וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדגסקר 3": יגרום להורים לבקש מהילדים לקחת אותם לקולנוע

22.6.2012 / 7:47

הפרק השלישי של סדרת האנימציה לא תמיד יודע מה לעשות עם האנרגיות שלו, אבל בסך הכל מדובר בחוויה פרועה שתענג את המבוגרים יותר מאת ילדיהם

שני הפרקים הראשונים בסדרת "מדגסקר" היו נגועים בכל הרעות החולות של עולם האנימציה העכשווי. למעשה, הם לא ממש היו סרטים, כי אם מעין תשובה קולנועית לפסטיגל: מופעי בידור מחושבים היטב, עתירי כוכבים וגימיקים ונטולי נשמה אמנותית, שנועדו בעיקר לספק תעסוקה לילדים בחופש. ההורים, הדודים והאחים הגדולים שלקחו את העוללים הללו ל"מדגסקר" ולהמשכון שלו, עשו זאת באין ברירה וסבלו מכל רגע.

לפיכך, לא היתה שום סיבה לתת אמון ב"מדגסקר 3", הפרק השלישי, הטרי והבלתי נמנע בסדרה המצליחה. אך באופן מפתיע בלשון המעטה, הוא מתגלה כסרט נהדר, שיש בו עבודה קולנועית אמיתית מהרגע הראשון ועד האחרון. למעשה, מידת הדמיון, האנרגיה והתעוזה שקיימת בו יוצאת דופן בכל קנה מידה, ולא רק בעולם האנימציה.

ניכר כאן עד מאוד כי לבמאי הבית של אולפני דרימוורקס, אריק דרנל, טום מקגרת וקונרד ורנון, הצטרף הפעם במפתיע התסריטאי נוח באומבך ("חיים בין השורות"), המוכר דווקא מיצירות בוגרות וחדות כתער. בהתאם לכך, לעתים נראה כי הסרט הזה יענג מבוגרים יותר מאשר ילדים.

במובן מסוים, אפשר לומר כי "מדגסקר 3" ממשיך את דרכו של "רנגו" מן השנה שעברה – גם הוא תוצר אנימציה של אולפן הוליוודי שלכאורה נוצר לגיל הרך, אבל התגלה כסרט מטורלל לגמרי; כה מטורלל, עד שאפשר היה לתהות מה היוצרים שלו לקחו לפני עשייתו. אם במקרה של "רנגו" בעל הניחוח המקסיקאי, הוא נראה כתולדת שימוש בפטריות, הרי שב"מדגסקר 3", לעומת זאת, התחושה היא שמדובר בתופעת לוואי של סמים ממריצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היפר-אקטיבי, אלגנטי ומרהיב. מתוך "מדגסקר 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה לכך היא שזהו סרט היפראקטיבי להפליא שנע בקצב משולח רסן, והוא כזה כבר מהדקה הראשונה. אין בו אקספוזיציה, כותרות פתיחה מתחכמות, שיר נושא או שום דבר כזה – בום! רק מתיישבים באולם וכבר מתחיל האקשן.

במרכז האקשן הזה עומד מסע השיבה הביתה של האריה, הזברה ושאר החיות החביבות המוכרות לנו משני הפרקים הראשונים. כזכור, בפעמים הקודמות הן התגלגלו מניו יורק לאפריקה ומשם למונטה-קרלו, ועתה מתברר כי ברצונן לחמוק מן היבשת הקלאסית ולשוב לתפוח הגדול. כדי להצליח בכך, יהיה עליהן להצטרף לקרקס נודד, להתוודע לצדדים הטובים יותר והטובים פחות של אירופה, להכיר דמויות בנות לאומים שונים ובעיקר להיאבק בפקחית צרפתייה חסרת פשרות, המתעבת כל יצור שאינו בן אדם וחלמה מאז ומעולם להניח את ידיה על מלך הג'ונגל.

למען האמת, המיקום של הסרט במונאקו וההקפדה שלו לתת בו ביטוי גם לדמויות איטלקיות, רוסיות וכיוצא בכך הם מהלכים כלכליים גרידא – חלק מן הניסיון ההוליוודי המתמשך לקרוץ לשוק הגלובלי כדי ליישר קו עם החשיבות המתעצמת שלו במאזני ההכנסות הכלליים. אז נכון, "מדגסקר 3" ככל הנראה לא היה מתרחש בצרפת ובשכנותיה לולא הצורך לסחוט עד תום את הפוטנציאל של הקהל בפריז ובשאר ערי היבשת, אבל זה לא כל כך נורא, כי התוצאה הסופית מפיקה את המיטב מן האילוץ הזה.

בהתאם לכך, האנימציה מביאה אל הבד את נופי ההתרחשות בצורה מרהיבה ומענגת; דמויות המשנה שהגיבורים פוגשים ברחבי היבשת עסיסיות ומשעשעות; וההרפתקאות שכל אלה עוברים יחד אלגנטיות ובכל זאת פרועות, כמיטב הרוח האירופאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציון 10 על שמחת החיים ואהבת הקולנוע, ציון 7 על הביצוע והליטוש. מתוך "מדגסקר 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, ובמובן מסוים זה באמת כך: "מדגסקר 3" כל כך עשיר ויזואלית שתמיד יפה להסתכל בו, ויש בו מידה כה גדולה של דינמיות ושל רצון טוב שתמיד מעניין לעשות זאת, אבל הוא לא תמיד מצליח לפגוע בול.

וכך, ככל שהעלילה מתקדמת, מתגלה כי "מדגסקר 3" מתקשה לגייס את אורך הנשימה הדרוש לריצה שלו. לא כל הבדיחות עובדות, לא כל הדמויות מתפתחות באופן מספק ולא כל קווי העלילה מוכיחים את עצמם. שמחת החיים ואהבת הקולנוע של הסרט הן ברמות הגבוהות ביותר – אך היכולות שלו לממש את כוונותיו הטהורות אינן כאלה.

למרות זאת, "מדגסקר 3" הוא בסך הכל חוויה קולנועית מהנה ביותר, שמצליחה להפתיע בשלל הברקות ומשכילה לעורר סימפטיה גם ברגעיה הפחות טובים. הוא גם מציב רף גבוה לסרטי האנימציה שיגיעו בהמשך הקיץ, ובדומה ל"רנגו", מוכיח שוב כי מיטב התוצרת מסוג זה כבר לא מגיעה בהכרח מפיקסאר. חשוב מכך, במקרה שלו, בניגוד למה שקרה עם שני הפרקים בסדרה, הפעם מסתמן כי לא יהיו אלה הילדים שיבקשו מהוריהם לקחת אותם לקולנוע כדי לראותו, אלא דווקא ההורים שיפצירו בצאצאיהם לעשות זאת.

"מדגסקר 3": איפה ומתי רואים?

"מדגסקר 3": עקבתם אחרי העלילות הקודמות של החיות? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מדגסקר 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully