הוואלס האחרון ביקורת סרט

Take This Waltz Movie Review

תמונת כתבסביון איינשטיין על "הוואלס האחרון":
"חסר מטרה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Take This Waltz
משחק מישל וויליאמס, סת' רוגן, שרה סילברמן במאי/ת שרה פולי  
דרמה
ביקורת סרט להוואלס האחרון מאת סביון איינשטיין | מבקרת
ציון המבקר
"חסר מטרה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט הביכורים של שרה פולי, ״הרחק ממנה״, היה על פלישתה של מחלת האלצהיימר לאהבה של חיים שלמים. היו שטענו שהסרט היה משעמם, אבל גם הם לא נותרו אדישים לסיפור האהבה סוחט הלב. אך בהיעדרן של דרמה אמיתית ומחלה נוראית אנחנו נותרים ב״וואלס האחרון״, סרטה השני של פולי, משועממים. סיפור אהבה צריך קודם כל לרגש. אנחנו מתרגשים כשאיכפת לנו ממושאי האהבה. איכפת לנו כשהדמויות מעוררות אצלנו אמפתיה, סימפטיה וארוטיקה. אך כשבמקומם מתעוררים חוסר הבנה, אי נוחות ורצון עז למקלחת, איכפת לנו רק מתי הסרט ייגמר."הוואלס האחרון" מפגיש בין מרגו, הנשואה באושר ללו, ודניאל, רווק הגר מעבר לכביש. למרות כל האהבה והרצון הטוב, מרגו נותרת נאמנה רק לעצמה. אך הכוכבת האמיתית של הסרט היא העיר טורונטו שעושה חשק לעלות על המטוס הראשון מערבה. לוקיישנים קסומים בצבעוניות המזכירה סרטי אהבת קיץ של ילדים בכפר וכל פריים מרגיש כמעט מאויר. וייתכן שכאן גם קבור הכלב - יש משהו ילדותי מידי בסרט העוסק בבגידה ותשוקה. האינטראקציה בין מרגו ללו מסתכמת בהצקות, דיבור ילדותי ודגדוגים. לא ברור למה הם ביחד ואיך זוג כה אינפנטילי השכיל להתחתן. הזוגיות שלהם כל כך מעצבנת ולא אמינה שלא איכפת לנו שהיא תבגוד. להיפך...
מישל וויליאמס, ששנה שעברה גילמה את סמל המין הנחשקת בהיסטוריה ב״שבוע שלי עם מרלין״, השאירה את כל המיניות שלה בבית לפני הצילומים ומעולם לא נראתה פחות מושכת. היא בחלק גדול מהסרט מזיעה באופן מטריד, מתנהגת מוזר באופן לא אטרקטיבי ומתלבשת באופן לא מחמיא. לא ברור מדוע השכן כל כך נמשך אליה ומדוע ברגעים רנדומאליים לחלוטין פולי מחליטה לשים את שניהם בסיטואציות נוטפות מיניות אחרי שעיקר הזמן שבילו עד אותם רגעים היה בבריכת ימק״א, לונה פארק והטחת שמות גנאי ילדותיים. הפרובוקציה הכי פרועה שיכלה להיוולד משתי הדמויות הללו היא משיכה בצמות.נקודה לזכות הסרט, היא האותנטיות המקסימה שלו; המאוורר הקטן ליד המיטה המנסה בכל מאודו וקצבו המונוטוני לקרר את החדר, המבוכה של מרגו בחברתו של דניאל, החום המתמיד במטבח מאינספור בישולי העוף של לו, התחושה שאנחנו כבר יודעים איפה הם גרים וחוסר השלמות האורב בכל פינה. זה מרגיש כמעט כאילו קודם חשבה פולי על מה יצטלם הכי טוב ורק אז הרכיבה סיפור מהתמונות.
סת׳ רוגן ושרה סילברמן הם הממתק והסוכרייה ב״וואלס״; הדמות של רוגן אומנם שטחית ולא ברורה, אבל מספיקים שני משפטים עם הטון הציני-מתנצל בליווי החצי-צחוק-חצי-גיחוך המפורסם שלו כדי לגרום לנו לחייך ולחבב אותו. סילברמן כבר מזמן הוכיחה שהיא גאון קומי והיא הדמות היחידה בסרט שלבנו באמת יוצא אליה. היא עמוקה, מלאת רבדים ומתמודדת עם קשיים אמיתיים. ואת כל העושר הזה היא טובלת במטבל גס, סרקסטי וגרוטסקי מבלי לגרוע לרגע מנשיותה. אולי האישה היחידה מאז לוסיל בול שיודעת איך לעשות זאת...Take This Waltz הוא שם הסרט באנגלית. כן, כמו השיר של לאונרד כהן והוא מקבל מחווה יפה בסרט. פסקול הסרט הוא אינדי במיטבו, אבל לפריימים יפים בשילוב נכון עם מוסיקה קוראים קליפ, לא סרט.
הוואלס האחרון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3624/08/2014 10:48:35
9/10אייקון ציון
הסרט עוסק בדילמה הקשה ביותר במערכת יחסים ותיקה אפילו כשישנה אהבה בין בני הזוג התשוקה נשחקת עם הזמן ואנחנו מתחילים לפנטז על משהו חדש ומסעיר יותר, אשר גם הוא בעצם נידון להתיישנות.. הליהוק של כמה קומיקאים לתפקידים רציניים היה נראה תמוה בהתחלה אבל עבד די יפה. מישל וויליאמס חושפת כאן את גופה ונפשה לחלוטין ואנחנו ממש נכנסים לדמות. מומלץ לאנשים עם ראש פתוח.
שם: בןגיל: 2825/11/2013 20:10:24
3/10אייקון ציון
סרט מתחכם ולא אמין. היוצרים ניסו לשלב בין שני סרטים מופתיים - לפני הזריחה ושמש נצחית בראש צלול - יצא להם בלאגן לא אמין, דיאלוגים חלשים ודמויות שקשה להתחבר אליהן. לא כל בחורה מתוסבכת היא קלמנטיין!
שם: bhmv ryrגיל: 6721/10/2012 09:47:01
8/10אייקון ציון
ברט נחמד שמתגלגל כמו בחיים למקוות שכולנו מכירים,חיבבתי ושמחתי לצפות בו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט