הדילרים ביקורת סרט

The Dealers Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "הדילרים":
"צעיר ומשעשע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Dealers
משחק איתי תורג'מן, עומר דוידוף, יובל שרף, אלון אבוטבול, צחי גראד במאי/ת עודד דוידוף  
ישראלי
ביקורת סרט להדילרים מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"צעיר ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די43.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות27.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עודד דוידוף ("משהו לרוץ איתו", "תמרות עשן") שוב לוקח אותנו אל תוך השכונות והסמטאות החשוכות של ירושלים, אבל הפעם הוא מביט על החיים באספקט שונה לגמרי: קומדיה. והוא באמת מצליח להצחיק.רמי ואבישי, זוג סטלנים וחברי אמת, מבלים את הימים שלהם בעישון מריחואנה ולשחק בקבוצת הקטרגל השכונתית. מזל רע ומעט הדוניזם מובילים אותם לחוב אצל מאפיונר מקומי, אותו הם מנסים לכסות ע"י מיזם עסקי: סחר בסמים. בתוך קומדיית הטעויות הזו, בה החוב גדל בכל פעם שהם מנסים לשלמו, הסיבוכים של אהבה, חברות, הריון בסימן שאלה, כבוד, דת ומה שלא תרצו מובאים תוך כדי שמירה על סדר עלילתי וקצב קליל. רמי דוידוף ושגיא אזולאי יצרו דמויות עממיות למדי שמצליחות לשדר אותנטיות, גם אם הן לעיתים מוקצנות למען ההומור. כמו כן, צמד התסריטאים דאגו כי הלשון הירושלמית תהיה מלאה בסלנג סמים (אל דאגה, גם אם אתם לא מכירים הוא בהחלט מובן).
רמי דוידוף שהוא גם השותף לכתיבת התסריט מגלם את רמי, מי שלוקח את התפקיד הפעיל ביותר בסחר ואף נקלע למערכת יחסים די מיותרת עם דתייה תלותית (יובל שרף במשחק אנמי למדי). משחקו של דוידוף אמנם מצליח לרוב לשכנע, אך פעמים רבות זה מרגיש כאילו הוא מדקלם שורות במקום לשחק אותן. לידו ניצב איתי תורג'מן ("בית"ר פרובנס", "מדורת השבט", "בופור") בתור אבישי המנסה לגלות את עצמו באמצע שכונת השיכון דרך רוחניות. תורג'מן, בהופעה טובה מזו של שותפו, מנצל את המסע האישי של דמותו בכדי ליצור ממד הומוריסטי.אולם ללא ספק הכוכב הגדול של הסרט הוא אלון אבוטבול בתור שגיא המאפיונר השכונתי, שנראה יותר כמו בדיחה ירושלמית על משפחות הפשע מאשר דמות מאיימת. דמות הבריון המגוחכת בשילוב עם הכישרון הכביר של אבוטבול מאפשרים לו בקלות רבה כל כך להפיל את הצופה מהכיסא מרוב צחוק. האכזבה הגדולה ביותר בסרט היא העובדה ששאר חברי הקאסט המפואר, הכולל את צחי גארד ודני שטג, לא זוכים לקבל די זמן מסך מספק בכדי לחקור את דמותן ולנצל את כשרונם הרב.
בבסיסו של הסרט יושבת החברות של רמי ואבישי, הברומאנס אשר גובר על כל המכשולים ולמעשה מספק את הבסיס לסרט סמים טוב בו, למרות הפסקול הקצבי והמונטאז'ים המתארים התמסטלות, הסמים אינם הנושא המרכזי בסרט אלא משמשים במובן מסוים כזרז הגיוני, בהתחשב באופי הדמויות הראשיות, אשר דוחף אותן ליציאה למסע. את העומק האמיתי דאגו האחים דוידוף להעביר דרך הרצונות, הפחדים והבלבול של הדמויות, אפילו דרך מגרש הקט-רגל ולא דרך המסיבות, הג'וינטים והבאנגים. למרות שלעתים הוא צפוי ואף מרגיש מעט ארוך מדי, "הדילרים" הוא קולנוע ישראלי מבדר המספק חוויה מהנה לימות הקיץ החמים.
הדילרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2902/10/2016 16:50:53
1/10אייקון ציון
מתיש ולא הצחיק(אותי). מנסה להיות סרט סטלנים סטייל סרטי הסטלנים המצוינים של הוליווד סטייל ג''אד אפאטו בתוספת עממיות ישראלית אך מה שקורה זה שזה לא מגיע אפילו לרמה של סרטי הסטלנים הגרועים אלה זה נראה כמו שילוב של עספור והאלופה עם מורידים מעספור את החוכמה. איתי תורג''מן שחקן טוב בהופעה שלא תיזכר אצלי כהופעה מרשימה וככה כל הקאסט. בקיצור אפשר ואפילו רצוי לוותר על הסרט הזה ולראות במקום סרט סטלנים איכותי ,אני ממליץ על הסרטים של סת'' רוגן וג''אד אפאטו
שם: דילרגיל: 3421/05/2013 11:48:23
7/10אייקון ציון
סרט טוב בהשוואה לשאר הסרטים הישראלים של ימינו אנו... בלי יותר מידי ציפיות ניתן בהחלט להנות מהדמויות המעולות שמשוחקות מצויין ומהצצה לחיי היום יום בשכונה עצובה. יובל שרף בהופעה הורסת, איתי תורג'מן המצויין כמו גם אלון אבוטבול הקטלני בתור הגנגסטר מעבירים בכיף את הזמן ומעלים לא מעט צחוקים. אפשר לראות רק לא לפתח יותר מידי ציפיות. גם על צפייה בקולנוע אפשר לוותר. תהנו
שם: אוריגמיסטגיל: 3018/12/2012 19:31:46
2/10אייקון ציון
סרט גרוע. יצאתי בהרגשה של בזבוז זמן. סצינת מין בין גברים מיותרת לחלוטין, פשוט לא לראות!!!
קישורים
חץ הדילרים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט