שתף קטע נבחר

"למה לצפות כשאתם מצפים": טפשת הריון

אין יותר מדי למה לצפות מ"למה לצפות כשאתם מצפים" - עוד קומדיה מטופשת שמבוססת על ספרי הדרכה אמריקניים. מה בתפריט? חמישה זוגות, חמש שבלונות וסרט מיותר אחד

למה אפשר כבר לצפות מ"למה לצפות כשאתם מצפים" ("What to Expect When You're Expecting")? סרט המצטרף לרשימת ההולכת ומתארכת של קומדיות המבוססות על ספרי הדרכה ועושות זאת בחוסר הצלחה מזהיר.

 

ביקורות סרטים אחרונות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

הרעיון של עיבוד ספרי הדרכה הוא לא פטנט חדש: המדריך הסנסציוני שכתבה הלן גורלי בראון "סקס והרווקה" (1962), שבו היא הציעה לנשים נשואות לחפש סיפוק מחוץ לזרועות בעליהן, הפך כעבור שנתיים לקומדיה רומנטית צמחונית; המדריך הסאטירי "איך להצליח בעסקים בלי להתאמץ" (1952) עובד בהצלחה למיוזיקל קומי בברודווי (1961) ולסרט (1967); הסבב הראשון של סוג סרטים זה הסתיים בפסגת הז'אנר - "כל מה שרצית לדעת על המין ולא העזת לשאול" (1972), הדקונסטרוקציה הקומית של וודי אלן למדריך המין הראשון שנכתב שלוש שנים קודם לכן.

 

סרטי אחיתופל

שלושת הסרטים שהוזכרו מהווים מדגם שמאפשר לקבוע כלל יסוד. העיבודים המוצלחים לספרי הדרכה הם אלו הבוחנים באופן סאטירי את התובנות של המקור, או אלו המשמרים את הממד הסאטירי שמלכתחילה היה בו. במעבר לספרי עצות שמרניים התובנה הזו חשובה כפליים, אך רחוקה מלבוא לידי ביטוי.

 

נדמה כי למעט העיבוד הראשון שפתח את הסבב הנוכחי ("ילדות רעות" של טינה פיי מ- 2004), כל הבאים היו לא יותר מביטוי לעצלות תסריטאים, חוסר מקוריות והיעדר הומור. סרטים שבהם קל לחוש בפסקאות שסומנו בספר ותורגמו לסצנות משמימות המבוצעות על ידי דמויות מקרטון.

 

קמרון דיאז ומת'יו מוריסון מגדלים בטן ()
קמרון דיאז ומת'יו מוריסון מגדלים בטן

 

ב"הוא פשוט לא בקטע שלך" (2009) הוצג ניתוח כושל של כישלונות במערכות יחסים. ב"אין לי מושג איך היא עושה את זה" המשעמם שרה ג'סיקה פארקר תמרנה במיומנות מיגעת בין משימותיה כאם, רעיה ואשת קריירה. ולבסוף "Think Like a Man", שיצא לפני כחודש בארה"ב, ובו נשים מנסות לפענח את בעליהן באמצעות ספר העצות של סטיב הארווי, זוכה לביקורות בינוניות.

 

למקבץ לא מרשים זה מצטרף גם "למה לצפות כשאתם מצפים" שנושאו הוא התלאות אותם עוברים זוגות, ובעיקר הנשים, בתשעת החודשים מרגע ההפריה ועד הלידה. ספוילר – כולם סובלים. עוד ספוילר – גם אתם תסבלו. בדומה לעיבודי ספרי הדרכה קודמים, גם כאן הריבוי של סיטואציות מתורגם למספר רב של דמויות, המאפשרות לכסות "סוגיות". השטחיות המובנה לצורת עיבוד זו היא מכשול שעליו הסרט רחוק מלהתגבר.

 

דניס קווייד וברוקלין דקר. הריון בלי בעיות ()
דניס קווייד וברוקלין דקר. הריון בלי בעיות

 

האירועים בסרט מושתתים על ריבוי הבעיות שהוצגו בספר ההדרכה הקלאסי והפופולארי של היידי מורקוף שיצא לראשונה ב- 1984. כמעט כל אי נוחות פיזית ונפשית שהוזכרה תהדהד גם בסרט. ח'צקונים של הריון. טחורים. נפיחות. הגוף ההריוני סוף סוף מוצא את ייעודו הנעלה כמאגר בלתי נדלה לבדיחות ברוח הקומדיות המחוספסות העכשוויות.

 

הולדנו חמישיה

אז בכמה דרכים ניתן לסבול בזמן הריון? הבה נספור: הזוג המתקשה ללדת ושנכנס להריון מפתיע - וונדי (אליזבת בנקס), כותבת ספרי ילדים על פלאי ההנקה, ובעלה גארי (בן פאלקון). היא בתפקיד ההרה הסופר לחוצה, והוא הבעל הרופס, ההולך ומשמין במהלך הלידה, ומובס תדיר במלחמת האגו מול אביו ראמזי (דניס קוויד), זכר אלפא שפרש עטור תהילה וממון מנהיגת מרוצים.

 

אשתו הצעירה והשווה סקיילר (הדוגמנית ברוקלין דקר שמפתיעה בהופעה קומית סבירה למדי) נכנסה גם היא להריון. תאומים, אבל ללא כל בעיה, וכמעט ללא השפעה על גזרתה המושלמת. שעורה בעיניהם של הבן ואשתו.

 

הולי (ג'ניפר לופז) היא צלמת תינוקות שלא מצליחה להיכנס להריון, ומנסה, יחד עם בעלה אלכס (רודריגו סאנטורו) לאמץ תינוק אתיופי. אלכס המבולבל מהתהליך מוצא נחמה בחברת קבוצת אבות בהנהגתו של ויק (כריס רוק). הם נפגשים לטיולי תינוקות בפארק, ומדמיינים בינם לבין עצמם כי לא סורסו לחלוטין.

 

קמרון דיאז משמינה מנחת ()
קמרון דיאז משמינה מנחת

 

מול הזוג המאמץ יש את אלו שמקבלים תינוק לא מתוכנן. רוזי (אנה קנדריק) ו-מרקו (צ'ייס קרופורד) הם שני צעירים המפעילים מזנוני מזון ניידים מתחרים. עבר לא ממומש, וניצוצות הדדיים, מובילים לבילוי חטוף על פגוש של מכונית. מכיוון שבשלל אופציות ההריון בסרט המילה "הפלה" אף פעם לא מוזכרת, צריכה להימצא דרך ליצור סיפור רומנטי מנקודת מוצא זו.

 

ולבסוף ג'ולס (קאמרון דיאז) מדריכת כושר בריאליטי הרזייה אגרסיבי. שרירי הבטן יצוקי הפלדה שלה עומדים להיעלם כשאוון (מת'יו מוריסון),

בן זוגה לתוכנית ריאליטי ריקודים עם סלבריטאים, מכניס אותה להריון. הם צריכים להתגבר על הפער הגיאוגרפי (היא חיה בלוס אנג'לס ואוון, כמו שאר הדמויות בסרט, באטלנטה), ועל האישיות הדומיננטית יתר על המידה של ג'ולס.

 

חמישה זוגות, חמש שבלונות. חמישה סיפורי סבל כמעט נטולי הומור מוצלח שבסופם מוכרים לנו את האושר המושלם - התינוק מגיע. להתראות בסרט ההמשך שבו יוצגו שלל בדיחות על הפרשות ואיבוד שעות שינה בשנה הראשונה שלאחר הלידה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רודריגו סאנטורו וג'ניפר לופז ב"למה לצפות כשאתם מצפים"
לאתר ההטבות
מומלצים