"ספיידרמן המופלא" – ביקורת #1

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

לא התכוונתי להשוות בין "ספיידרמן" (2002) המשעמם עם טובי מגוויר ל"ספיידרמן המופלא" החדש, אך זה בלתי נמנע במקרה הזה. במקום סרט רביעי בסדרה המצליחה במיוחד בבימוי סאם ריימי ובכיכובם של טובי מגוואייר וקירסטן דאנסט, הוחלט לאתחל את סדרת הסרטים על גיבור-העל המפורסם (שלישי רק לסופרמן ולבאטמן) עם במאי אחר (מארק ווב, הבמאי של "500 ימים עם סאמר") ושחקנים צעירים. על פניה, לא החלטה רעה בהכרח.

אז נראה שוב את פיטר פרקר עובר לגור עם דודיו, עכביש עוקץ אותו, איך הוא "הופך" לספיידרמן, נלחם בפושעים ברחוב, מסתיר את זהותו ומתפרסם בציבור. זה בסדר וצפוי, אך הבעיה במקרה הזה: הכול דומה מדי למה שראינו בסרט מלפני עשור. אמנם כל השחקנים מוצלחים, אך קשה למצוא הצדקה אמיתית לסרט הזה מלבד הידיעה שהשם "ספיידרמן" שווה שובר קופות מובטח שיכניס מאות מיליוני דולרים, וזה כל מה שמעניין אותם ("אותם" שווה המפיקים, האולפנים בארצות הברית).

ההורים של פיטר פרקר משאירים אותו בילדותו עם דודו ודודתו בן ומיי (מרטין שין וסאלי פילד). מיד העלילה קופצת לתיכון ופיטר הוא תלמיד שקדן וצלם חובב (אנדרו גארפילד, "הרשת החברתית") שמאוהב בבת כיתתו גוון סטייסי (אמה סטון, "העזרה", "באה בקלות"). ואז הוא הופך לספיידרמן. ואז יש עניין עם מדען ועם איש חוק שנכנס מאוחר לסרט ואין מה לכתוב עליהם: הם די רגילים ומוכרים, ותפקידם ליצור איזושהי מראית עין של "הסתבכות" בתסריט הלא מסעיר של הסרט.

העלילה פשטנית מאוד והסרט ארוך מדי. חוץ מזה אין הרבה דברים רעים שאפשר להגיד על הסרט, אך גם אין הרבה דברים טובים להגיד עליו. בין הדברים הטובים שיש לציין: חוש ההומור בסרט, הקטע שבו פיטר מגלה את כוחותיו החדשים והקטעים בינו לבין גוון. אנדרו גארפילד הוא שחקן נפלא, נוגע ללב, והקטעים שלו עם אמה סטון מוצלחים. סרט המשך כבר מובטח, ויש לקוות שישקיעו בסיפור העלילה שלו.

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד, אמה סטון.

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד, אמה סטון.

ושוב אגיד שההקרנה בתלת מימד מיותרת? כן. הסרט בן שעתיים ורבע, ורק ב"ורבע" עושים שימוש בתלת מימד. שאר הזמן מדובר בדבר מיותר ומרגיז. גם בארץ חייבים להקרין את הסרט גם בגרסה נטולת המימד השלישי והמשקפיים המיותרים.

אגב, אין צורך לחכות לסוף הכתוביות כי אין קטע חותם, אך אל תקומו מיד כי יש קטע נוסף (די מיותר) אחרי שמתחילות כתוביות הסיום.

דירוג: ★★★☆☆

ספיידרמן המופלא
ארה"ב, 2012
הפצה: החל מה-04.07.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
מארק ווב
תסריט:
ג'יימס ונדרבילט
אלוין סרג'נט
סטיב קלובס
משחק:
אנדרו גארפילד
אמה סטון
ריס אייפנס
מרטין שין
סאלי פילד
דניס לירי

ביקורת טובה. אבל רק תיקון קטן: הגרסה הדו מימדית מוקרנת בארץ.

צודק, ותודה. או: תודה, וצודק.

ג'וני 3d

אתה מזעזע אותי , אחד הסרטים הגרועים של השנים האחרונות

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?