שתף קטע נבחר

"פיראנה 3DD": יש הרבה דגים בדם

בשר אדם כמזון לדגים, איברים כרותים מכל המינים והסוגים, ודיוויד האסלהוף בתפקיד בדיחה על עצמו - זהו התפריט של קומדיית האימה "פיראנה 3DD", שיותר משהיא מפחידה וגועלית, היא בעיקר מצחיקה בטירוף

סרט שנושא מידת חזייה בכותרתו בלי טיפת בושה אמור להקפיץ זעם פמיניסטי ולגרור ביקורת על החפצה של נשים כאל חתיכת בשר בלי פנים (ואכן, בפוסטר הסרט לבחורה העלומה בעלת המרפסת העצומה אין ממש פנים). ובכן, נכון, אבל בדיוק כמו קודמו, "פיראנה 3D" לא בא להעליב אף אחת ואחד, אלא בעיקר לצחוק על כולם, בצורה חסרת עכבות וחסרת התנצלות. בסרט כולם מהווים שוק בשר אחד גדול לכמה דגים רעבים, וזה עובד, לא מכעיס, ובעיקר קורע מצחוק.

 

ביקורות סרטים אחרונות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

 

העלילה בקצרה מעבירה את אימת הדגים הקדמוניים לקרבת פארק מים בבעלותה של מאדי (דניאל פאנבייקר), אותו שיפץ אביה החורג (דיוויד קוצ'נר)  לאחר מת אמה. בדומה לדמות במאי סרטי הפורנו מהסרט הקודם, צ'אט האב החורג הוא אדם שהופך חרמנות גברית להזדמנות עסקית. הוא הפך את המקום לחגיגת שדיים, כשהחליף את כל המצילים בחשפניות (אל דאגה, הן מורשות בעיקרון להציל חיים או לפחות לתת הנשמה מפה לפה), לחרדתה של הבת החורגת בעלת הערכים וחובבת הביולוגיה הימית.

 

מאדי ששבה לחופשת קיץ מתמודדת לא רק עם השינוי הקוסמטי של הפארק החביב עליה, אלא עם אקס שהוא גם שוטר בלונדיני וחתיך שמנסה לחזור לתחתוניה (כריס זילקה), עם חבר ילדות שמאוהב בה (מאט בוש) ועם המון דגים עם שיניים חדות. מה להם ולבריכה מלאכותית תשאלו? בואו רק נגיד שהמשיכה שלהם למים עם הכלור מספיקה כדי לייצר סצנת פתיחה עם ריח רע וגופה של פרה, ומסר חברתי סביבתי - ולא נוסיף, כי זה לא כזה משנה.

 

איברים גדולים - קטועים ומחוברים ב"פיראנה 3DD" ()
איברים גדולים - קטועים ומחוברים ב"פיראנה 3DD"

 

הגיבורה וחבריה מנסה למנוע מהדגים להגיע אל תוך פארק המים ביום הפתיחה, מה שעלול להוביל לקטסטרופה צבעונית ומזעזעת. בדרך היא מפגינה נוכחות נשית של מנהיגה חכמה ואמיצה, כזו שאומרת לגברים סביבה מה לעשות, נכנסת לבד למים ולא ממש מפחדת מכלום.

 

החליפו את המים בבריכה

צוות הבמאי והכותבים התחלף לחלוטין מהסרט הקודם לסרט הנוכחי. הפעם מופקדים על פארק המים הבמאי ג'ון גולגר שזה סרט האימה הרביעי שהוא מביים באורך מלא, והכותבים פטריק מאלון ומרקוס דנסטן, שכתבו כמה מסרטי ההמשך של סדרת "המסור", וכן ג'ואל סוויסון שהפיק עשרות סרטי אימה.

 

הם מצליחים לשמר את אותה רוח שטות מלאת הומור שחור מהסרט הקודם. אם ב"פיראנה 3D" הקדישו יותר זמן לבניית דמויות, כאן העבירו חלק גדול מכובד המשקל להתרחשויות מקפיצות בתלת ממד, וסיטואציות משעשעות, רצוי בהשתתפות דיוויד האסלהוף - ה"הוף" כפי שהוא מכונה ומכנה את עצמו בסרט, וטוב שכך.

 

דיוויד האסלהוף - כמו ב"משמר המפרץ" ()
דיוויד האסלהוף - כמו ב"משמר המפרץ"

 

גיבור "משמר המפרץ" ו"אביר על גלגלים" מופיע בתור פארודיה מודעת וקולעת על עצמו, כסלבריטי דרג ז' (ותכף נגיע גם לאיבר הזה). הוא כותב שירים איומים על סינתיסייזר נייד, מופיע עם אותו בגד ים ומצוף אדומים ומנסה לרוץ בהילוך איטי עד שנגמרים לו האוויר והמעריצות.

 

בניגוד לכריסטופר לויד שחוזר בתפקיד קצרצר ולא מאוד מורגש, ה"הוף" הוא הדובדבן שבקצפת המדממת. ולמי שיחכה טיפה אחרי כותרות הסיום, הוא חוזר עם סצנות נוספות - כולל מחווה מעולה לשיר הפתיחה של משמר המפרץ.

 

מה רוצה התולעת?

כקומדיית אימה, נחמד גם לקפוץ במושב מדי פעם כשאיזה דג מתקרב מהר ובהפתעה בתלת ממד. על אף שסרט מסוג כזה עלול לא פעם להיראות זול עד להחריד, השקיעו כאן די בטכנולוגיה ובאפקטים, כך שהדגים - גם אם לא נראים אמיתיים לגמרי - עושים רוב הזמן את העבודה.

 

אוי זה נראה כואב. דם במים ()
אוי זה נראה כואב. דם במים

 

וכיאה לסרטי אימה, גם כאן יש טוויסט על קונספט הבתולה - הפעם בדמותה של שלבי (קטרינה בודן) שרק רוצה לעשות את זה בפעם הראשון לפני שהדגים או משהו אחר יהרגו את כולנו. לא נרחיב, אבל מותר לציין שמה שקורה בינה ובין איבר המין של המועמד התורן לביתוק ביתוליה, נגמר באופן שגורם לפין שנאכל בסרט הראשון להיראות כמו חטיף זניח.

 

אז לא מדובר בסרט לכל המשפחה כמובן, אבל לבני הטיפשעשרה ומעלה חובבי הז'אנר מדובר בבידור קיצי קצת דבילי, טוב ומצחיק לא פחות ואף יותר מקודמו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיוויד האסלהוף. צוחק על עצמו
לאתר ההטבות
מומלצים