיק הומור בסרט, למרות שהשורות המצחיקות שבו, רובן מוצלחות. האפקטים באמת מדהימים, ובימינו אנחנו נוטים לקחת אפקטים טובים כמובנים מאליהם, וזה בעצם לזכותם.

סמוך לתחילת כתוביות הסיום יש קטע שמתקשר לקטע הפתיחה של הסרט, אך אין קטע בסוף הכתוביות (רק בארצות הברית הוסיפו קטע שצולם לאחרונה ומתקשר לבדיחה של איירון-מן בסרט). הסרט לא צולם בתלת-מימד אלא הומר בדיעבד, ומדהים שעדיין עושים דבר כזה. אם לא תוכנן מראש להקרנה בתלת-מימד, הדבר מיותר במיוחד. סרט שהוא תוצר (ומוצר?) של חוברות קומיקס וסרטים אחרים, מוביל בעצמו לסרט אחר… "הנוקמים 2". ועם סוף שבוע הפתיחה הטוב ביותר בתולדות הקולנוע האמריקאי -מעל 200 מליון דולר! סכום שגם סרטים מצליחים לא תמיד מגיעים אליהם- וכבר הודיעו שזה יקרה, כצפוי. אז אחרי "איירון-מן 3" ו"ת'ור 2", צפו ל"הנוקמים 2".

דירוג: ★★★☆☆

הנוקמים
ארה"ב, 2012
הפצה: החל מה-10.05.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'וס ווידון
תסריט:
זאק פן
ג'וס ווידון
משחק:
רוברט דאוני ג'וניור
כריס המסוורת'
סקרלט ג'והנסון
כריס אוואנס
מארק רופאלו
ג'רמי רנר
טום הידלסטון
סמואל ל. ג'קסון

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?