ביקורת: בעל מזדמן / The Accidental Husband

בעל מזדמן

הקומדיה "בעל מזדמן" חביבה למדי מהסוג שלא מזיק ולא מרהיב מדי.

"בעל מזדמן" הוא לא בדיוק קומדיה, וגם לא בטוח שלחלוטין רומנטי, אלא סתם סרט חביב להנעים איתו את הזמן. נקודת הפתיחה של הדמויות בסרט היא מקום עצוב למדי שלא מקבל מספיק יחס, ומפנה בזריזות את מקומו לשינוע היחסים במשולש האהבה המתפתח במרכזו. הסרט לא מנסה להיות קומדיה קלילה וזורק את הצופים למיני סיטואציות עם כמה רמזים קולנועיים, כך שלבסוף נראה יותר נמהר מברור.

אומה ת'ורמן היא מגישת הרדיו, ד"ר אמה לויד, המטיפה לנשים מעל גלי האתר כיצד חייהן צריכים להיראות: הגבר של כל אישה צריך להיות אדם מיושב שיוכל לדאוג לה ותו לו. אהבה לגברים פרועים היא כמו הידלקות של תיכוניסטיות, ואין לה מקום בחיים האמיתיים. אם אמה מקשיבה לעצמה, ועומדת להתחתן עם הגבר המשעמם, ריצ'ארד בראטון (קולין פירת'), כך יעשונה גם מאזינותיה.

העצה הזו היא גם זו שהעניקה אמה לחברתו של פטריק סאליבן (ג'פרי דין מורגן, שזכה בתפקיד בזכות הופעתו ב"אנטומיה של גריי"), וגרמה לפרידתם זמן קצר לפני החתונה. פטריק לא מוכן לעבור לסדר היום על הנוק-אאוט שספג, ומחליט לנקום באמה. פטריק מעדכן בנתוני המדינה כי הזוג פטריק ואמה נשואים כבר, ומונע את נישואיה של אמה לריצ'ארד. אמה המבולבלת מנסה לתקן את התקלה, אך נשאבת יחד עם פטריק לסחרור אהבה מהסוג שהיא מטיפה תמיד נגדו.

נקודת הפתיחה שאמה נמצאת בה ומטיפה לבנות מינה להתקדם אליה – אישה צריכה מישהו שידאג לה ולא מישהו שיסחף אותה מעל הקרקע – מוכרחה היתה לקבל תשומת לב גדולה יותר. תפקידה היחיד של השקפת החיים הזו הוא להצביע על תמורות שעוברת אמה במהלך הסרט, במקום להעניק הצצה לנבכי הנשמה של אמה בתור אחת כזו. האם המצב הזה היה באמת טוב בשבילה או שהיא סתם העמידה פנים? את התשובה נקבל ברמז, רק כאשר יופיע פטריק בחייה.

פטריק ואמה נקלעים לסחרור אהבה מהר מדי, עוד לפני שהבנו שמטרתו המקורית של פטריק היא לנקום בה. למעשה, הסיבה היחידה להגיע להבנה הזו היא כאשר פטריק מסביר לחברו את המצב המסובך: ניסיתי לנקום, פתאום התאהבתי. זה אגב קורה שתי דקות לכל היותר מאז שנפגשו.

גם שפיותה של אמה מוטל בספק בעקבות סגנון המשחק שמפגינה ת'ורמן. זה בדיוק אותו סגנון שהשתמשה בו ת'ורמן ב"פשוט מאוהבת", אבל כאן אין לה איזו פסיכולוגית מיושבת שתסביר את המשחק המפוזר והקופצני שלה. כאן יש לה מקסימום את קולין פירת', הגרסה המשעממת (כאילו שבאמת יש לו גרסה אחרת).

עם זאת סגנון הבימוי והצילום החביבים מעניקים אפילו כמה איכויות קולנועיות לקומדיה הזו, כך שלא ישעמם אפילו לאלו המחפשים קצת מתחת למה שמוטח בפניהם. יחד עם שחקנים חביבים, כולל סאם שפרד הותיק בתור אביה של אמה, אפשר לסמוך על "בעל" שינעים את זמנכם למדי.

דירוג: ★★½☆☆

בעל מזדמן
ארה"ב, 2008.
90 דקות.
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-02.10.2008 בקולנוע.
בימוי:
גריפין דאן
תסריט:
מימי הייר
בוני סיקוביץ'
קלייר ניילור
שחקנים:
אומה ת'ורמן
קולין פירת'
ג'פרי דין מורגן
סאם שפרד

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?