שתף קטע נבחר

"הנוקמים": סופר-סרט על סופר-הירוז

לפני שגיבורי "הנוקמים" הצילו את העולם, הם הצילו את דיסני עם הישגים קופתיים חסרי תקדים. הבמאי ג'וס ווידון הוביל אותם בסרט הסופר-הירוז האולטימטיבי, שהוא חוויה קולנועית כיפית ומלאת חן והומור - שמביאה הרבה יותר מסתם אקשן ופיצוצים

הדרמה האמיתית, ההצלה ההרואית ברגע האחרון, אינה מצויה בעלילות סרטי מתח, אלא בין דפי המאזנים של אולפני הסרטים. לפני פחות מחודשים ספגו אולפני דיסני מכה קשה עם יציאתו הכושלת של "ג'ון קרטר" (הפסד של כ-200 מליון דולר). בשעת אסון בסדר גודל שכזה רק גיבורי על יכולים להושיע - ושישה מהם אכן נרתמו למשימה.

 

ביקורות סרטים אחרונות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

הפקת הענק של "הנוקמים" ("The Avengers") שברה את שיא ההכנסות לשלושה ימים בארה"ב (מעל 207 מליון דולר בשלושה ימים, כמעט 40 מיליון יותר מהשיא הקודם, שקבע סרט הסיום של סדרת סרטי הארי פוטר). נכון לעכשיו, זמן מועט לאחר השקת הסרט, ההכנסות העולמיות כבר חצו את קו ה-750 מליון דולר.

 

אפשר לסכם ולומר כי תוכנית החומש של מארוול-דיסני יצאה לפועל כמתוכנן ועל הצד הטוב ביותר. גיבורי העל שקיבלו סרט (ולעיתים שניים) משל עצמם, מאוגדים כאן לקבוצת הלוחמים האולטימטיבית.

 

פרויקט מיוחד: האבולוציה של גיבורי העל

 

למעשה הסרטים הקודמים שימשו כמעין טיזרים לקראת האיחוד המיוחל מכיוון שבהופעות הקודמות של איירון-מן (רוברט דאוני ג'וניור), קפטן אמריקה (כריס אוואנס), ות'ור (כריס המסוורת') לא רק הכרנו את הדמויות שמככבות בסרט זה, אלא גם למדנו פרטים עלילתיים הממשיכים להדהד בסרט הנוכחי. הכל, כפי שתוכנן מראש, מוביל לסרט זה.

 

כריס אוואנס וכריס המסוורת' כקפטן אמריקה וכת'ור ()
כריס אוואנס וכריס המסוורת' כקפטן אמריקה וכת'ור

 

אליהם מצטרף ההאלק, הענק הירוק והזועם, הגיבור הפופולארי, אך הבעייתי לעיבוד קולנועי, שזוכה כאן לגילום השלישי בשלושה סרטים. לאחר גרסת אריק באנה, וגרסת אדוארד נורטון, כעת מגלם מארק רופאלו את ההאלק בצורתו האנושית (המדען ברוס באנר) ועושה זאת באופן מלא חן. 

 

הופעתו של רופאלו (בטכנולוגית motion capture) כהאלק מתפקדת כאתנחתא קומית המושתתת על אופיו הפראי, ויכולת ההרס הבלתי נדלית של היצור. בעוד שני העיבודים הקודמים התקשו בפיתוח הדרמטי של הדמות על פני סרט שלם, הבעיה מגיעה לידי פיתרון בשילובו כחלק מקבוצה גיבורי על.

 

ואם רשימת המלאי הזו לא מספיק ארוכה, יש עוד שתי דמויות שכבר הופיעו בסרטים הקודמים: נטאשה רומנוף, "האלמנה השחורה" (סקרלט ג'והנסון), שכבר הפגינה את יכולות הלחימה האקרובטית שלה ב"איירון-מן 2", והוקאיי (ג'רמי רנר), הלוחם בעל הקשת והמאגר הבלתי נדלה של חצים מיוחדים, שהבליח לחצי דקה ב"ת'ור".

 

הוקאיי והאלמנה השחורה - כל אחד וכליו ()
הוקאיי והאלמנה השחורה - כל אחד וכליו
 

 

"האלמנה השחורה" והוקאיי עברו פיתוח משמעותי ביחס להופעותיהן הקודמות, אך הם עדיין לא מעוררים עניין במידה המשתווה לשאר חבריהם לצוות.

 

צריך לנחש רק שש

על הקרקס אדיר המימדים הזה הופקד ג'וס ווידון, היוצר של "באפי" ו"פיירפליי" - האובר-גיק שאחרי סרט זה יוכתר כמלך של ממלכת גיבורי העל של מארוול. ווידון מעולם לא ניהל הפקה בסדר גודל ובתקציב שכזה, אבל עושה עבודה מספקת ביותר בכל הקשור לסוג ההנאות שאותם הסרט אמור ומנסה לספק: מפגשים ועימותים מילוליים ופיזיים בין גיבורי העל השונים המתקיימים לאורך הסרט, וסצנת קרב ארוכה וגרנדיוזית המפגינה את היכולת שלהם לשתף פעולה בהצלת העולם מפני חורבן.

 

קפטן אמריקה ואיירון-מן. אינטראקציה בין הדמויות ()
קפטן אמריקה ואיירון-מן. אינטראקציה בין הדמויות

 

בפרמטרים של ז'אנר גיבורי העל, הסרטים הקודמים של גיבורי מארוול השיגו תוצאות מעורבות. לאחר "איירון-מן" (2008) המוצלח, הגיע "איירון מן 2" (2010) הבינוני והמצועצע. "ת'ור" (2011) ו"קפטן אמריקה" (2011) היו חביבים, אבל לא התקרבו למיטב של מארוול - "ספיידרמן 2" או סרטי "אקס-מן".

 

ווידון (שהוא גם תסריטאי שותף) מצליח להתגבר על חלק מהחולשות של הסרטים הקודמים. הגודש מאפשר לנוע מדמות לדמות, ומעמעם את מודעות היתר למוגבלויות של חלק מהדמויות. אמנם לת'ור יש פחות חן אבירי מגושם, וטוני סטראק (האדם מאחורי איירון-מן) של סרט זה מרוסן מדי.

 

קפטן אמריקה - סופר הירו לדוגמא ()
קפטן אמריקה - סופר הירו לדוגמא

 

ובכל זאת, הפנטזיה הגיקית (שהפכה ע"פ הראיות לפנטזיה גלובלית) לחזות במפגש בין דמויות אלו זוכה למידה רבה של סיפוק. בהתחשב בכמות הכדורים שנזרקים כאן לאוויר, העובדה שהם לא נופלים יחד לרצפה מהווה הצלחה מרשימה.

 

סוגרים את כל הקצוות

העלילה מחזירה את לוקי (טום הידלסטון), אחיו התחמן של אל הרעם ת'ור, שמנסה לנקום על אירועי הסרט הקודם ולכבוש את עולם המחמד של אחיו. הוא מתכנן לעשות זאת באמצעות קוביית כוח בלתי נדלה שמוצאה באסגרד, ובגיבוי של צוות חייזרים מפלצתי הממתין, לרגע בו הוא יפתח פורטל שיאפשר להם לפלוש לכדור הארץ.

 

טום הידלסטון כלוקי, הנבל הראשי בסרט (מתוך הסרט ) (מתוך הסרט )
טום הידלסטון כלוקי, הנבל הראשי בסרט
 

 

צוות "הנוקמים" מגויס על ידי ניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון), המנהיג שתום העין של סוכנות S.H.I.E.L.D, המופקדת על התמודדות עם איומים גלובליים. מול איום בסדר גודל שכזה, הסוכנים של הארגון אינם מספיקים ויש לנסות ללכד את גיבורי העל האינדיוודואלים לכוח משימה אחד.

 

ווידון מבין היטב את האטרקציה האמיתית של הסרט. לא המלחמה נגד לוקי וצוות החייזרים שלו (למרות שהידלסטון מביא את כישרונו הניכר גם לדמות של לוקי), אלא הקונפליקטים בתוך הקבוצה עצמה. הדיאלוגים מגלים מודעות מתמדת ומשעשעת לחיבור האבסורדי של תעשיין גאון ושחצן, אל רעם נורדי, גיבור אמריקאי שהיה קפוא מאז מלחמת העולם השניה וכוח הרס מפלצתי וירוק. עכשיו לכו ותנסו להציל עולם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מארק רופאלו כענק הירוק ב"הנוקמים"
לאתר ההטבות
מומלצים